Pappagrupp i Örebro??
Tjenare..
Finns det fler som ska bli farsa i Örebro?
Skriv...
Tjenare..
Finns det fler som ska bli farsa i Örebro?
Skriv...
VW Mannen:
Har ni varit på Kub ultraljud än?
Hur gammal är eran första?
Vart bor ni?
Ja men sambon respekterar vad jag vill, så det är riktigt skönt att man kan komma överens om det bästa.
Har ni börjat titta på vagn ändå?
Tja !
Vagn... klart för länge sen.
Köpt en vagn på Babyproffset och lämnat handpenning så vi ska hämta ut den i slutet på Juni....
Kollade ett par ggr på en vagn men kände när vi skulle köpa att den var för klumpig så vi valde en annan Emmaljunga med 4 hjul varav två små fram då vi tyckte det kändes bättre i stan.!
Hur går det med vagnsköp hos er då?
Vi vet vilken vagn vi ska ha men har inte kommit till skott haft tid att fixa klart de bara, vi ska köpa en teutonia sperit S3:)
Härligt för er att redan ha det klart:) Vad har ni köpt in mer till den lille då?
Ja du spjälsäng,skötbord,hokuspokus stol nappflaskor,bilstol,lite kläder,sängkläder. fått väldigt mycket kläder av mina syskon.Dem har barn på 1 och två år.Dem har även barn som är lite äldre med.
Så jag tror vi har det mesta,men kmmer inte på ngt just nu bara småsaker som diskställ till nappflaskor blöjor mm.
Hur långt är ni gånget?
Vi köpte en vagn som heter "nitro city pro titan"
Det här barnet får bli en form av revansch för missfallet. Det är alltid jobbigt när någon dör, även om den inte är född. Jag tog det väldigt hårt i början och blev ganska handlingsförlamad. Nu har både frugan och jag kommit över det värsta och siktar på det nya barnet. Det upptar mer av tankarna, funderingarna och planererna.
Vi har en son som fyllde 1 år för några dagar sen, 1 maj. :).
Blir väl lite krångligare att hitta vagn den här gången. Däremot har vi mycket eftersom vi redan har ett barn, ex bilbarnstol upp till 13 kg (1 år). Men vi kommer få köpa en hel del till. Spjälsäng bl a osv.
Diskmaskin känns rätt prioriterat. Just nu är det mest jag som diskar och det är rätt jobbigt att alltid behöva diska. Visserligen är jag arbetssökande men jag har viktigare saker för mig än att diska hela tiden.
Liam78 (eller någon annan): Vad är ett KUB ultraljud? Har aldrig hört talas om något sånt.
hannandreas:
Kub ultraljud: kan man göra från v.11 och fungerar likadant som det man gör v.18 man kan se fostret samt att dem mäter ryggraden mm för att se att bebisen är OK.
Tråkigt att höra ang. erat missfall.
Skulle nog själv ta det väldigt hårt. Jag försöker undvika såna tankar och tänka att allt kommer att gå bra.
Hoppas det går bra den här gången.
Vagnar fick jag veta att det finns fler än bilmodeller... Finns stora ,små, med små hjul stora hjul. Men det är individuellt och man provar många vagnar innan man blir nöjd.
Diskmaskin.... Var det bästa köpet vi har gjort här... så himla skönt att slippa stå och diska varje dag om man inte behöver det.
När blev du arbetslös då?
Själv har man blivit arbetsökande sen den 27/4 .
Men detär bara att ta nya tag... Ngt jobb måste man väl hitta ;)
hannandreas :
Mediakonsulterna tyckte du inte om alltså...
Tänkte söka dit men kanske inte ska göra det.
Är det svårt just nu som telefonförsäljare.?
Har en kompis som jobbade på VM Media 96 kr timmen + provision....
Han gillade det jobbet men fick ett annat erbjudande som säljare med 30.000 i månaden....
Funderat på att byta till säljare...
Men inte telefonförsäljare tror det blir svårt att sälja i dessa tider...
Jag jobbade med att bygga och koppla elcentraler och apparatskåp har bland annat byggt till berhn arena, ABB hallen Opera källaren mm.
Ett jobb som duger men cheferna(dem var delägare) kunde väl ha varit bättre......
Inga nya planer på jobb?
Lycka till med körkortet... ta det bara lugnt och stressa inte på uppkörningen så är det lugnt....
Roligt personnummer mmm ha ha
hannandreas:
Oj 100.000 det är en del pengar...könns som jag kommer att tappa mycket jag med om jag skulle börja på VM Media... inte rktigt min grej heller att sitta i telefon och sälja ngt sånt. Vill hellre jobba i butik eller boka in möten och sälja face 2 face eller ngt sådant....
Man vill ju helst inte få ngt skit jobb så att pappadagarna blir mindre betalda bara för att man jobbar på ett skitställe ett par månader....
Svårt att få tag i jobb nu för tiden sökt runt lite men nä.. inget än.
har jobbat lite extra på ett liknande företag som jag höll på med innan.
Vi har varit på informationsträff på försäkringskassan var nog där efter att vi gjort Kub....
Det var mycket information och nyttig sådan med tycker jag.
Händer annars då? Nervös inför uppkörningen och uppskrivnigen?
Frugan har satt igång och blöda. Tydligen mycket. Troligen missfall, igen. :(
hannaandreas:
Vad tråkigt att höra...!!!
Att det ska behöva bli så,tycker ingen borde få uppleva en sån sak.
Hoppas det löser sig, och att det är falskt alarm.
hannaandreas:
F*n så tråkigt säger som Liam hoppas verkligen att det är falskt alarm,
Vad infomerar dom om på försäkringkassan då? Ska man gå på den informationen tycker ni?
Händer i helgen då killar?
F-kassan infar lite om föräldrapenningen. Tycker det är en jättebra info att gå på. Kan bara rekommendera att gå på försäkringskassans info-möte.
Ska deppa lite grann. Tyvärr inget falsk-alarm. På måndag sjukskriver jag nog mig. Ska kontakta vården också för att få något antideprisivt. Värsta är att min kusin ska gifta sig 30:e i Stockholm. Vet inte om varken jag eller frugan orkar gå i nuläget. Siktar fortfarande på körkortet och hoppas greja uppkörning 28:e.
Själv då? Vad ska du göra i helgen Tjorven5?
Tja Niklas.... hade för mig att du skulle åka iväg idag.... Men C sa i morn.... skulle ha ringt....
Ha det gött!!