• pigg64

Hobby författare

Någon mer som tycker om att skriva? Det kan vara allt från dikter, poesi till böcker.
    Jag hade haft en längtan att skriva en bok under många år. Men som så ofta rinner tiden iväg.
    Men för några år sedan började jag att inleda en berättelse. Det var trögt i starten.

Nu är min första bok klar, ska renskriva den och skicka in den till några förlag. Just nu ligger den min gamla dator som kraschade av ett virus. Nu har jag en kille som kan hjälpa mig att ta ut den.
    Har börjat på en uppföljare så länge.

Det är väldigt avkopplande att skriva. Sedan kan man också skriva av sig olika saker. En form av själv terapi.

Är det någon mer som håller på med en bok? Skriv gärna ett inlägg. Vi kanske kan tipsa varandra om lite skrivarknep.

• Svar på tråden Hobby författare
  • Pertan

Jag tycker också om det där med att skriva men precis som du säger är det oftast tiden som sätter käppar i hjulen...
    Skriver mest lite kortare noveller (5-10 sidor)men har även två längre berättelser under konstruktion.

Jag är med i ett litet sällskap som kallar sig Berättelse och Novell sällskapet på nätet och är du intresserad kan du hitta oss på: www.johannap.se/Default.aspx
    Det är mestadels Fantasy berättelser men alla möjliga berättelser är välkommna :)

Svar på tråden Hobby författare