• emeliearo

Någon i kalmar området.

Finns de nån yngre mamma i kalmarområdet?jag bor i m-ås,har tidigare bott i emmaboda.Känner därför inte så många här runt om.. hade vart trevligt å lära känna nån yngre med barn.Jag själv är snart 21 år gamal och har en son som snart blir 1 år.:)Hjärtligt väkomna att hör av er:)

• Svar på tråden Någon i kalmar området.
  • Xx KalmarMamman87 xX

Har känt precis som du! Är jättesvårt att hitta mammor som är lite yngre här i Kalmartrakterna. Alla i min föräldragrupp var i 35-årsålder så man hade ju inte såå jättemycket gemensamt precis....

• lindsath

Hej hej! Här har ni en
    Är 21 år, bor i Kalmar och väntar barn nr 2 i början av aug (gravid i v 29 nu). Har en dotter på 16mån.
    Precis, alla i min föräldragrupp var typ 30-35 när jag väntade dottern och tro det eller ej så var jag den enda i min grupp som var gift haha

• emeliearo

AA vad skoj.. tycker det är en jobbig situation man sitter i.. jag går på föräldraträffar, babycafe, musikcafe..men många äldre..och direkt när man kommer någonstanns e de så gruppbildat.. svårt och komma in, och oftast är det som om dom inte vill släppa in en.. så vad gör man för att träffa nya människor att umgås med??:)

• Eldsjäl

Vet inte om jag räknas till den här gruppen. Är 21 och väntar vårt första barn i början av december.

• lindsath
    Eldsjäl skrev 2009-06-01 09:34:44 följande:
    Vet inte om jag räknas till den här gruppen. Är 21 och väntar vårt första barn i början av december.
    Klart du räknas Kul när vi är fler som hänger på tråden.
  • Eldsjäl
    lindsath skrev 2009-05-19 21:45:36 följande:
    Hej hej! Här har ni en Är 21 år, bor i Kalmar och väntar barn nr 2 i början av aug (gravid i v 29 nu). Har en dotter på 16mån. Precis, alla i min föräldragrupp var typ 30-35 när jag väntade dottern och tro det eller ej så var jag den enda i min grupp som var gift haha
    Skrattade lite när jag läste att du var den enda som var gift ;) Det känns lite som att många tror att ungdomar inte planerar att få barn utan att alla ungar råkar bli gravida...
  • lindsath

Håller med. Och jag tycker man får frågan jämnt: "Var det planerat?"
    Både dottern och den lilla vi väntar nu är planerad. Har medvetet slutat med p-piller. Vi har också väntat med att skaffa barn tills båda hade fasta jobb.
    Så det är ganska mycket förutfattade meningar om alla som skaffar barn tidigt tycker jag.
    Hur mår ni annars då? Det känns ju att det börjar närma sig BF nu i alla fall.
    Har mycket sammandragningar och foglossning, men det är bara att se glad ut! Man får ju världens bästa belöning för besväret

• Eldsjäl

Jag trodde i min enfald att jag skulle slippa den frågan eftersom jag är gift, tycker då att folk kan skita i om det var planerat eller inte. Men igår kom den frågan. Trodde inte jag skulle reagera men blev lite sårad faktiskt. Bara för man är ung kan man väl vara mogen nog att skaffa barn? Förlåt att man inte är 40 bara för att det är mer accepterat!

Låter jobbigt. Är inte där än men det kommer ju. Har du haft ont länge?

• lindsath

Jag har haft foglossning sedan v. 20 ungefär och magen blir stenhård emellanåt. Det känns som om det börjar bli ont om plats. Går in i v.32 idag.
    Förra graviditeten spydde jag som en gris under hela. Denna gången avtog det i v. 25. Men jag måste faktiskt säga att jag mår ganska bra ändå. Det finns ju dom som lägger på sig så mycket vatten att de inte kan gå.
    Hur långt gången är du?

Svar på tråden Någon i kalmar området.