• Umeåförälder09

"Har bebisen kommit än????"

Inte nog med att jag har ångest inför förlosssningen (en blandning mellan sjukhusfobi/sprutskräck och allmän små-nervositet) ..
    Har BF 23 april.
    Och REDAN NU börjar alla ringa, helst varje dag "har bebisen kommit än???" !!! NEJ, vi skickar sms/ringer om den är på g!
    Och detta har nu pågått i en vecka.. tror seriöst jag blir tokig snart..
    inte hjälper det att inte svara heller då ringer dem ju 550 ggr,,

Vad ska man göra?
    Jag vill inte bli påmind varje minut av varje dag att jag snart ligger där i en kall sjukhussal med nålar och sprutor och läkare i vita rockar runt mig!!!
    GAAAAHHHH.. är dem tröga eller nåt?

• Svar på tråden "Har bebisen kommit än????"
  • Linnéa1991

Säg det till dem? säg det strängt så dem förstår dej !

• Fru annmi

Säg till dem sluta!

Fast...Jag tror ju inte att Du kommer ligga i en kall sjukhussal med nålar och sprutor och läkare i vita rockar runt dig!!!

Du kommer ligga eller stå & gå i en mysbelyst sal & ha varma omtänksamma personer runt dig & barnets pappa....
    Sedan har du strax en liten Sessa eller Prins hos dig...& du blir värdens Lyckligaste & Stoltaste lilla mamms..*kram*

• Rocktroll

Vänta bara tills du går över tiden :O då ringer dom verkligen...så hoppas din kommer snart, själv sitter jag och väntar ut min bebis

• Nina Ljholm

hade bf den 10 april och här är det i princip likadant från vissa håll,
    att folk ringer och undrar, men jag har sagt ifrån och ibland till och med
    skitit i att svara då det ringer/sms:a mm...

• Umeåförälder09

Jo, jag har sagt till, eller snarare sagt att "vi lovar ringa/smsa när den är på gång!" tycker det borde räcka för att folk ska förstå att de inte behöver vara oroliga att "missa nåt". För den tanken kan jag förstå.

Men NU var jag på affären, och hann träffa 3 pers som frågade!!! SER DEM INTE ATT DEN INTE KOMMIT????

OM DEN KOMMIT, SKULLE JAG STÅ HÄR DÅ???

Näe fy sjutton!!!
    Nu har jag tänkt hota min omgivning till tystnad!
    " Frågar du igen är du den sista på min ringlista när bebban väl kommit!!"

Tror ni det funkar bättre kanske??

• Tridde

jag hade samma bekymmer när jag väntade min son, han kom 8 dagar efter bf så jag hann bli så knäckt att jag bara grät av allt tjat. jag slutade helt sonika att svara i telefonen eftersom folk inte fattade att jag menade allvar med att vi skulle höra av oss när han hade kommit, men då blev det livat från familjen! de blev sura de flesta av dom, men fattade piken till slut. det där med ringlistan låter vettigt, hoppas de fattar

• mina74

Jag har samma problem... Har också BF 23 april. Det är min mamma som ringer mest och frågar hur det är. Nu brukar jag bara säga att vattnet har gått och jag ligger och föder för att få tyst på henne. Hon gick över 3 veckor med mig så hon BORDE veta att det är vanligt att gå över tiden särskilt med första barnet :)
    Jag har min mobil avstängd och svarar bara på hemtelefonen när jag känner för det. Det ska bli så skönt när bebisen är ute :)

• Aiva

Jag tycker synd om dig.. Förstår precis hur du känner dig, har samma problem även om det lugnat sig lite nu när jag fått en tid för igångsättning (på ons). BF+12 idag...

• LillaFlingan

ts: om du har telefonsvarare på hemtlfn+mobilen så kan du/ni väl prata in ett meddelande.. "neeej.. bebis är inte född än... jaaa vi hör av oss när/hur&var.. är väldigt tacksamma för att ni bryr er så hjärtligt om oss, men bebis kommer inte fortare för det..;) ".... :P

• Tokmia

Jag stryper snart svärfar.. Ringer 2-3ggr om dan för att kolla om vi åkt in. Trots att vi sagt att det bara är till våra föräldrar vi ringer när vi åker in. Bf +10 idag.
    Funderar allvarligt på att inte ringa när vi åker in, men då kan jag ju inte heller ringa mina föräldrar när det är dax & det vill jag ju.
    Igår kom dom tom förbi för att kolla om bilen va hemma. Tänk om vi varit borta...

• Umeåförälder09
    LillaFlingan skrev 2009-04-20 04:45:14 följande:
    ts: om du har telefonsvarare på hemtlfn+mobilen så kan du/ni väl prata in ett meddelande.. "neeej.. bebis är inte född än... jaaa vi hör av oss när/hur&var.. är väldigt tacksamma för att ni bryr er så hjärtligt om oss, men bebis kommer inte fortare för det..;) ".... :P
    Det var en bra ide! =)
  • Umeåförälder09
    Tokmia skrev 2009-04-20 05:32:07 följande:
    Jag stryper snart svärfar.. Ringer 2-3ggr om dan för att kolla om vi åkt in. Trots att vi sagt att det bara är till våra föräldrar vi ringer när vi åker in. Bf +10 idag. Funderar allvarligt på att inte ringa när vi åker in, men då kan jag ju inte heller ringa mina föräldrar när det är dax & det vill jag ju. Igår kom dom tom förbi för att kolla om bilen va hemma. Tänk om vi varit borta...
    Ja, alltså visst är det IRRITERANDE... Och då har jag inte gått över än.. väntar bara på mina två långa veckor av övertid som är kvar... *pust*
    Tror du det är en anledning till tidigare igångsättning?
    "Min omgivning driver mig till vansinne!" ????
  • Umeåförälder09

Inte nog med att folk "tjatar" /"bryr sig" ..
    i takt med detta skapas på nåt sätt värsta pressen..
    jag blir fan mer och mer nervös för varje timme...
    *burr*
    *Är inte redoooo nu !!!*

Svar på tråden "Har bebisen kommit än????"