• ninakanin

OM det blir ett missfall, när försvagas plusset?

Jag testade ett starkt plus den 1 maj,den lilla symtom jag hade försvann dagen efter. Ringde Sahlgrenska i måndags för att boka vul,sa oxå då att jag var jätte orolig efter som jag inte har några symtomer och har haft 3 missfall tidigre,Barnmorskan som jag pratade med säger att ta ett nytt test om du är orolig.

Hade inte tänkt att göra det, men gjorde det än då i dag, 8 dagar efter det först,var mer el mindre inställd på ett svagt plus eller inget alls. Men plusset var lika starkt som för en vecka sedan och komfram innan jag ens han lägga ner det.

Igentligen vet jag att man kan vissa plus veckor efter man fått missfall,men så klart fick jag ett mini litet hopp.
    Någon som vet om plusset brukar försvagas OM det blir missfall?

Hoppas någon fattar vad jag menar

• Svar på tråden OM det blir ett missfall, när försvagas plusset?
  • lia76

Men vet du om att du haft ett MF eller.
    Jag menar om du blödit och så.

Man kan ha plus kvar upp till 9 veckor efter att man fått ett MF.
    Bara för att du inte har några symtom behöver inte betyda att du fått ett MF.

Håller tummarna att pyret lever

Stella och Ida
  • ninakanin

Nej,jag har inte blödit. Tänkte bara om plusset blev svagre,om det är ett missfall på g,efter som barnmorskan sa till mig att testa om jag var orolig.

• AnnaS

nina: Vid mina MF så har plusset blivit svagare direkt (från dag till dag) eftersom det varit så tidigt så om du testade igår igen och plusset kom direkt och var starkt så tror jag du kan simma lugnt. Att ha kvar ett plus upp till 9 veckor efter ett MF är i princip omöjligt i v5-6. Då får man ha gått mycket längre så att HCG-halten är uppe på en helt annan nivå.

• ninakanin

Tack för ditt svar Anna, vet att man aldrig kan vara säker och har man haft 3 missfal så blir man ju extra nervös,skall försöka släppa detta,är svårt,finns ju inget jag kan göra,mer än att vänta.

Jag kanske kommer tillbaka till eran tråd när jag känner mig lite säkrare .

Hur känner du dig?

• AnnaS

Jag tror inte det är någon som känner sig säker i tråden, allra minst jag. Så du är varmt välkommen att skriva av dina orosmoment, för vi har dem allihop.

Själv har jag inga symptom direkt och är också orolig för ytterligare missfall, men har försökt att bestämma mig för att vara positiv och ta en dag i taget.

Som sagt, kom gärna in i tråden igen. Vi saknar dig.

Svar på tråden OM det blir ett missfall, när försvagas plusset?