• godiset

Kan det aldrig få gå bra??

Sitter här o tårarna bara rinner... Är gravid i v.6 men igår började jag att blöda. Man läser överallt att det inte behöver va mf på gång ändå men eftersom jag har haft 3 mf innan känns det inte så hoppfullt. Har kontakt med en läkare som ska ringa mig senare så jag får komma in o kolla.
    Ni andra som har haft flera mf vad får ni för hjälp?

Orkar inte gråta mer... Vill bara få va gravid o lycklig!!

• Svar på tråden Kan det aldrig få gå bra??
  • Gräshoppan

Jag vet. Det är ingen tröst, men det är fler som har det som du och känner som du. Vi är ganska många här som vet hur det känns. Kramar till dig!

• JsN

Efter tre IVF och ett FET som slutat i tidiga missfall blev jag gravid och har nu en liten på knappt två. Inför sista försöket kompletterade jag med trombyl.

• godiset

Vad roligt för dig att det har gått bra! När du åt trombyl fick du börja med det på en gång då? Min läkare vill inte ge mig det förrän man har varit på vul efter 6 hela veckor och då fått se ett hjärta slå.
    Några fler med erfarenheter av trombyl?

• JsN

Jag åt det precis som man gör i Falun, dvs startar på ÄL-dag

• soso

Jag åt albyl minor (1 tabl var 3e dag) från jag fick plus. Jag har för mig att läkaren pratade om att jag kunde äta från ÄL-men jag hann inte då jag blev gravid lite snabbare än jag trott med dottern (innan dess tog det tid mellan graviditeterna).

Detsamma med progesteron, från plus.

Att inte börja förrän efter v6 känns konstigt, när det går fel innan dess (gjorde det för mig).

Håller tummarna för att det ändå går bra, men förstår att hoppet är lågt. Har själv haft 3 mf runt v6-7 innan vi lyckades på 4e försöket.

Kramar

• godiset

Det är samma för mig att det har gått fel tidigt alla 4 mf. En gång gick jag till v. 11 men då upptäcktes det att det hade dött tidigt även den gången. Den läkaren jag går hos håller på med en studie om upprepade mf o därför säger han att man inte ska börja med trombyl förrän man har sett ett hjärta slå men det känns ju helt meningslöst att va med i den när det hela tiden skiter sig innan. Ska träffa honom nästa v. o om han inte låter mig börja med trombyl tidigare nästa gång eller försöker hjälpa oss på nåt annat sätt får man väl söka sig till en annan läkare.
    Ni som får progesteron, tar man alltid det ihop med trombyl? Vad är det för något o hur funkar det?

soso: grattis till din dotter!!
    Kramar

• BettanB

Ts: Beklagar verkligen alla dina missfall. Har själv haft 4 stycken och håller nu på med utredning (som säkert inte kommer att visa något). Jag skulle absolut tala med läkaren om det (Är det dr LB i Borås?).
    Jag självmedicinerar just nu med 1/3 albyl minor/dag från ÄL, Omega3 och vitaminer. Därtill äter jag folacin för säkerhets skull (har inte fått min gyn att ta MTHFRtest). Himla jobbigt det här.
    Hoppas verkligen att du hittar något som funkar och att det går bättre nästa gång.

Nosce Te Ipsum
  • Odetta

Tacka fan att det inte är lätt att tänka positivt när kroppen uppför sig som vid mf *kramar om*

Jag har 2 mf i bagaget och inför sissta graviditeten självmedicinerade jag med Albyl minor från ÄL dagen (som BettanB) och för mig funkade det! Nu har vi en liten kille på 2½ månader och jag är övertygad om att det var albylen som hjälpte till.

Ta hand om dig och lycka till!

*kram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • godiset

BettanB, beklagar verkligen dina mf oxå. Hoppas att det går bra för er med utredningen. Vad är folacin?

odd, stort grattis till eran son!!!

Det är dr. LB jag går hos. Får väl se vad han har att säga nu. Känns ju som sagt hopplöst att bara gå o vänta. Man vill ju få ta nån "medicin" på en gång så känns det ju iaf lite hoppfullare att man gör någonting för att det ska kunna gå bättre.

• BettanB

godiset: folacin är starkare folsyretabletter för de som har svårt att ta upp folsyra. Jag har inga dokumenterade svårigheter, men så har jag heller inte fått ta testet för att undersöka saken. "Better safe then sorrry" tänkte jag och begärde att få folacin.

Dr LB är ju väldigt bra; har funderat på att försöka komma till honom jag med, Förstår dock att det känns lönlöst att vara med i en studie där man börjar ge trombyl så sent och du har ännu tidigare mf. Du får gärna komma in i vår tråd om du vill ha sällskap av olyckssystrar med mycket samlad kunskap:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html

Nosce Te Ipsum
  • Lilleskuttan

"kramar om" Vet hur det känns. Jag har fått 4 mf/ma och 5: gången fick jag min son.Jag blödde massor i v 9 -11 den gången,men det gick bra ändå som tur var.
    Jag åt trombyl,kortison och tog progesteron.Började med trombylen och kortisonet ca 1 v före äl och tog progesteronet från 4:dygnet efter äl.

Svar på tråden Kan det aldrig få gå bra??