• Bebislängtan82

Fler med upprepade missfall som vill följas åt. Part 2

Då fortsätter vi här. Här håller vi till som fått upprepade missfall och är ett stort stöd för varann i utredningar och ev nya graviditeter.

En del har redan plussat. GRATTIS  och en del av oss fortsätter att försöka.

Gamla tråden www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38968436.html

Lycka till

Är 2009 vårt år
  • Svar på tråden Fler med upprepade missfall som vill följas åt. Part 2
  • Avelyn

Hormonprover visade ju i går att min graviditet fortskrider normalt trots att de inte fann foster på VUL. Det fanns plötsligt hopp. Så när jag skulle lägga mig i går kom en sträng av blod på papperet när jag skulle torka mig på toaletten. Sedan har jag haft konstig molande smärta i magen hela natten. Börjar tappa det hopp jag fick efter hormonproverna. Livet är verkligen en berg och dal bana.

Tack för er stöttning! Tror dock jag kommer att få missfall inom de närmsta veckorna Igen...

• Bebislängtan82

Rebb80: Jo då det var jätte trevligt faktiskt. Vi åt kina mat på en ur mysig restaurang,dock hann vi inte med bion för buss helvetet kom inte som den skulle så vi fick gå 3 km till stan men bio tar vi i veckan sa vi istället.

Alveline: Hoppas verkligen du slipper ytterligare ett missfall. Kan förstå din oro och räddsla du har just nu,jobbigt att inte veta nåt

Är 2010 vårt år
  • rebb80

Hej

Ha ha ha, jag trodde jag kunde lura mig själv (och kanske er med med att intala mig själv att jag klarar mig utan vul men jag blir tokig...har haft mer blödning och nu även ont i magen så jag bestämde mig för att jag vill kolla upp det ändå, Kl 11.30 har jag tid för VUL...håll tummarna för mig!
    Bebislängtan - kina mat är så gott! Typiskt med bussen, så retligt! Men då fick ni en motionspromenad istället!

Alveline - känner så igen mig i dig, det är så tufft att inte veta, ovissheten är grym. Man vill tänka positivt men samtidigt är man så rädd för att bli besviken igen...och det gör så ont varje gång även om man försökt att inte hoppats för mycket... Jag kan inget annat göra än att hålla tummarna för dig!

Nu blir det frukost...

• Bebislängtan82

Rebb80: Håller tummarna fördig vid halv 12 hoppas allt ser bra ut.

Jo vi fick väldigt mkt motion men det var gott med kina mat,var länge sedan vi åt det

Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82

Rebb: Hur gick det på ditt VUL?

Är 2010 vårt år
  • rebb80

Hej

VUL gick bra! Det finns ett foster med början till armar & ben och ett hjärta som slår i bra takt. Jag är sååå lättad och glad! Troligtvis har jag aldrig kommit så här långt i mina tidigare graviditeter så det är ju ett plus. Fick tom utskrivna bilder på fostret, men det är ju inte mkt man ser
    Tack för stödet och för tipset om att faktiskt göra ett VUL, det va helt rätt beslut!

Hur mår ni andra?

• Bebislängtan82

Rebb80: Vad skönt att höra,hoppas allt går bra nu. Kom gärna till andra tråden jag länka till ovan,vi håller till där

Är 2010 vårt år
  • christine79

Hej!

Jag hoppas på att få vara med i den här tråden..
    Känns väldigt tungt just nu när jag går igenom mitt tredje missfall
    på sju månader, alla i vecka 5-6. Gjorde en halv utredning på calanderska efter andra nissfallet i början på mars, men då hittade de inga fel. Fick progesteron utskrivet men det verkade inte hjälpa.
    Känns så konstigt att det upprepar sig på exakt samma sätt på dagen? Är det nån mer som vart med om liknande?
    Känner mig så ledsen och vilsen..

Kram

• Bebislängtan82

Christine: Visst får du hänga här, tror dock inte många skriver i denna tråd längre.
    Beklagar dina missfall. Har ni fått göra en full utredning nu när ni drabbats 3 ggr?

Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82

Hoppas allt går bra för er.

Jag lämna min sambo i slutet på juli i år efter 8½ år tillsammans. Så kort och gott så är denna tråden inte aktuellt för mig längre, eller inte just nu i allafall.

Är tillsammans med en annan sedan 3 månader nu men vi planerar inte barn ännu.

Är 2010 vårt år
Svar på tråden Fler med upprepade missfall som vill följas åt. Part 2