Orkar inte mer nu
Har vistast på sjukhus i 11 veckor nu. Först var oron för barnet som ännu inte fött så stor att jag int ekunde äta eller sova. Sedan kom han ut 16 veckor för tidigt och han blir snart 11 veckor gammal.
Just när vi tyckte allt började kännas bra, han ammar bra och han har krävt allt mindre syrgas och ibland varit helt utan. Har fått möjlighet att sova över på sjukhuset och jag ska göra det, väldigt snart.
Problemet som nu har kommit, eller egentligen har funnits hela tiden men blivit värre, är magen!! Allt är så omoget på en bebis född i vecka 24. Inte ens fria ofrån magproblem kan de få vara. Det gör så ont i mitt hjärta och det känns som att det ska brista när jag ser hur han kämpar med sina magproblem. Idag har han knappt kunna koppla av något alls och knappt ätit från mig pga magen som gör så ont på honom. Hans mage blir stenhård och han försöker så mycket det går att få ut luft och bajs spm trycker på. Han har ett navelbråck också, det blir hur stort som helst när han spänner magen.
När går detta över?! Jag orkar inte en dag till. Fast jag måste ju.
Har inte tidigare haft problem med att pumpa men nu kämpar jag med pumpningen och det kommer inte mycket. Nu räcker inte all mjölk jag har så han får bankmjölk ibland.
Känns som att man har tagit ett steg fram och tog sedan tre steg bak igen.