• Krulltott07

Ni som blev avskräckta med ettan, hur blev det med tvåan?

Ja hade en helt normal förlossning utan komplikationer med endast lite lustgas (som ja mådde illa av). Ja upplevde min förlossning som fruktansvärd o var helt säker på att ja aldrig skulle göra om det. Nu e ja gravid igen och behöver verkligen höra positiva förlossningsberättelser om hur det gick med tvåan från er som tyckte att första förlossningen var jobbig Berätta gärna om ni hade bedöving..

• Svar på tråden Ni som blev avskräckta med ettan, hur blev det med tvåan?
  • Leather Cravat

Min första förlossning var likadan som du beskrivit den.
    Men min andra förlossning var perfekt. : -)

Använde mig av dyktekniken, värt att pröva i alla fall. =)
    Sök på google så finns det massor att läsa.

• Trazzzel

Det gick jättebra med tvåan. Min första förlossning var också helt normal enligt pappret men jag kände mig dåligt behandlad av personalen och upplevde förlossningen som traumatisk.

Inför andra förlossningen ville jag först ha ett kejsarsnitt men efter att ha pratat med en underbar Aurora-bm så fick jag ett snittkontrakt. Hon skrev även ihop ett jättebra brev som hon satte upp på förlossningen så att det skulle finnas där redan när jag var på väg in.

Förlossningen gick sedan jättebra och jag ångrar verkligen inte att jag försökte igen. Försök att få träffa någon att prata med så att ni kan gå igenom din förra förlossning och lägga upp en bra plan för nästa. Vill du l'sa om min andra förlossning så finns den i min blogg.

• lövet2

Min första förlossning var det värsta jag varit med om. Den var kort (3 timmar) och helt okomplicerad, men för mig var den fruktansvärd. Inför andra barnets födelse lärde jag mig psykoprofylax och blev faktiskt lugnare av att känna mig förberedd. Andra förlossningen gick kanonbra - helt utan bedövning och med enbart profylax!

That´s what we do - when we have to!
Svar på tråden Ni som blev avskräckta med ettan, hur blev det med tvåan?