2 gånger?
Hej.
min dotter är född i vecka 33+3. hur stor chans är de att mitt nästa barn kommer att föddas förtidigt?
Om man skaffar fler barn då...
Det gick ju ann att bo på sjukhus i flera veckor när man inte hade barn innan.....
Hej.
min dotter är född i vecka 33+3. hur stor chans är de att mitt nästa barn kommer att föddas förtidigt?
Om man skaffar fler barn då...
Det gick ju ann att bo på sjukhus i flera veckor när man inte hade barn innan.....
vet en där andra barnet föddes 13 v för tidigt. de 3 andra barnern föddes lite efter BF
Det beror helt på anledningen till första barnets tidiga ankomst. Vi fick en kille i vecka 29 så här har det varit nervöst eftersom vi är gravid igen. Nu är vi i vecka 33... Skönt, nu känns det nästan som fullgånget =)!!!! Vi vet inte anledningen till första barnets tidiga ankomst, men tror det beror på en infektion hos mig.
Nää vi fick inte heller veta någon anledning..... Dem bara sa att sånt bara händer ibland, bebisen ville helt enkelt ut.
Min son kom i v 33 min flicka höll på komma i v 31 men hon höll sig kvar till v 37 dock tillväxthämmad så hon var lika liten som sin bror.
Vi låg inlagd lite då och då under graviditeten och jag mådde jätte dåligt över att måste bli inlagd på neo om min dotter tittat ut i v 31 när jag hade min son hemma.
Jag hade aldrig sovit borta från honom.
Jag fick aldrig veta varför min son kom tidigt eller vad tillväxthämmningen berodde på.
utan fick bara förklaringen du kommer nog aldrig gå hela vägen ut.
Din kropp är inte gjord för att kunna hålla ut hela tiden ut.
Jag råder dig att be om extra kontroller helst när du börjar komma över v 30.
Jag bad om det först men blev nekad. jag bytte bm och tack o lov för det.
Vem vet vad som hänt om jag inte blivit inlagd i v 31 och fått kortison.
Mina förlossningsberättelser finns länkade på min sida om du vill läsa.
Jag fick min första pojk 31+5 efter vattenavgång 29+5. Min andra pojk föddes 42+0!!!
Så det finns ju absolut hopp om att få en fullgången bebis
Allt beror nog på anledningen till att du födde för tidigt första gången.
Födde första barnet i v 31+6 efter vattenavgång.
Andra barnet föddes i v 26+1 efter att värkarbetet drog igång.
På något vis så fixade vi att ratta runt att sitta på sjukhuset, pumpa, lämna och hämta på dagis, laga mat, tvätta etc under de 13 veckor som nummer två låg inne. Dessutom var dagis stängt 4 veckor. Men ibland känns det som om man klarar allt! Fattar fortfarande inte hur vi hann med allt, dygnet måste haft mer än 24 timmar! :) Vissa saker prioriterades dock bort. Jag klippte gräsmattan dagen innan dottern föddes, nästa klippning blev 4 månader senare!
Vet inte hur vi hade gjort om vi vetat innan hur det skulle bli, men som tur är vet man ju inte allt i förväg. Hade absolut inte velat vara utan vår andra dotter.
Men kräv att få gå till spec.mvc!!
Jag har en nedåtgående trend i antalet fullbordade veckor...
Erik är född i vecka 39, Emma i vecka 36 och Elias i vecka 29.
Med Elias berodde det på en placenta previa som blödde massor och tillslut triggade det igång värkarbetet. Men varför Emma kom för tidigt vet vi inte, inte för att det spelade någon roll, hon var ju normalstor och mådde bra. Då tyckte jag hon var väldigt tidig -nu tycker jag att hon var stor..
Allt är relativt...
Har oxå funderat över det. Min tjej alva föddes i v. 31+2.. vägde bara 1000 gram .Då hde vi fått ligga inne i 7 veckor innan. Nu ska vi skaffa en till och jag har inte tänkt så mycket på det förrän nu.. tänk om nästa oxå kommer tidigt?? vi har ju inga anhöriga här nere där vi bor..
För mig berodde det på blodpropp i moderkakan som dom såg när dom tog ut henne i kejsarsnitt. Jag ska få blodförtunnande hela grav. har dom sagt.. + att dom kommer hålla stenkoll på bltr, för det var högt hela förra grav. HOppas att man kan få gå hela tiden ut..