Har ni barnförsäkring? isf vilket bolag och vid vilken ålder tecknades den? RÅD TACK!
Min dotter är född 7 veckor förtidigt.
Hade graviditetsförsäkring hos TryggHansa den man betalar för...
När jag låg inne på neonatalen med henne sa de att det bara var att skicka in papperna och teckna försäkring.. Men fick efter flera veckor avslag och att riskbedömningen var för hög och att ny kunde göras först när hon var 18 månader...
Men jag vill ha en försäkring till henne NU!
Vi har de andra två barnen hos TryggHansa och har inte behövt utnyttja försäkringarna på någon av barnen under 4 år på den ena och 5 år på den andra.. Vi har även bilar och hus hos dem men tydligen räknas inte sådant...
Min lilla fick lunginflammation pga GBS hos mig vid förlossningen och låg i respirator till hon var 4 dygn.
Sen har hon mått jätte bra.
Nu när hon var 6 veckor åkte hon på RS och vi låg inlagda igen.. När vi kom hem hade försäkringsbolaget avslagit våran ansökan...
Jag vill ha en barnförsäkring som gäller för framför allt diabetes men även andra sjukdomar så som astma och allergier...
Någon som vet företag jag kan teckna hos redan nu?
Har gjort förfrågan hos Länsförsäkringar men inte fått svar än.. Funderar på om DINA försäkringar har barnförsäkringar?
Eller Scandia eller något annat företag...
Någon som vet något företag som går att teckan hos?
Eller är det bara att söka hos alla och hoppas få en!