Frila2 skrev 2009-03-31 22:17:32 följande:
Skönt att det går bra. Äter han på flaska nu då? Det är ju lättare för dem att lära sig äta på flaska än att amma eftersom det inte kräver lika mycket av dem. Ja, denna amningshysteri från Mölndal... Jag hade ingen mjölk och ändå var de tvungna att påpeka att amning är bättre än ersättning! Härligt att ni blir utskrivna helt! Just det, har du otur så får du en
BVC-sköterska som aldrig förstått varför man ger ersättning när man kan amma och som aldrig har träffat ett prematurfött barn tidigare Vi har haft tur. Vår
BVC-sköterska har jobbat på 210 i 20 år men är nu i kommunen istället. Hon har full förståelse för oss och hur vi haft det, pratade mycket med min sambo om hur han upplevde det på sjukhuset (han har sjukhusskräck) och hur han har kunnat bearbeta. Dessutom hade hon läst journalen som skickats till henne och har inte sagt ett ont ord om att jag inte ammar och hon ordnar alltid så vi kan komma till
BVC när det är som minst andra barn där. Du har väl inte varit hemma så länge att du börjar glömma: våning 10, avdelningen 210, neonataaaal.
Ja, nu äter han på flaska. När man vart med om så mycket, hela livet som ställs upp och ner när man föder prematurt så känns det så absurt att kämpa med amningen till varje pris. Jag försökte, det funkade inte. Jag har pumpat från hans födelse och fram till nu men det är så lite mjölk nu sen vi kom hem att det känns meningslöst. Den hemvårdaren som vart denna vecka har inte sagt nåt negativt alls om ersättning. Men håller med om att det är total amningshysteri på mölndal. Men en bra bvcsköterska har vi

hon hade jag till stora sonen och hon är helt okej...som tur är.
Bra att ni har en bra som har förståelse för hur din sambo mår gällande sjukhus. Det är så viktigt att man har bra stöd när man fått prematura barn för det är verkligen en kris att föda för tidigt och har man dessutom sjukhusskräck gör det ju inte saken bättre.
Jag var på mölndal med stora sonen med. Och fortfarande 6.5 år senare terroriserar den där j*vla rösten i hissen min hjärna

och nu när jag fått stå ut med den en omgång till lär jag väl höra den i graven till och med haha.
Nu ska vi tillbaka i morgon för en hörselkontroll och läkatbesök och då skrivs vi ut med. Skönt!!
Hoppas att det gick bra när ni var på koll där sist och att er flicka mår bra nu.