• Kängu

Trombyl mot mf, hur länge??

Hej!
    Ni som fått trombyl mot missfall, hur länge åt ni dem?

Hade ni konstaterade propp-problem (antikroppar eller nåt), eller skrev de ut trombyl som en chansning mot missfallen?

/Kängu

• Svar på tråden Trombyl mot mf, hur länge??
  • HelenaHE

Hej

JAg äter Trombyl nu. Inte pga missfall utan pga att jag förlora min dotter i v 42. Hon dog i min mage.
    I samnband med det togs prover som visade att jag hade något som kallas Lupus antikoagulans andra namn är kardinallipidantikroppar och antifosfolipid syndrom.
    Man har ne benägenhet för missfall havandeskapsförgiftning och fosterdöd.
    Fick trombyl i föerbyggande syfte. Kommer under kommande graviditeter få blodförtunnande mediciner vet inte riktigt vilka än. Men dom talar om Trombyl och Fragmin..

Kram
    Helena med ängeln Olivia f/d041119

• Angla

Kängu får jag lägga till en fråga...

Har ni fått det innan en ev graviditet eller from ett plus. Man funderar på att ge mig detta pga mina antikroppar men då from ett ev plus.

• Rövardottern

Jag fick trombyl utkrivet nu.. ska äta det fram till v 12-13 nånting....men är inte gravid än utan börjar med dom redan nu.. vid ägglossningen..

Fick det för att...tja.. det kan ju inte skada typ.. så lite exprimentielt är det

• Angla

Det kan faktiskt skada om man tex har lite galet på sina blodplättar osv. Vid IVF har man gjort en studie då man visserligen fick fler graviditeter jämfört med kontrollgruppen men också fler MF. Men för dem med problem med tex antikroppar kan det hjälpa. Hos mig tog de först en helblodbild innan de sa att det kan vara ett alternativ.

• SYLO

Jag fick min Trombyl innan Et pga mina TNF alfa värden dvs att jag har lätt att få proppar....

Svar på tråden Trombyl mot mf, hur länge??