• Felicia Adrian

Har ni barnförsäkring? isf vilket bolag och vid vilken ålder tecknades den? RÅD TACK!

Min dotter är född 7 veckor förtidigt.
    Hade graviditetsförsäkring hos TryggHansa den man betalar för...
    När jag låg inne på neonatalen med henne sa de att det bara var att skicka in papperna och teckna försäkring.. Men fick efter flera veckor avslag och att riskbedömningen var för hög och att ny kunde göras först när hon var 18 månader...

Men jag vill ha en försäkring till henne NU!
    Vi har de andra två barnen hos TryggHansa och har inte behövt utnyttja försäkringarna på någon av barnen under 4 år på den ena och 5 år på den andra.. Vi har även bilar och hus hos dem men tydligen räknas inte sådant...

Min lilla fick lunginflammation pga GBS hos mig vid förlossningen och låg i respirator till hon var 4 dygn.
    Sen har hon mått jätte bra.
    Nu när hon var 6 veckor åkte hon på RS och vi låg inlagda igen.. När vi kom hem hade försäkringsbolaget avslagit våran ansökan...

Jag vill ha en barnförsäkring som gäller för framför allt diabetes men även andra sjukdomar så som astma och allergier...

Någon som vet företag jag kan teckna hos redan nu?
    Har gjort förfrågan hos Länsförsäkringar men inte fått svar än.. Funderar på om DINA försäkringar har barnförsäkringar?
    Eller Scandia eller något annat företag...

Någon som vet något företag som går att teckan hos?
    Eller är det bara att söka hos alla och hoppas få en!

• Svar på tråden Har ni barnförsäkring? isf vilket bolag och vid vilken ålder tecknades den? RÅD TACK!
  • Blyger

Det är Trygg-Hansa som är snällast!

Min son föddes 10 veckor för tidigt så jag pratade med alla bolag som finns...

Folksam sa nej innan 5 års kontrollen

Jag fick försäkring efter 18 månaders kontrollen via Trygg-Hansa....

• bigmomma

Trygg-Hansa. Tecknades lite väl sen dock, först när grabbarna var 3 respektive 4 år. Men jag är glad att vi äntligen gjorde det. Av det jag har läst och hört så är det Trygg-Hansa som är mest förmånligt (eller vad man ska kalla det)

• Felicia Adrian

Jo Trygg Hansa är det jag har till de andra två barnen och är nöjda med dem...
    Skandia har jag själv och mina systrar och de är ganska likvärdiga.
    Så skall prova att ansöka hos Skandia nu....
    För jag vill helst inte vänta till hon är 18 månader utan ha en försäkring redan nu.

• Viking och Loke

JAg har skandia och tecknade när dom bara varit några veckor gammla... men ingen av dom är födda förtidigt...

• cloudberry79

Vi blev nekade av Skandia, TH, Folksam, Länsförsäkringar osv.. Har tagit fackets medlem-barn, men den täcker INGET som kan ha uppstått före försäkringen tecknades då sonen var fem månader okorr. (Alltså, allt som kan ha med den för tidiga födseln att göra är automatiskt undantaget).

Skillz that Killz 10k+
  • Vic2ria

skandia är väl idag den största utmanaren till trygghansa som under många år har varit ledande så kolla med dem, de har relativt lika o jag tror skandia i vissa fall är lika eller bättre än TH, hur de är i bemötade etc vet jag dock inte då jag själv står i valet o kvalet vad jag ska välja men det lutar mot skandia.

• cloudberry79
    Vic2ria skrev 2009-03-04 21:45:06 följande:
    skandia är väl idag den största utmanaren till trygghansa som under många år har varit ledande så kolla med dem, de har relativt lika o jag tror skandia i vissa fall är lika eller bättre än TH, hur de är i bemötade etc vet jag dock inte då jag själv står i valet o kvalet vad jag ska välja men det lutar mot skandia.
    Fast för oss som har prematurbarn handlar det sällan om val av försäkringsbolag, utan vilket som kan tänka sig att ge oss försäkring över huvud taget
    Skillz that Killz 10k+
  • Vic2ria

jo förstår det men kolla med skandia de kanske har andra villkor för prematur =) de kanske finns någon som ger er tidigare än 18 mån ålder men ja annars vet ja inte vad man kan göra. =/

• Mylingen

Fick avslag från scandia i veckan, de har en absolut gräns för barn med födelsevikt under 1 kg, vad som gäller för barn större än så kan jag inte svara på. Jag var sååå välkommen att återkomma efter 5-årskontrollen... Gissa om jag är intresserad av deras bolag då?

• Vic2ria

men usch vad hemskt att det ska vara så är nog i lite fel forumtråd då jag inte har några egna erfarenheter av detta men jag önskar er all lycka i försäkringsdjungeln.

• Bispan

Här finns en jämförelse mellan de olika bolagen. Hoppas nu länken fungerar som det är tänkt.

www.konsumenternasforsakringsbyra.se/jamfor/jamfor_forsakring_oversikt_bolag.asp&NumOfCompanies=10&avd=JAMFOR&menu=JAMFOR&_ci_subcompany_=&numofchecked=10&newSubComp=&checkall=on&checkbox1=25&checkbox2=18&checkbox3=27&checkbox4=363&checkbox5=21&checkbox6=19&checkbox7=23&checkbox8=24&checkbox9=31&checkbox10=353&image1.x=14&image1.y=3#21

• Felicia Adrian

Vill ha Skandia eller TH.. TH har gett avslag före 18 månaders kontrollen..
    Skandia har jag precis fyllt i ansökan till.. risken är dock stor tror jag att få undantag mot tex astma och krupp då hon hade lunginflammation vid födsel plus nu haft RS...

mailade med Länsförsäkringar och där kanske kan gå beror helt på vad som står i hennes journaler... så tydligen beror det mycket på HUR läkarna och sköterskorna fört journalen med om man har en chans eller inte

• Gorbatjof

Hej, har själv ett litet prematur barn som är född i vecka 26+0, fick avslag från alla möjliga försäkringsbolag, men ÄNTLIGEN hittat ett där jag får försäkra honom även fast han är så för tidigt född, försäkringsbolaget heter ACE..
    Www.aceeurope.se
    är jätte nöjd med min försäkring.

Hoppas någon fick ett litet tips :)

• Jezan

Vi skulle haft en representant från trygghansa här ikväll för att diskutera försäkring för vår lilla som är född i v 32+5, 1605 gram, men avbokade kanske var dumt med tanke på att många här verkar nöjda.

Men när vi bokade tiden sa hon att det enda hon kunder erbjuda oss var en olycksfallsförsäkring, och då kändes det som att jag lika väl kunde kolla på annat håll också då jag tycker trygghansa är dyra.

Hon op för ett fel på matstrupen när hon var nyfödd och det är väl anledningen till att ingen annan försäkring kunde ges. Är det ngn här som kunnat teckna mer än olycksfallsförsäkring på era op prematurer?

• cloudberry79

Ja, via facket. Dock gäller den inte sjukdomar som är kopplade till prematur födsel, så skulle sonen t ex fått ett ljumskbråck efteråt (som är vanligare bland prematurfödda pojkar än några andra barn) så är det tveksamt om vi fått någon ersättning.

- - jag gillar inte de nya signaturerna - -
  • eilien

Vi fick försäkring på dottern född i v 32 hos länsförsäkringar men jag fattade det som att de oftast har en gräns vi 30 veckor före verkar det vara svårt men kan säkert gå.

• knäppisen
    Gorbatjof skrev 2009-04-06 23:37:28 följande:
    Hej, har själv ett litet prematur barn som är född i vecka 26+0, fick avslag från alla möjliga försäkringsbolag, men ÄNTLIGEN hittat ett där jag får försäkra honom även fast han är så för tidigt född, försäkringsbolaget heter ACE.. Www.aceeurope.se är jätte nöjd med min försäkring. Hoppas någon fick ett litet tips :)
    ACE Europe har en olycksfallsförsäkring som även innehåller ersättning om barnet får cancer och ersättning vid sjukhusvistelse. Det är alltså ingen "riktig" sjukförsäkring. Fast de är bra på att lura i föräldrar att det är det.
  • Emmen82

vi fick avslag hos länsförsäkringar och skandia pga prematur+hjärnblödning.. blev dock erbjudna en olycksfallsförsäkring hos LF som vi tog. vi va välkomna för en ny bedömning efter 18mån sa bägge bolagen. tycker det e såå fel eftersom jag hade en sån gravidförsäkring som täckte från graviditet till barnet är 6mån-då tycker man ju dom redan e försäkrade hos bolaget och borde inte bli nekade!! fattar inte riktigt va den gravidförsäkringen e till för?! hoppas ni hittar nåt-känns ju alltid bättre me en riktig försäkring!

Svar på tråden Har ni barnförsäkring? isf vilket bolag och vid vilken ålder tecknades den? RÅD TACK!