Räcker lustgas?
När jag fick min son fick jag en spruta i ryggen (epidural). Läkaren som gav mig den la den fel. Blev tydligen för långt in i ryggmärgen. Resultatet blev att så fort bedövningen började verka blev jag förlamad från halsen o ner...kunde inte krysta så de fick dra ut sonen med sugklocka. Det kunde ha gått jävligt illa..kunde ju ha blivit akut kejsarsnitt med fara för mig o barnet! Min son e född 7 v för tidigt o vägde bara 1725g. Tur var de annars hade de blivit väldigt svårt om han vart större.
Inte nog med de så fick jag biverkningar av den jävla sprutan! Hade sjukt ont i nacke, axlar, rygg i 3 v! Det var pga luftsom kommit in i ryggmärgen när han la bedövningen. För o göra nåt åt de sprutade de in blod i samma hål som bedövningen lades. 3 ggnr fick de göra detta innan jag blev "bra". Minns att under de 3 v kom jag inte ens ihåg hur de va o inte ha ont! Låg bara o grät o kunde inte röra mig. Fick åka rullstol.Kunde inte hålla mitt barn i famnen för de gjorde för ont i axlarna. Kunde inte vrida på huvudet. Och uppå de en jävla sprängade huvudvärk som aldrig gav sig! Idag 5 år senare har jag ännu ont i ryggen. Blir fort stel i ryggen om jag sitter/ligger fel.
Nu ska jag ha mitt andra barn till sommaren o ALDRIG att jag tar en sån bedövning igen.
Klarar man sig på bara lustgas?
Kan tillägga att jag visste inget om bedövningar när jag fick sonen, Hann aldrig gå på de mötet med bm. Så de var förlossningsläkaren som valde denna bedövning åt mig!
Har varit o sökt hjälp för min rygg nu i efterhand men ingen läkare tror att jag har ont pga de. Hade inte alls ont innan när jag ännu var gravid..o de e ju märkligt isf!
Moderkakan kom inte heller ut så den fick de dra ut. Läkaren hade hela armen inne i mig o karvade! Tänker aldrig uppleva de där igen om jag kan undvika.
Förlåt om de blev lite långt o rörigt.