• callin

Mens efter ett ma??

Tänkte bara höra med er som fått ma och fått gjort skrapning, när eran mens kom igång? jag gjorde min skrapning den 26 mars och mensen har inte kommit än, men jag antar att det är normalt???? Men skulle vilja veta hur länge man kan få vänta....
    MVH Carro

• Svar på tråden Mens efter ett ma??
  • Pimpinellan

Jag skrapades visserligen inte,men fick mens först efter 6,5 vecka. Det beror på att man sällan har äl efter MA.

• smurfen08

Jag gjorde inte skrapning men första mensen efter att allt kom ut av sig självt tog 53dagar, andra 47 och 3;e var nere på 38, däreftefter har den kommit som "normalt" 31-33 dagar.

• callin

det kan alltså ta lite tid då....jaja det är väl bara att vänta, det går ju inte att göra så mycket

• smurfen08

jag vet, väntan suger Men du kan ju fortfarande ha ÄL bara det att den kommer senare. Min ÄL var ju 2 1/2 veckor sen, jag var hos Gyn och kollade att allt var normat på BIM och då såg hon att jag precis haft ÄL så typiskt att man missade den och trodde att den skulle komma 2veckor efter MAt

• Saki

Jag har skrapats tre gånger efter lika många MA, och min mens kom igång precis som vanligt på dagen 4 veckor efter resp. skrapning. Men det är ju väldigt vanligt att det "hoppar" lite också, vet att det är drygt att vänta men den kommer!

• Ukj

Efter första skrapningen tog det 8 månader, ingen mens men sen upptäcktes det att jag var gravid igen. Även det MA och skrapning och sen har den kommit dag 30 samt 39.

• Me81

för mig tog d ganska exakt en månad efter ma o skrapning

• Milliemolly
    Me81 skrev 2009-05-31 18:11:55 följande:
    för mig tog d ganska exakt en månad efter ma o skrapning
    4 veckor men den var inte rktigt som vanligt. Hoppas iallafall att ÄL var nu i helgen annars tar vi nya tag nästa månad! Segt att vänta bara!
  • gainsbourg

Jag har haft en mens (eventuellt, kan även varit restblödning) sedan mitt ma i januari... känns väldigt segt och lite oroande. Var hos gynekologen som sa att jag inte hade någon aktivitet alls, inga mognande äggblåsor eller dylikt och extremt tunn slemhinna.
    Vi bestämde att vi ska vänta till efter sommaren och då se om det behövs medicinering för att få den att komma igång.

Svar på tråden Mens efter ett ma??