• Leather Cravat

Jag har aldrig..

Vet ni, jag har ALDRIG varit med om att någon som klankar ner på min ålder och mitt föräldraskap!
    Och ändå ser jag ut som ett skabb och lever på bidrag, det ni!

Seriöst, ni är löjliga om ni tror att någon ser ner på er när någon ger "tips", nästan alla föräldrar får tips om hur ofta barnet ska badas, hur man får barnet att somna osv.

Och självklart vet jag att vissa har varit med om att folk sagt rakt ut om något ang eran ålder, lite tragiskt men är väl inget att bry sig om eller?
    Ni vet väl att ni antagligen är bra föräldrar, men ändå stratar ni trådar och klagar på alla som är såå elaka mot er och sen radar ni upp att ni har: Mass pengar radhus/villa, fast förhållande sen 50 år tillbaka..bara för att bevisa för andra att ni är bra föräldrar.
    Och o ja, pengar och fast förhållande gör en till en mycket bättre förälder. ^^

Tack för mig.

• Svar på tråden Jag har aldrig..
  • Prisssan

Jag var nitton när jag blev gravid, det var ingen som hackad på min ålder- och var det det så hade jag ändå inte märkt något för jag var för upptagen med att älska min lilla familj.

Vi hade inte radhus och inte bil, vi klarade oss- men mest rika var vi för vi var så satans kära! Det var allt jag brydde mig om, min man och mitt barn.
    Jag är en bra mamma och har alltid varit jättetrygg i min mammaroll, ingen hade kunnat hacka på mig ens om de försökte.
    Man behöver inte lyssna på vad andra säger, gör och tror att de tycker om en själv. Man väljer själv att lyssna och reta upp sig.

Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • MansonDust

Ingen har klagat på mig heller när barnet väl varit fött, förutom 13-åringar på internet.

♥ Fick äran att bli mamma 2002, 2006 & 2008 ♥ Två döttrar & en son ♥
  • mrsuran

ha-ha måste bara hålla med

• MarieHJ

Leather Cravat skrev 2009-03-03 06:54:40 följande:

Vet ni, jag har ALDRIG varit med om att någon som klankar ner på min ålder och mitt föräldraskap!Och ändå ser jag ut som ett skabb och lever på bidrag, det ni!Seriöst, ni är löjliga om ni tror att någon ser ner på er när någon ger "tips", nästan alla föräldrar får tips om hur ofta barnet ska badas, hur man får barnet att somna osv.Och självklart vet jag att vissa har varit med om att folk sagt rakt ut om något ang eran ålder, lite tragiskt men är väl inget att bry sig om eller?Ni vet väl att ni antagligen är bra föräldrar, men ändå stratar ni trådar och klagar på alla som är såå elaka mot er och sen radar ni upp att ni har: Mass pengar radhus/villa, fast förhållande sen 50 år tillbaka..bara för att bevisa för andra att ni är bra föräldrar.Och o ja, pengar och fast förhållande gör en till en mycket bättre förälder. ^^Tack för mig.
    Pengar och fast förhållande gör än till en bättre förälder?? Är inte lycka en bättre värdering om man vill vara en bra förälder. Hade jag haft ett uselt men ändå ett fast förhållande tror jag inte ett dugg att det hade gynnat mitt barn. Sedan tycker jag att om du inte tycker man ska bry sig så behööver ju inte du bry dig om vad andras trådar handlar om heller.. Visst ska man ha stadig ekonomi, men en massa pengar?? Det tror jag inte man blir ett dugg lyckligare av=)

För övrigt har jag och min sambo ett underbart förhållande och en god ekonomi.. Men det är kärleken och lyckan till vårat barn och varandra som gör oss till så grymt bra föräldrar!!
  • Leather Cravat
    Svar på #4
    Den meningen var ironsik. ^^
Svar på tråden Jag har aldrig..