• karusell

separera!?

SEPARERA??!!

Tråkigt att behöva fråga...

Men Nödvändigt ont känns det som!!!

På G och ska flytta från mina barns pappa=(

Vad gäller... Vi kommer inte överens om något känns det som..ev blir de rätten som kommer in i bilden.. vi är inte överens alls- Hur gör vi löser vi allt tills de rättsliga är klart?? De sägs att de kan ta 1år..

Vart ska barnen stå skrivna?? -Ja vill hos mig,han hos sig

Dagis/barnomsorg?? -De få de väll bara ha där de är skrivna el..?

Allt vi köpt under vår tid som sambos hur bli det med det??
    Jag har ex köpt möbler..

Vi kommer ev att bo i olika kommuner..
    Jag har inget körkort-det har han
    Jag går hemma-Han har fast jobb/heltid

Ja det var lite info...
    HOPPAS någon har svar att ge mig!!!
    Kamiz

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-19 17:41
    HJÄLP MIG!!!!

• Svar på tråden separera!?
  • Hemmaföräldern

Hej!

Förstår att du är i desperat behov av hjälp och råd men du har kanske hamnat lite fel. Det här är en tråd för hemmaföräldrar, alltså föräldrar som valt att stanna hemma lite längre med sina barn (se hemmaforaldrar.se).

Jag tycker att du ska ringa till din kommun/stad och be att få tips vem du kan kontakta för rådgivning där. Sedan kan du alltid vända dig till din församling (om du är med i Svenska kyrkan) och be att få tid hos en diakon. Där kan du få prata av dig och få tips och stöd.

Lycka till!

• sol1

ta kontakt med familjerätten där kan du/ni få hjälp hur ni ska lösa det på bästa sätt för barnen. annars får man ju gå via advokat tingsrätten brukar kunna skynda på lite iallafall med tillfälliga beslut för barnen för att deras situation ska bli så bra som möjligt så fort som möjligt men försök lösa det via familjerätten först dem når du via din kommun.
    ang möbler å sånt ni handlat så gäller sambolagen dvs att allt du hade med dig när du flyttade ihop med sambon är ditt personliga som du också får ta med dig i en flytt. allt ni köpt när ni bor/bodde ihop ska delas 50/50. när jag flyttade ifrån en tidigare sambo så la vi alla småsaker i en hög sen valde vi en sak var som vi ville ha det blev till att prata o kompromissa. större saker gjorde vi i stor sett samma med vi tog d vi ville ha å den andra fick ta nåt annat som den ville ha ville båda ha exakt samma sak så fick den ena "köpa" ut den andra på just den saken. det funkade för oss å vi skildes som vänner. lycka till

Svar på tråden separera!?