• 900311

Gravid + studenten

Någon som varit gravid och samtidigt tagit studenten? :) berätta hur det känndes? ångrade ni det?

• Svar på tråden Gravid + studenten
  • Tezz3

Jag var gravid i ca vecka 18 när jag tog studenten. Eftersom barnet var planerat så kändes det bara bra.

• Skogsstjärna
    heidi021 skrev 2009-06-04 16:59:47 följande:
    Tycker liite synd om er som är gravida och ska ta studenten.. Det är verkligen livets höjdpunkt! Tråkigt att inte kunna fest med sina kompisar..Jag har iafl aldrig haft så roligt som på min student.. Skulle göra vad som helst för att få uppleva det en gång till..
    Men vad missar de då? Man kan väl springa runt och skrika, ha studentmössa, åka flak och hänga med kompisarna ut även om man är gravid?
    Nu var ju jag inte gravid när jag tog studenten, men jag drack inget förrän vi kom till utestället, hade kunnat skippa det också för den delen, och jag hade en härlig, rolig underbar dag Det blir väl inte mindre "livets höjdpunkt" för att man är gravid? (Även om barnets ankomst lär slå det med hästlängder då...)
  • E11in0or

jag hade en underbar dag igår fast jag va gravid ! nu är det bara o längta efter den lilla :)

• Tezz3
    heidi021 skrev 2009-06-04 16:59:47 följande:
    Tycker liite synd om er som är gravida och ska ta studenten.. Det är verkligen livets höjdpunkt! Tråkigt att inte kunna fest med sina kompisar..Jag har iafl aldrig haft så roligt som på min student.. Skulle göra vad som helst för att få uppleva det en gång till..
    Vadå tycka synd? Alla är inte såna personer som dricker och härjar . Jag har aldrig varit en sån person som festat varje helg och jag drack alkoholfritt vin på min student och jag hade minst lika bra student som mina kompisar. Och jag kommer iaf ihåg allt som hände den dagen till skillnad från många andra.
    Och det är bra mycket bättre att få barn än att få dricka sig full på studenten..
  • Neennee

grattis alla studenter!
    jag hade underbar dag i fredags!! :)

• heidi021
    Tezz3 skrev 2009-06-06 20:05:54 följande:
    Vadå tycka synd? Alla är inte såna personer som dricker och härjar . Jag har aldrig varit en sån person som festat varje helg och jag drack alkoholfritt vin på min student och jag hade minst lika bra student som mina kompisar. Och jag kommer iaf ihåg allt som hände den dagen till skillnad från många andra. Och det är bra mycket bättre att få barn än att få dricka sig full på studenten..
    Joo, de jätte bra såna som inte dricker alls.. Men ja menar, alkoholen ingår i hela student grejjen på nåt sätt.. Jag kommer ihåg allt från min student..
    och JA, det är självklart att få barn är 100 gånger bättre än att dricka..
  • Elesv

Jag var gravid och jag kände att man inte blev tagen på lika stort allvar som med alla andra. man fick ju avstå en del eller jag fick det skulle ha en månad eller inte ens det efter studenten. men jag tyckte ändå det gick bra. det var la inga direkta speciella känslor vad jag kan komma ihåg utan det var en speciell dag bara. mer än så var det inte för min del.

• Lukazmamma

Jag var höggravid på min student,
    Det är först nu i efterhamn man tänker lite på hur de hade varit o inte vara gravid, men just då tänkte jag inte alls på de:)

• 199007

Jag hade en 5 dagar gammal bebis när jag tog studenten, alltså inge partaj för min del heller.. Det var kanske till och med bättre än att vara höggravid för jag var rätt slut och hade inte orkat att festa .. somnade tidigt den kvällen

• MianC

Jag var i 8onde månaden när jag tog studenten.
    Det var så sjukt varmt så jag orkade inte vara med på allt det där man gör dagarna innan. Lite tråkigt faktiskt, men jag hade ändå roligt det lilla jag kunde vara med på.
    Det som jag tyckte var mest tråkigt var att jag inte hittade några speciellt fina kläder i och med att jag var så tjock. Och pumps var bara att glömma, mina fötter var redan så svullna så jag fick ha slipins.
    Ska jag vara helt ärlig så tyckte jag det var så sjukt tråkigt att inte kunna festa till det och skrika och stoja med min kompisar. Vi hade ju snackat så mkt om vad vi skulle göra och hur roligt det skulle bli att ta studenten. Och att festa satan hela veckan innan. Men men, två månader senare fick jag något ännu större och roligare så jag ångrar absolut inte mitt beslut trots att jag som sagt gärna velat fira det ordentligt. Det kommer så mkt annat i livet att fira!

• unforgettable

Jag var på över tid på min student :D Så jag va måttligt tjock o tung. Jag va med på lasbilsflaket och sen åkte ja hem till familjen o fikade o så Ingen utegång, aldeles för farligt :D

Jag ångrar ingenting, men de hade ju självklart vart roligt att få hänga med ut på krogen o säga "hejdå" till alla. Men så klart man inte ångrar ngt, man har ju fått en undrebar knodd för besväret :D

• Mor Carina

Jag var 3 månader på väg när jag tog min student, vi gifte oss dagen efter studenten och flickan föddes på julaftonen 2005. =) I Augusti i fjol fick hon en liten bror som är sjuk. Vi blev en speciell familj, men är väldigt lyckliga. Jag tycker att det är skönt att ha fått barnen så tidigt i livet, för att jag har orken att leka med dem efter jobbet och jag kan krypa i leklanden med dem utan problem. Det äldre föräldrar har som jag kanske saknar är en fast inkomst, men det kommer nog det med. Än så länge har vi ju klarat oss bra på vikariat.

Svar på tråden Gravid + studenten