Jävelunge skrev 2009-05-06 14:44:49 följande:
Det där tror jag är rena rama dumheterna. Min erfarenhet är den rakt motsatta att de som är runt trettio kommit över den där egogrejen som man ofta känner i 20-årsåldern då man tror att man själv är viktigast i världen. När man blir lite äldre är man färdig med krogen och sånt och tycker att det är helmysigt att bara hänga med barnen. De unga mammor jag känner har haft mycket svårare att sätta sina egna behov av att festa, hänga med polare och sånt åt sidan. Dessutom är de flesta människor lite tryggare när man är 30 än när man är 20. Som 20-åring lyssnar man alldeles för mycket på vad alla säger och har ofta inte lärt sig att gå på magkänsla. Men som sagt, alla är ju olika. I grunden handlar det väl mer om individ än om ålder.
Seriöst.. varför tror alla att unga föräldrar har problem med krogen etc?
Jag har aldrig haft behov av att gå ut å supa.. aldrig varit full etc. jag Är en ung mamma och jag tror inte man är bättre mamma om man väntar till 30.
Känner fullt med 30 åringar såväl som 20 åringar som vill supa hela helgerna och inte alls skulle passa som föräldrar.
Visserligen kan det bli så att en "ung" mamma som du säger tar åt sig mer då de tror att alla äldre mammor kollar snett på dem. Men så är de inte.. :)
Sen känner jag massor av unga som jag vet skulle bli bra föräldrar även om dem nu väntar tills de är äldre :)
många äldre som kollar på en yngre mamma kollar nog inte för att de tycker man är för ung.
Men det finns de som gör precis som de finns massor med mammor som kollar surt på 40 åringar som är gravida..
man ska inte ta åt sig och bara utgå ifrån att göra det bästa för sitt barn.
Tror det helt beror på hur man är som person och inte har med åldern att göra.
Jag är 24 år, 4barns mamma och trivs bäst hemma.
Har alltid gjort. (inte hos min mamma för hon flytta jag från när jag var 16)