• lena 5

vänner i skåne

Var finns ni som är hemma och är över 30.Söker nya vänner som inte slutar skriva efter en gång är hemma till augusti .Är 36 och min yngsta är 7 månader ,hör gärna av er.

• Svar på tråden vänner i skåne
  • vygotsky

Låter som du har ett spännande och roligt arbete. Måste vara underbart att få arbeta med djur!
    Idag har jag och min lille prins Wilmer varit på öppna förskolan en tur. Alltid kul att komma ut och träffa lite folk. Jag vill gärna att det händer något på dagarna, annars blir jag snabbt uttråkad och rastlös! Nästa vecka har de stora barnen påsklov, så med lite tur får man sova lite längre på morgonen då! Annars har vi inga större planer för nästa vecka. Eventuellt en tur till Skånes Djurpark. Vad ska ni hitta på?

• lena 5

Hej ,i dag har vi bara tagit det lugnt och gått en runda med vagnen,sen hämtade vi töserna i skolan och nu har jag ingen aning vad vi ska göra.Ja nu är det lov igen ,vi håller på att renovera huset så vi blir hemma.Djur parken är jätte fin men jag känner alla som jobbar där och det är inget man berättar här.

• vygotsky

Vilket underbart väder det är idag ! Idag har jag jobbat och stått i! I helgen firade vi en av sönerna som fyllde 11 år. Gissa om han hade längtat.
    Jasså, du känner personalen på djurparken. Då antar jag att du känner till den parken utan och innan. Vi brukar åka dit lite då och då. Känns som man kan den utan och innan. Men vi brukar ha ganska trevligt, som en härlig promenad med fika och trevligt sällskap - jag brukar åka dit med några kompisar och deras barn. Att renoverna på huset är ibland väldigt roligt, men kan också vara ganska påfrestande och jobbigt. Vi har gjort vi en hel del, men det kommer alltid nya projekt. Vi ska snart byta alla våra fönster.

• lena 5

Hej ,jag tycker det är så skojigt när dom blir glada ,har firat 7 års kalas .Jag ska få ett växthus av min man snart så jag är just överlycklig och planerar i huvudet vad jag ska sätta för roliga saker där. Tycker du om trädgård? Det drar i hopp säj till att planera semestern med,vi skulle ha åkt till italien men vi tycker att lill tösen är för liten än för att sitta i bilen så länge.

• vygotsky

Jag har ett växthus där jag odlar vindruvor, tomater, gurka och lite blommor. Jag kan inte säga att jag är vidare intresserad av trädgården, men visst är det kul att ha fint i trädgården. Vi var faktiskt också inne på att bila till Italien, men jag tycker det blir lite väl drygt att sitta i bilen så länge. Så vi har hyrt en stuga på gotland en vecka tillsammans med ett par kompisar.

• lena 5

Jag är inte duktig men jag tycker det är rogivande.För 2 år sen bilade vi ner med alla 4 barna det var en upplevelse jag gärna gör om.Det har kommit 3 tänder på raken nu på lill tösen så hon sur som en gurka ,skoj och se dom små grynen.

• vygotsky

Min lille prins fyller 1 år i veckan som kommer och där syns inga tänder än. Men de andra barnen har även de fått sina tänder sent, så det var väl väntat. Ganska skönt också - man slipper tandborstningen och det blir inga hål i tänderna. Vad ska ni annars göra i påsk. Vi ska rensa och göra vid lite trädgården, grilla tillsammans med några kompisar (det blir premiär för säsongen)och på påskafton ska vi iväg till barnens farföräldrar i deras husvagn och fira två av pojkarna som fyller i April - Markus 11 år(som jag redan berättat) och Wilmer 1 år.
    Jag hoppas lilltösen inte har alltför stora besvär med att få tänder och visst är de nya tänderna supersöta!

• lena 5

Hej ,nej vi ska inte göra så mycket till svärföräldrarna i morgon och äta gott som alltid med dom.Trädgården blir det ochså med tanke på vädret,plocka upp pinnar och diverse.Och mest vara ute och vara glad åt solen.

• vygotsky

Hej! Jag hoppas allt är bra med er och att ni har haft en trevlig påsk i det fina vädret. Vi hann med en hel del trädgårdsarbete och social samvaro! Nu är vardagen tillbaka och allt rullar på i snabb takt. När ska du börja jobba efter din föräldraledighet? Vad brukar du hitta på om dagarna. Ibland kan jag tycka det är lite drygt, men det är roligare nu när man kan vara mer ute. Själv jobbar jag två dagar i veckan , då pappan är hemma. Annars brukar vi gå på babysång, öppna förskolan, en tur till stan ibland eller träffa någon kompis. Jag blir lätt rastlös och uttråkad om jag inte har något alls att göra.

• lena 5

Hej ,ja vissa dagar kan vara dryga och tunga men jag tycker över lag att det är skönt att vara hemma,med tanke på min jobb tider så träffa man sällan barna utan sa mest god natt,så nu kan jag uppskatta tiden hemma mera och faktiskt vara med bara .Jag går nog hemma till augusti september men tiden går jätte fort tycker jag.Jag blir inte rastlös har alltid att göra om jag skulle känna mej så.Ska även planera och renovera vårat höns hus.Hoppas allt är bra med er.

• vygotsky

Idag fyller Wilmer 1 år och vi ska baka och stå i, när barnen kommer hem från skolan. Tänk vad deras första år går fort. Man undrar ibland vart tiden har tagit vägen och ändå har jag verkligen först njuta av denna tiden. Jag antar att det kommer att gå fort till hösten och "verkligheten" ska komma ikapp en med jobb och lämning/hämtning på förskola och den stress som det innebär.

• lena 5

Ja du man glömer fort när man är hemma,men man kommer fort in i det igen.Ja det går så rysligt fort ,jag känner mej nog lite ensam för barna växer så fort man vill ju gärna vara behövd.jag är nog lite konstig ksnske.

• vygotsky

Jag tror inte du är det minsta konstig. Tvärtom tror jag det är väldigt vanligt att vi som mammor saknar känslan av att vara behövd när barnen växer upp. Och en anledning tror jag kan vara att vi står våra barn så nära när de är små och liksom vill behålla dem nära. Förstår du vad jag menar?
    Jag hoppas ni har haft en trevlig helg! Själva har vi fått mycket gjort i trädgården denna helg. Planterat om blommor, rensat ogräs och fått upp lite nya utelampor.
    Det är alltid kul att se hur fint det blev, även om jag tycker det är ganska tråkigt och jobbigt att rensa i rabatterna.

• lena 5

Hej på dej,jag brukar säja att barna är det absolut det bästa jag gjort i livet och det är det ju.Ja visst blir det fint när man varit ute och jobbat man behöver inte tycka det är skoj men man är rätt nöjd med sej själv när det är gjort.Annars har det varit bra här hemma ,på lördag ska vi hämta mitt växthus ska bli jätte skoj.Barna får så mycket jämt att jag glömer bort mej själv många gånger.Ha det bra så länge.

• sommarblomma1

Jag är också mammaledig till i augusti med mitt första barn och vill gärna lära känna fler. Jag är 34 år och bor i Hässleholm. Titta gärna in i en annan tråd för oss mammalediga i norra skåne

~*~♥~*~ Thilda 080810 ~*~♥~*~
  • vygotsky

Hej! Då antar jag att du har fått ditt växthus på plats. Vad har du tänkt odla där? Själv odlar jag lite vindruvor, gurkor, smultorn, tomater och blommor som jag sedan planterar ut. Idag har jag varit på babysång med den minsta och beställt tid hos en fotograf för fotografering nästa vecka. Vi har tagit kort på de andra barnen hos fotograf vid ett års ålder så det är dax för den minsta nu. Jag tycker det är lite väl dyrt, men det brukar bli fina bilder som är roliga att ha.

• lena 5

Hej på dej, det är värt pengarna för dom kan ju detta med kort och det är skoj för barna när dom blir större att se.Ska odla gurka till min man har jag lovat han sen lite tomater och en mängd roliga blommor hade jag tänkt.Sen ska barna få plantera vad dom tycker är skoj. Hoppas allt är bra med er alla .Kram Lena

• vygotsky

Hej! Vi planterade gurkfrö för två veckor sedan och de har börjat titta fram. Kul. Hoppas vi får många gurkor i år. Förra året blev de helt misslyckade.
    Idag är det ett underbart väder och många säger att det ska bli ännu varmare i helgen. Så vi kommer nog att spendera mycket tid ute de närmaste dagarna. Jag måste även börja kolla upp barnens sommarkläder och se vad de behöver för nya kläder. Jag har fixat deras skolavslutningskläder, men de behöver nog lite nya shorts och linnen.

• lena 5

Ja då var det där med sommar kläder,tiden går så himmla fort ska kanske till ullared och innhandla sommar kläder till barna .Allt blir nytt i år för dom har växt som bara den nu under vintern.Ute blir det hella helgen man får ju inte missa solen nu när den äntligen har dyck upp. Kram

• vygotsky

Jag tog faktiskt en tur in till Kristianstad idag och köpte lite kläder. För ovanlighetens skull mest till mig själv. Jag hittade även en fin buske till trädgården.

Svar på tråden vänner i skåne