• fjärilen1

Hur hantera sånt här....

Hur hantera sånt här....
    Idag inträffade en grej på babysången som gjorde att jag kände mig helt knäckt.

När vi kom in så kom en sprallig, vild flicka fram till sångfröken och då sa fröken att det syntes astt flickan gick på dagis....det märktes..

MEN SEN....

Min flicka kröp då lugnt på golvet..och ville hälsa lärt sig krypa ville hälsa på äldre flicka som hade krypit under en bänk.

Min dotter satt igång och tog sig dit men då jag var rädd att hon skulle krypa för långt under lyfte jag bort min dotter.

Det resulterade i att min dotter blev sur på mig och gnälling.

Då sa pappan till den äldre flickan: Ja, jag förstår att hon blir frustrerad när hon lyfts bort sådär...

Det gjorde att jag ville sjunka ner i jorden och skämdes för mitt betteende. Min dotter var gnällig resten av sången...

Sedan kröp hon fram till en pojke som kunde gå och ville klappa honom men kanske var för hårdhänt så pojken sa till sin mamma att min dotter nöp honom och att min dotter tog hans leksak. (Ännu en obekväm grej...)

Så pojken tog en mjukisapa och slog min dotte ri huvudet. Jag höll på att tappa hakan. Det gjorde ej ont på min dotter och hon förstod väll ej vad som hände. Mamma sa till sin pojke att min dotter är en liten bebis..

Ska sådant här hända igen och är det bara att vänja sig. Jag nästan bet mig i läppen och nästan grät. Fick ej fram ett ord....

Ja, jar är förstagångsmamma.......

• Svar på tråden Hur hantera sånt här....
  • Meli

Förstod att du var förstagångsmamma. Inte på ett negativt sätt alls, men det blir annorlunda när man fått fler. Du behöver inte vara ledsen för något. Ditt lilla barn blir så klart frustrerat om du hindrar henne från att göra precis vad hon vill, men sånt är ju bebislivet. Du är förälder och måste ju sätta gränser.

Att något barn slår henne... eller att hon nyps, bara att vänja sig. Det viktigaste är att man säger ifrån när ett barn gör illa ett annat barn, med så gör de ju. De förstår inte, men de lär sig i och med att föräldrarna talar om att man inte får göra så.

I din berättelse finns inget konstigt och inget du behöver skämmas eller vara ledsen för

Svar på tråden Hur hantera sånt här....