Mammaledig sthlm city fortsättning
Här kan vi snacka vidare. Såg att den gamla tråden var avstängd!
Här kan vi snacka vidare. Såg att den gamla tråden var avstängd!
Tack för senast! Synd att du inte kunde hänga på mammapappabebis, men vi ses nästa gång hoppas jag:) Hoppas ni alla njuter till fullo av vädret..vad mycket enklare och roligare allt blir i värmen:) Känns som om vi är ute mest hela dagarna nu när det blivit så varmt. I slutet av veckan åker jag och Leon till Norge, håll tummarna för flygresan! Vore kul och ses nästa vecka om ni kan.
Kramar
Hej, nu har jag också hittat hit!
Lycka till med flygningen. Träffas också gräna nästa vecka eller veckan efter.
Trevlig valborg!
elin
Hejsan tjejer! Hinner knappt skriva nuförtiden, man vill ju bara vara ute i det fina vädret Någon som är sugen på picknick på djurgården eller så, nångång snart?
Hur är det med era små? Vi hade ju dop i lördags, gick hur bra som helst förutom att jag höll på att bryta ihop av känslor typ 10 gånger Jättefint, Astrid var superduktig och vädret var grymt. Helt super, alltså!
Kram så länge
Hej på er!
Hittade hit först nu :)
Hur gick resan?? vi åker ju snart till grekland, flygtips..
När kan ni ses igen?
Kram på er
hej hej!
Mitt flygtips är att spraya med en avsvällande nässpray lite innan flygningen, det lättar på trycket i barnets näs och örongångar och minskar risken för att det ska göra ont vi start och landning.
Trevlig resa!
e
hejhej. hur mår ni alla?
Har samma flygtips som elin..Köpte nezeril på apoteket som jag droppade i näsan precis innan boarding. Sen fick Leon suga på nappen vid start och landning. Han verkade helt oberörd och hade absolut inte ont i öronen. Hade även köpt lite nya spännande leksaker som underhöll honom då han var tvungen att sitta i knät fastspänd vid start och landning. Gick suveränt och han somnade båda turerna då flygmotorerna startade...antar att det brummande ljudet var sövande. När är det ni åker?
p.s Leon har nu vänt sig, tjohoo:)
Kram på er
Ok! Låter som ett bra tips! Vi åker 23 maj. Håller på att handla och fixa det som behövs nu. När vi kommer hem blir det gröt för freja och försök med nappflaska igen :)
Hur går det för er andra med smakisar? Hur mkt ammar ni?
Vad roligt att Leon vänt sig, vilket håll?
Leon: Åh, grattis till vändningen!
mfs: vi kör smakisar för fulla muggar, dock bara en gång om dagen, och en ny smak i taget som vi jobbar in under fyra dagar. Idag var det premiär för majs, och hon verkade lite skeptisk faktiskt. Får se imorgon!
Vi provade att ge henne lite bröstmjölk i flaska, och hon slukade det utan problem. Så nu ska jag försöka pumpa ut lite så kan man få en frikväll Men konstigt nog får jag mest separationsångest när jag tänker på att vara borta från mina älsklingar... Ska i alla fall följa med på sommarkickoff med jobbet den 12 juni.
Ang. amningen så får hon så mycket hon vill. Vissa dagar (när det varit grötsmakis) ammar hon mindre, andra dagar mer. Hursomhelst sover hon toppen på nätterna nu. Somnar vid 19.30, mat vid 23 och vaknar nästa gång vid 7 ungefär!
Hej!
Nu har jag hittat hit också. Sist jag sökte efter tråden så hittade jag den inte.
Kul med alla resor! Vår Londonresa gick jättebra. Lilla E sov på ditvägen och var varken hela hemresan. Hon var lite otålig när vi reste hem, så hon fick suga på smörgåsrån och majsbågar vilket gjorde henne glad. Vet inte om era är för små för dessa än, men annars är det mitt tips! Vi använde också näsdroppar på ditresan eftersom hon var lite nästäppt, men på hemresan skippade vi det.
På lördag ska vi ha dop. Bättre sent än aldrig.
Just nu är vi i bilköpartagen. Det är verkligen en djungel... Vi vill ha en som barnvagnen lätt går in i, så det får bli en Audi A6 eller Volvo V70. Ska försöka övertala min pappa att följa med på biljakt på torsdag.
Vad härligt att våren är här!
Hejhej. Amningen fukar bra för oss igen. Leon ammar ca. var 3e timme men byter ut ett amningsmål mot havregröt till kvällen. Han ammar fortfarande på nätterna, vissa nätter sover han ända till morgonkvisten andra nätter ammar han upp till tre grr...Lägger sig alltid kl. 9 och så stiger vi upp mellan 7 och 9...idag fick jag sova till tio men det händer sällan..lyxlyx:)
Just det, majskrokar har vi med hittat! Leon får det som muta att suga på om han kinkar i bilen. Hade även med mig på planet! Leon fixar att äta på dem, men man får ha god koll så han inte sätter en bit i halsen. Han blir överlycklig när han får hålla i en krok alldelles själv och dregla över;) Rekommenderas varmt som muta:)
Låter härligt med en kväll själv mammapappabebis! Martin har legat på sjukhus ett tag och vi var därför tvungna att ha barnvakt på dagarna, bara att bita ihop och ignorera sin separationsångest. Hade massa tankar om att Leon skulle bli otrygg eftersom han flängde så mellan våra familjer som fick agera barnvakt under dagarna, men oj vilken glad unge. Inga otrygga tecken, snarare jag som var otrygg. Nu när vi alla tre är hemma igen verkar han uttråkad av att ha det så lungt kring sig:)
Leon vänder sig åt båda håll och från både mage och rygg. verkar som om han bara bestämde sig, han hade ju inte ens försökt tidigare. Världens cirkusartist på golvet nu.
Lycka till med bilköp mrscykel! Svårt det där..om man inte är kunnig.
Har ni gjort ngt kul på senaste?
Kram på er och era små
Leon: Ojdå, hoppas att det inte var alltför allvarligt och han har kryat på sig ordentligt nu! Känner igen det där med att det är man själv som är mest otrygg. Vi tog andra omgången vaccin idag och fy vad det gör ont i hjärtat när hon skriker! Det verkade vara jobbigare för henne den här gången, vi var tvungna att ge en supp, det behövdes inte sist. Nu sover hon gott i alla fall Skönt att det dröjer tills nästa gång!
Hej, nu var det ett tag sen igen!
Låter jobbigt Leon men skönt att han är hemma igen. Kul med snurrande!
Här snurras det också, han började i förra veckan och verkade grymt förvånad först. Sen fick han ganska fort loss sin arm och då blev det genast roligare. Nu ligger han och leker på ett helt annat sätt, lite som om han har tagit ett stort utvecklingssteg.
Jag har haft många sköna dagar med fika och promenader. Stella har också fått vara hemma en del så vi har gjort roliga utflykter. I morgon blir det faktiskt skansen.
Lycka till med flygning och dop!
Kram elin
Ja spännande det där med snurrandet, håller med dig elin om att det känns som att det är ett stort utvecklingssteg..Nu ligger tom Leon, famnbebis nr 1, själv och leker på en filt på golvet ióm att han kan snurra själv. Han har i dagarna även börjat hasa sig framåt. Inte för att han kommer så långt men han kämpar sig fram en liten bit tills han blir helt vansinnig för att det inte går snabbare..
Här är det tänder på gång! Två små tänder är på intåg i nederkäken. Han verkar oberörd, känns skönt. Hoppas det förblir så!
Hur gick det för Astrid efter vaccinationerna sen? Blev hon bra dagen efter?
Har ni några kul planer för nästa vecka? Hade gärna setts men Leon har fortsatt diarée..haft det i 8 dgr nu..antar att det är läge att kolla honom igen. Hör av er om ni däremot vill gå en promenix eller vill ta en kaffe i solen. Utomhus är det ju safe att ses.
Kram från oss
Men vet du vad jag läste-att de kan bli dåliga i magen av att få tänder??! hmm..
ha d bra, vi hörs när vi e hemma igen. kram
hej på er!!
nu är vi hemma efter en vecka på santorini. allt gick så bra! freja var så duktig på planet också. hon ville dock inte bada i havet hihi..
igår åt hon lite gröt och det gick jätte bra, idag däremot var hon lite skeptisk?!
men dricker nu vatten ur nappflaska när hon är törstig..
hur har ni det?
Hej tjejer!
Nu är det ju snart sommar och semester. Skulle vara roligt att träffas nånting innan vi alla drar vidare till respektive landställen och liknande. Känns som hundra år sedan jag fick se era guldklimpar!
Något förslag på dag? Vore härligt att bara köpa med sig en sallad och en kaffe och sätta sig på djurgården exempelvis. Om vädret är bra.
Stor kram
Bra initiativ med fika igen:) Imorrn eller på onsdag? Vädret känns sisådär just nu, men kan ju alltid ses inne på ngt fik. Har någon av er hittat ngt nytt bra fik? Vapiano känns lite uttjatat...och blir man många vagnar har jag ännu inte hittat ngt klockrent ställe. Annars kan vi hänga hemma hos mig och Leon igen, spelar ingen roll för oss.
Skulle verkligen vara kul att se alla igen, känns som om barnen tycker det är kul nu också!
Kram på er i regnet
hej på er!
vi åker snart till dalarna och jag har fullt upp med tvätt och annat roligt innan dess
ses gärna framöver dock, hemma igen den 23 juni
kram
Hej på er!
Tittar bara in här på familjeliv för att säga trevlig sommar till er och era fina bebisar!
Vi har det bra, Olle är stor, glad och underbar. Jag tror dock att det kommer bli en ganska aktiv sommar. Olle kryper runt snabbt som en liten salamander och vi kommer få vakta vakta och vakta, vi har stenstrand i nice och landet med klippor planerat för sommaren.
Efter sommaren har jag några månader kvar tills jag börjar jobba i oktober eller november, så jag försöker njuta så mycket jag kan av Olles och min lyxtid.
Tror inte att jag kommer vara inne på familjeliv så mycket framöver så jag nås nog bäst på buchmayer@bredband.net.
Trevlig sommar!
Elin