• SandraM85

sd v 22

Hej!

Är det någon som varit i samma sits som jag.
    För 2 år sen när jag väntade min son så v 22 fick jag sd och tappen var kort så då fick jag bricanyl och sängläge.
    Sen så vart jag då sängliggandes till v 30.
    V 35 kikade Liam ut.
    Min dotter som är 6 år nu föddes i v 34.
    Jag har nu börjat vad det är för del på ,mig?
    Har jag försvagad livmoderhals?

• Svar på tråden sd v 22
  • ääni
    SandraM85 skrev 2009-04-17 18:49:15 följande:
    Hej! Är det någon som varit i samma sits som jag. För 2 år sen när jag väntade min son så v 22 fick jag sd och tappen var kort så då fick jag bricanyl och sängläge. Sen så vart jag då sängliggandes till v 30. V 35 kikade Liam ut. Min dotter som är 6 år nu föddes i v 34. Jag har nu börjat vad det är för del på ,mig? Har jag försvagad livmoderhals?
    Jag fick värkar i v 22+4 och födde i v 22+5. Jag fick någon tablett för att försöka stoppa det men vad jag förstått gör de inte spå mycket för att stoppa det här förrän man gått 23 fulla veckor. Så ingen bricanyl.

Undrar också vad som är fel på mig och vet inte om jag kommer att våga ge mig in i en graviditet igen. Det skedde ganska nyligen så vi har inte fått provsvar än.

Kan försvagad livmoderhals eller missbildad livmoder upptäckas när man inte är gravid?
  • Linnispinnis
    ääni skrev 2009-05-10 14:40:34 följande:
    Jag fick värkar i v 22+4 och födde i v 22+5. Jag fick någon tablett för att försöka stoppa det men vad jag förstått gör de inte spå mycket för att stoppa det här förrän man gått 23 fulla veckor. Så ingen bricanyl. Undrar också vad som är fel på mig och vet inte om jag kommer att våga ge mig in i en graviditet igen. Det skedde ganska nyligen så vi har inte fått provsvar än. Kan försvagad livmoderhals eller missbildad livmoder upptäckas när man inte är gravid?
    Va? Kunde du inte få bricanyl? Det åkte jag in till sjukhuset och fick ganska många gånger under graviditeten för att jag fick sammandragningar. Jag födde v 23+6 och innan det hann det bli några sprutor. Redan i vecka 19 fick jag bricanylspruta första gången. Konstigt att inte du kunde få det. Verkligen olika på olika sjukhus verkar det som. :(
  • ääni
    Linnispinnis skrev 2009-05-11 07:53:54 följande:
    Va? Kunde du inte få bricanyl? Det åkte jag in till sjukhuset och fick ganska många gånger under graviditeten för att jag fick sammandragningar. Jag födde v 23+6 och innan det hann det bli några sprutor. Redan i vecka 19 fick jag bricanylspruta första gången. Konstigt att inte du kunde få det. Verkligen olika på olika sjukhus verkar det som. :(
    Jag fattade det så men det kan ju hända att de tyckte det var för sent också. Ska fråga om det på återbesöket.
Svar på tråden sd v 22