• Rödhåriga tjejen

Tips och omdöme på klinik i utlandet önskas

Hej!

Min man och jag har precis (efter år av behandlingar) fått beskedet att vi troligen behöver äggdonation. Vi har insett att köerna är långa här i Sverige och vi funderar på att vända oss till någon klinik utomlands.

Så nu skulle jag behöva lite tips av er som är mer erfarna på området:
    Vilka kliniker har ni varit på?
    Varför valde ni just den?
    Vad tyckte ni om den och hur nöjda är ni med bemötande, information etc.

Jag vore så tacksam för svar. Det skulle vara till stor hjälp.

Kram, Rödluvan71

• Svar på tråden Tips och omdöme på klinik i utlandet önskas
  • E M N

Rödluvan: På AVA kliniken i Tammerfors är det ingen väntekö!! Vi fick köra med en gång!! :)
    Det finns också en AVA klinik i Åbo, då är det ju lätt för er som bor i Stockholm att ta Finlandsbåten över :)

• plupp06

E M N skrev 2009-05-10 20:37:33 följande:

Rödluvan: På AVA kliniken i Tammerfors är det ingen väntekö!! Vi fick köra med en gång!! :)Det finns också en AVA klinik i Åbo, då är det ju lätt för er som bor i Stockholm att ta Finlandsbåten över :)
    Nu hoppar jag in här lite igen? Ingen väntetid?!! Trodde de hade upp mot ett år i Finland men det kanske har ändrats sedan jag var i kontakt med dem för ca 1 år sedan.
  • E M N

Nej, vi fick köra med en gång!! Ingen väntetid alls!

• E M N

• plupp06

E M N skrev 2009-05-10 22:14:34 följande:

Var inne på din presentation och gluttade lite , håller du på med IVF? Kanske inte är någon väntetid för det? Jag är i behov av ÄD.
  • E M N

Vardågod att glutta på :D

Vi håller på med ICSI, har gjort vår första som tyvärr slutade i MF. Skall invänta mensen å så fort som möjligt börja om igen...

Tyvärr vet jag inte vad som gäller vid ÄD... tyvärr! men du kan ju alltid maila dem och fråga! :) eller ring och fråga!

kliniken kommer dock ha sommarstängt vecka 26, 27 och 28...

• Rödhåriga tjejen
    Nu hoppar jag in här lite igen? Ingen väntetid?!! Trodde de hade upp mot ett år i Finland men det kanske har ändrats sedan jag var i kontakt med dem för ca 1 år sedan.
    När jag tittade på AVA i Finlands hemsida för någon vecka sedan fick jag intrycket att för ÄD är väntetiden ett år. Men jag har inte kontaktat dem och frågat.
  • E M N

Ok! läste tydligen tråden slarvigt, visste inte att du behövde ÄD! Förlåt!

men lycka till med sökningen iaf!

• Bette

Avakliniken i Riga har mycket kort väntetid, det handlar om någon månad tills man får ny donator och några månader tills man får göra behandlingen. Jag är jättenöjd med dr Violeta där och koordinatorn har svarat bra på mailen och så vidare.

Bette

• plupp06

E M N skrev 2009-05-11 16:37:55 följande:

Ok! läste tydligen tråden slarvigt, visste inte att du behövde ÄD! Förlåt!men lycka till med sökningen iaf!
    Lätt hänt bland alla trådar som ligger ute!
    Bette skrev 2009-05-11 18:22:02 följande:
    Avakliniken i Riga har mycket kort väntetid, det handlar om någon månad tills man får ny donator och några månader tills man får göra behandlingen. Jag är jättenöjd med dr Violeta där och koordinatorn har svarat bra på mailen och så vidare.Bette
    Bette vet du om man får välja vilken läkare man vill ha (tänkte om det finns flera)?
  • Rödhåriga tjejen

E M N skrev 2009-05-11 16:37:55 följande:

Ok! läste tydligen tråden slarvigt, visste inte att du behövde ÄD! Förlåt!men lycka till med sökningen iaf!
    Det är ingen fara.
Svar på tråden Tips och omdöme på klinik i utlandet önskas