Jag kan känna så ibland men det har blivit betydligt bättre sedan jag själv började vara ute på lite nöjen ibland. Nu var sambon ute för ett par veckor sedan på middag och utekväll med jobbet, det var första gången som jag ärligt inte tyckte att det var ett dugg jobbigt, och då hade jag själv varit ute lördagen innan och haft hur kul som helst med några kompisar
Då kände jag att jag kunde unna honom det! Samtidigt antar jag att det beror på att jag i allmänhet också mår bättre, dottern är betydligt roligare att vara med nu (hon är 1½ år) och vi är ute på mycket roligt om dagarna också, det är verkligen hur kul som helst att vara hemma nu när hon är lite äldre! Det var däremot fruktansvärt under spädbarnstiden och fullkomligt isolerande...
Men sen beror det ju givetvis på hur mycket han är ute och så, min sambo är inte ute särskilt ofta, ibland åker han iväg och spelar med sina kompisar, ibland kommer dem hit, ibland går han ut med jobbet. Han trivs bra hemma och är väl egentligen en mer hemmamänniska än vad jag själv är, så de få gånger han faktiskt går ut känns det helt ok
Jag skulle nog inte acceptera att han vid något eller några tillfällen varje vecka bara kom och vände i dörren... man måste ju också kunna hitta på saker med varandra, vara hemma och mysa framför teven eller nåt ibland! Får man en bra balans på det hela så tror jag att det känns bra, även för den som är hemmaförälder! Om du vet med dig att du kommer ut för lite, så försök att ta dig ork och hitta på något emellanåt