• Emma seth

Flytta hemifrån - snart 19 år.

Hej. Jag är en tjej på snart 19 år. Jag vill/ska flytta hemifrån. Kan jag få, bostadsbidrag? Jag har studiebidraget. Och vad kan man mer få för bidrag?

• Svar på tråden Flytta hemifrån - snart 19 år.
  • Emma seth

Okej. Men är det inte svårt att få tag på jobb om man inte är färdig med utbildning?

Okej. Vad jag har hört så går dom efter att man har inkomst för att man ska kunna få bostadsbidrag.

• Tecken

Emma seth skrev 2009-03-27 16:11:01 följande:

Okej. Men är det inte svårt att få tag på jobb om man inte är färdig med utbildning?Okej. Vad jag har hört så går dom efter att man har inkomst för att man ska kunna få bostadsbidrag.
    Nej, det behövs alltid folk på t ex Donken
  • Emma seth

På donken skulle jag svimma. Jag har jävldigt lätt för att svettas och svimma. Och det är ju varmt i köket.

• Tecken

Emma seth skrev 2009-03-27 16:14:10 följande:

På donken skulle jag svimma. Jag har jävldigt lätt för att svettas och svimma. Och det är ju varmt i köket.
    Ja, men det var ju bara ett exempel - finns flera tänkbara extraknäck där det inte krävs slutbetyg från gymansiet.
  • Tecken

Emma seth skrev 2009-03-27 16:17:11 följande:

okej. hur får man tag på såna jobb då?ams.se?
    Tex. Eller så kollar du i lokaltidningen eller söker upp företag/affärer/cafeer/städfirmor/äldreboenden själv och lämnar din ansökan personligen.
  • Emma seth

äldreboende är bra för mig eftersom jag håller på att utbilda mig till undersköterska. men kan dock inte mycket för jag har bara gått den linjen i ett halv år.

• Marma

hemtjänsten kan behöva extra, kolla där (alltså kommunen då) inhyrningsfirmor inom vården finns oxå. de flesta mataffärer brukar behöva extra på helger o kvällar då barnfamiljerna har svårt att arbeta. dela reklam kan oxå vara nåt, inte mycket men alltid nåt liksom

• Carbonmamma

Hej!

Har du jobbat på Donken??? Det gjorde jag i din ålder och visst är det något varmare men inte speciellt. Du kan ju stå i kassan eller plocka ute i restaurangen.

Jag tycker du ska se till att fixa ett jobb, för kan man inte försörja sig själv ska man inte flytta. Kan ett alternativ vara att du och din mamma går i terapiför att reda ut er situation?

• Marma

Emma seth skrev 2009-03-27 16:19:46 följande:

äldreboende är bra för mig eftersom jag håller på att utbilda mig till undersköterska. men kan dock inte mycket för jag har bara gått den linjen i ett halv år.
    jag började på hemtjänsten o äldreboende när jag var 18 o gick bygg. Man lär sig med tiden helt enkelt o de brukar vara ganska snälla med att förklara noga när man e ny
  • Emma seth

Nej det har jag inte. Okej. Nej jag orkar inte med terapi och så.

• Emma seth
    SmåläningsMamman skrev 2009-03-27 16:22:35 följande:
    Emma seth skrev 2009-03-27 16:19:46 följande: jag började på hemtjänsten o äldreboende när jag var 18 o gick bygg. Man lär sig med tiden helt enkelt o de brukar vara ganska snälla med att förklara noga när man e ny
    Okej
Svar på tråden Flytta hemifrån - snart 19 år.