3 kg har jag kvar som jag inte behöver. Lite ska bli Hannahdocka så småningom. Resten kan den som vill få köpa, skicka ett mess eller maila på prematurmamma at gmail punkt com Pris 90 kr/kg + frakt, jag kan väga upp, behöver inte vara hela kilon (för det kan ju bli rätt för mycket när man gör en liten docka).
Det finns ingen färg som är helt rätt, premisar är ju ganska röda jämfört med fullgångna barn. Men mörk docktrikå är ganska bra, eller också kan man sy i nougatfärgad tunn fuskmocka av trikåtyp (fast svårare att sy i än docktrikå). mockan är alldeles mjuk och lite luddig, känns varm när man tar på den, men jag kommer att sy nästa docka i docktrikå eftersom den ska vara så liten känns det viktigt att det är lättare att få detaljerna rätt (mocka är lite hårdare, så det äör ibland svårt för nålen att tränga igenom och då får man pilla lite för att få det rätt).
Jag har sytt och sålt ibland (har tillstånd av upphovsrättsinnehavaren), men just nu hinner jag inte.
Allmänt om mönstret kan jag känna att midjemåttet hade kunnat vara bara lite, lite mindre, men mina barn har ju varit tillväxthämmade långa smalisar, så det beror säkert på det!