• Mamma till två hjärtan

Idag fyller lilla Clara 3 månader!!

Idag fyller lilla Clara tre månader, hon är tre månader äldre än vad läkarna trodde att hon skulle bli. Lilla Clara föddes i vecka 24+3 och var 40% tillväxthämmad. När hon föddes vägde hon 307 g och var 24,5 cm lång, idag väger hon 1710g och är 37,5 cm. Innan förlossningen gav läkarna oss 10% chans att hon skulle överleva förlossningen. Idag säger läkarna att hon har samma förutsättning som vilket annat barn i Sverige att överleva. Hon är verkligen ett litet mirakel!!

• Svar på tråden Idag fyller lilla Clara 3 månader!!
  • Toke

Jättegrattis till lilla Clara och till er!

Timmen skall bli Storebror i Augusti...
  • snuttP

Grattis till Clara och grattis till er..

• LoMsBebis

Du får mig att känna så många känslor när du skriver om erat mirakel. Först vill jag börja med att säga Grattis till en lite dotter och önskar er all lycka i fortsättningen!

Jag känner glädje...det måste vara helt fantastiskt att något så ofattbart kan inträffa. Men även skräck. Det måste vara hemskt att allt kom så tidigt, så fort och ja. Ni kan ju inte ha hunnit förbereda er något alls och plötsligt är ni föräldrar! Men jag förstår att det inte är något ni tänker på nu...utan nu ser ni väl bara framåt.

Själv är jag i gravid i v. 17 nu och en tanke slog mig...tänk om jag bara ska vara gravid i några veckor till.

Kul att du delar med dig av ert mirakel och jag känner er lycka!

• Smulan 1

Ett stort GRATTIS! till Clara och er från oss
    Kram

• Mammatillmini2008

Stort Grattis till Clara, själv har jag en liten grabb som föddes 24+4 o var 20% tillväxthämnad vägde 516 gram, det är helt otroligt vad dom små liven kan och vill.
    Grattis igen!

• Katarina76

Grattis Clara 3 månader!!!

Vi har tänkt på er.
    Jättekul att höra att Clara fortsätter göra stora framsteg.
    När vi blev utskrivna från barn 4 i februari såg jag att hon kommit ur kuvösen till värmebädd. Det är en mycket tuff tjej ni fått som klarat alla utmaningar. Hoppas ni får komma hem snart.
    Ha det bra!

/Helena (med Amanda från D-salen)

• zera

Stort grattis =) härligt att få höra solskenshistorier =)

• Proletariatet

Grattis! Vad underbart det är att höra att hon blivit så stor, tänk nu är ni snaart hemma, tillsammans!
    Hon är helt otrolig, tänk vilken levnadsvilja.
    Jag har så svårt att tänka mig hur liten hon måste ha varit, Tyra föddes ju i v.24+1 men vägde 615 (gick ner till 498) och då kunde jag inte tänka mig att man skulle kunna vara mindre än så, för hon var verkligen bara skinn och ben, man såg vartenda ben i kroppen puta ut från hennes tunna hud. Att då tänka sig Clara som vägde så mycket mindre, helt ofattbart (jag har tittat på era bilder, men det är ändå svårt att föreställa sig).
    Grattis igen!

• kottelängtan

UNDERBART! Grattis goa starka Clara från lilla familjen i Halmstad!!

Hon är så fantastisk lilla tösabiten och hon har sin mamma att tacka för envishet och jävlarinamma. Vad sägs Camilla om att komma å bada i havet nästa sommar så Ebbe kan vias Clara hur "det riktiga havet" smakar!! ;)

Jättekramsen

• klotta

Ett stort grattis till Clara. Det är så roligt att läsa om solskenshistorier som er.
    Jag önskar er ett stort lycka till i fortsättningen!

• Emmy K

Wow, vilket mirakel hon är! Så fantastiskt.
    Mina tjejer vägde 605 och 640 gram men 307 gram går inte att föreställa sig.

Kämpa på så är ni snart hemma skall ni se.
    Kram

• HarperSeven

Helt fantastiskt! Tack för att du delade med dig.

Stort grattis till super fina tjejen!

• Double the joy

GRATTIS!!!!!

Helt ofattbart vilken kämpaglöd. Är så glad för er skull. Fick själv tvillingar i okt varav pojken var tillväxthämmad , blev snittad v 34+0 och han vägde 1265g. Tyckte att det var litet så er lilla är bara helt otrolig.
    Önskar er all lycka
    Kram Malin

♥¸.?°´¯) ♥Double the joy and two times the pleasure♥¸.?°´¯) ♥
  • jessiik

Grattis, var underbart att läsa sånna trevliga saaker såhär på morgonen :)

• Marline

Grattis!

Helt underbart att de små liven har en sådan livsvilja!

Har en son som fyller 3 månader om 8 dagar. Han föddes i v 26+6 och vägde 620 gram, 36 % tillväxthämmad. Han har kämpat som tusan och nu varit helt utan syrgas i 4 dagar. Han väger nu 1750 gram och är 40 cm. Jag känner din glädje!

Tyckte min son var såååå liten då han föddes. Men 307 gram... wow!

Svar på tråden Idag fyller lilla Clara 3 månader!!