• Sol33

Ni i vecka 32, hur mår ni, jobbar ni osv?

I vecka : 32
    Mår: trött, vill helst bara sova,m halsbränna, sura uppstötningar
    Vikt: +10 kg
    Magen: Stor, ligger på typ 108 cm :)
    Motion: Inte mycket, tycker det räcker med att jobba heltid
    Jobbar: Heltid fast planerar att ta ledigt en dag i veckan några veckor
    Går hem: 5 juni
    BF= 28 juni

• Svar på tråden Ni i vecka 32, hur mår ni, jobbar ni osv?
  • Toivonen13

Vecka: 32
    Mår: Bra på dagarna, härligt med em väldigt akitv bebbe i magen. Kan däremot inte sova så mycket på nätterna, ont i ryggen och i alla organ typ känns det som.
    Vikt: +10 kg ca
    Magen: Sf-mått 29 cm förra veckan. Ska ta nytt denna vecka igen för att se att magen har växt. Hade inte det sist...
    Motion: Väntabarngympa på Friskis och promenader.
    Jobbar: Heltid fram tills nu, är sjukskriven om 25% från imorgon pga att jag inte kan sova om nätterna. Sköööönt!
    BF: 29 juni

• trollet1985

I vecka: 32 onsdag
    Mår: lite små trött o lätt irriterad. Foglossning på höger sida bak och ev lite vänster sida fram. Annars känner ja mej inte alls gravid.
    Vikt: + 7-8 kg
    Magen: mitt på :P "ömmar" o buffar.
    Motion: *hostar* humm... nja bör nog röra lite mer på mej.
    Jobbar: halvtid (anställd så) planerar att jobba tills mullvaden e på g.
    BF 23/6

• Tingeli

I vecka: 32
    Mår:Trött! tungt lite ont till och från men inte så farligt!
    Vikt: + ca 10 kg tror jag!
    Magen: Börjar att bli stor! men e nog rätt så normal stor!! vill att den ska sjunka, mycket buffar upp mot revbenen. vet ej sf mått ska dit nästa vecka och mäta!
    Motion: Har fryst sats kortet nu! men promenader ibland!
    Jobbar: Näää, studerar nu! klar 29/5 så sen gå hemma tills det e dax!
    BF26/6
    Lycka till alla!

• Marieclair
    Nynne skrev 2009-04-27 15:28:52 följande:
    Jag är i vecka 31, men jag svarar ialla fall! :DI vecka : 31Mår: Bra, går inte gärna långt, mer än 3-4 km, svullna fötter kvällstid, fogarna gör ont vissa dagar när jag burit mycket.Vikt: +12 kg säkert, har inte vägt mig sen v. 28.Magen: Liten, SF =28, har inte mätt centimetrarna.Motion: Inte mycket, promenerar med hunden 3 ggr/dag max 3-4 km/gång.Jobbar: 75% och ska göra det ett tag till... Går hem: 21 juniBF= 5 juli
    Oj! 3-4 km / gång! Inte illa tycker jag! Visst, nu kanske jag är i det extrema laget, men jag pallar nog inte gå mer än kanske 2-3 km på en hel dag. Får mjölksyra av att gå lite snabbare än en snigel. Ont i höfterna om jag går för långt eller ens står för länge. Är i v 33 och har haft så här de senaste två veckorna nu... *suck*

Har gått ner till 75% på jobbet, men funderar nästan på att gå ner till 50% om nån vecka, men än så länge fungerar det att jobba 2 timmar mindre / dag.
  • maelia

I vecka : 33
    Mår: Ganska bra faktiskt. Lite svullna ben, sammandragningar (som inte gör ont) och ont i svanken efter 8h på jobbet men det går över..
    Magen: SF va 31cm för någon dag sen
    Motion: Inte mycket pga sammandragningar, saknar mina långa promenader. Cyklar dock till jobbet (ca 4km per dag) i lugn takt.
    Jobbar: Heltid må-fr
    Går hem: 5 juni
    BF= 20 juni

• superpuma80

Mår: Trött, obekvämt att sova på natten, sura uppstötningar, ödem
    Vikt: +13 kg
    Magen: Stooor
    Motion: Korta promenader, får ont i ryggen snabbt, Yoga
    Jobbar: Heltid
    Går hem: 1 juni
    BF= 26 juni

• sass85

Mår: Bra förutom att jag får lite ont i rygg och fötter när jag gått för mkt.
    Vikt: +10
    Magen: SF: 29
    Motion: Tar promenerar med hunden i skogen varje dag.
    Jobbar: Jag jobbade på ett hem som vikarie för psykiskt sjuka. Där fick jag bara jobba till vecka 20.
    BF= 24 Juni

• Sasseluring

I vecka 32

Mår: helt okej, svårt att sova med nästäppa o värkande bäcken.
    Vikt: +8kg
    Magen: SF 31cm
    Motion: Totalvägrar, får sammandragningar som inte släpper o måste gå hem med myrsteg eller lägga mig i diket...
    Jobbar: Gick på full Hp igår. Arbetar annars på småbarnsavdelning på förskola.
    BF: 23 Juni

• fröken argbigga
    Mår: Förvånandsvärt bra. Visst är jag trött och flåsig, har lite ichias, börjar svullna i benen och ont i fötterna efter jobbet men trodde nog att det skulle vara värre. 
    Vikt: +9 kg i v.29+5
    Magen: Stor, sf32 i v.29+5
    Motion: Inte mycket förutom att jag står och går hela dagarna på jobbet. Ska börja promenera regelbundet nästa vecka när jag slutar jobba.
    Går hem: 1 Maj på HP. Kunde nog ha jobbat lite längre om jag vetat att jag skulle må så här bra.
    BF= 26 juni
  • Liiii
    Mår: Ganska bra, lite foglossning men inte så farligt som jag hade när jag väntade sonen.
    Vikt: +4 kg
    Magen: Mellan, sf 29 (v 31+1)
    Motion: Inte mer än det jag behöver
    Jobbar: 81 % (65% natt, 16 % dag) USK på ett äldreboende.
    Går hem: sista dagen imorgon 29 april, Hp från 30 april. Kunde kanske ha jobbat längre men magen börjar vara i vägen och så är ma inte lika smidig längre
    BF= 29 juni
    Lukas 070530, bebben i magen BF 090629
  • sandraa21

Mår: Jätte bra bara mkt förvärkar och sammandragningar
    Vikt: +18 kg
    Magen: v 30 sf mått på 31
    Motion: ute och går mycket och simmar
    Jobbar: har precis blevit sjukskriven pga av förvärkar och sammandragningar till och från från v 21 som inte velat sluta.
    Slemproppen redan gått också.
    BF= 26 juni

• Mollly

vecka : 32 imon
    Mår: Toppen, förutom foglossning
    Vikt: +7
    Magen: SF: 27 för två veckor sen.
    Motion: Promenerar med både häst och hund varje dag.
    Jobbar: jag gick hem från jobbet i Fredags. känns riktigt skönt.
    BF= 30 Juni

• Postis

Vecka: 31
    Mår: Hyfsat. Trött, foglossning.
    Vikt: Vet inte riktigt, gissar på bortåt +15kg
    Magen: Stor (sf-mått 28 i v 28)
    Motion: Cyklar samt spårtränar lite med hundarna
    Jobbar: Är mammaledig
    Bf: 1/7

• bollinger

Vecka: 31 på lördag
    Mår: Toppen! Hur bra som helst, livet leker, får så mycket beröm o glada kommentarer att jag jämt vill vara gravid.
    Ibland sura uppstötningar, det enda jag kan klaga på...
    Vikt: +9 kg
    Magen: SF 30 cm v.28, så den är ganska stor.
    Motion: Promenader lite då och då.
    Jobbar: heltid som fältsäljare, tänkt jobba så länge jag orkar, blir lätt uttråkad av att gå hemma.
    BF: 3:e juli.
    Längtar samtidigt som jag stormtrivs med magen!

• Matza

Mår: Bra. inte några större krämper. Ont i ryggen när jag sover. Ont i fötterna på kvällen.
    Jobbar: Heltid på fritis/skola
    Magen: Sf 31 v 30
    Motion: Promenader och agility med hunden.
    Går hem: 12/6
    BF= 26 juni

• st elmos fire

Mår: Jättebra, lite svårt att sova på nätterna... blir fort trött i ryggen
    Vikt: +11 kg (v.30)
    Magen: Vet inte? normal?... SF 29 i v.31 (30+1)
    Motion: Inte mycket...
    Jobbar: heltid två dagar till... sedan HP på halvtid, halvtid fram till 5/6
    BF= 29 Juni

• snutte

vecka : 31
    Mår: Mådde super bra tills två veckor sedan då jag fick kraftig foglossning. Lite bättre nu med bälte och övningar men gör ont ändå.
    Vikt: +7 kg
    Magen: vet inte
    Motion: fortsatte med intensiva friskis pass, cykling och tennis tills för två veckor sen, men nu blir det nog bara cykling pga foglossningen.
    Går hem: 26/6
    BF= 5 Juli

• Fiii

I vecka : 33
    Mår: generellt bra! hade låga värden och var galet trött + mkt sammandragningar för några veckor sedan, men värdena har klivit upp igen och jag känner mig piggare. är dock trött på kvällarna vissa dagar och känner att jag saknar den sista växeln på något sätt. får störande ONT i övre delen av magen (men konstigt ytligt på något sätt) när jag sitter, så det är lite jobbigt med långa dagar framför datorn...
    Magen: är ganska kort så jag känner mig BAUTA, SF=29
    Motion: dagliga promenader med hunden + lättare löpträning (har dragit ned på längd och tempo och det blir numera rundor på 4-6 km beroende på dagsform)
    Jobbar: pluggar heltid (och vill orka hålla tempot så jag blir klar innan BF) + jobbar deltid
    Går hem: slutpresentation någon vecka in i juni, jobbar ungefär lika länge
    BF= 19 juni

• annab79

V.31+6 mår toppen sf mått 29. Viktuppgång 6 kg. Slutar jobba om en vecka.

Svar på tråden Ni i vecka 32, hur mår ni, jobbar ni osv?