• Lappen

Ni tjejer/kvinnor som är ensam hemma med barnen...

så det lyder..dom som är ensam hemma mycket med barnen medans manen i huset jobbar långnt borta eller så..Och vill ha någon att prata med...Här är tråden

Själv så jobbar min sambo med renar och kan vara borta 1-2 månader pga jobbet...Och då är jag själv med barnen...

• Svar på tråden Ni tjejer/kvinnor som är ensam hemma med barnen...
  • lövet2

Aj då, är han borta så länge åt gången? Jag känner några kvinnor som är gifta med samer, men deras män är sällan borta mer än 1-2 veckor åtminstone.
    Själv har jag det lyxigare på sätt och vis, för min man är byggnadsarbetare i Stockholm, så jag vet alltid vilken dag han kommer hem. Han är för det mesta borta bara sö-to, men det händer att de jobbar kvar över helgen, och då blir det 11 dagar.

I love good guys!
  • Lappen

men det hur mycket man vill följa med killen själv har jag en på 2 år och en på snart 7 månader och följer inte med så mycket just nu för det är så jobbigt...Och så är jag same men har renarna hos mina föräldrar än och jobbar vanligt så nu nästa vinter blir det säkert någon månad utan han för ska vara kvar på sommarlandet pga jobbet och pengarna...

Just nu blir det väl 3 veckor...de är jobbigt...

• Lappen

det verkar inte vara många som jag med sambo som är borta länge...

Svar på tråden Ni tjejer/kvinnor som är ensam hemma med barnen...