• jajane

Gränsbygdens Köpcentrum AB

Någon som beställt vitvaror därifrån? Med hemleverans?
    Hur har det fungerat?
    Övriga synpunkter?

www.gransbygden.se

• Svar på tråden Gränsbygdens Köpcentrum AB
  • Ailajk

lol, där jobbar jag. I matbutik i och för sig =)

samma ägare till båda

Jag tror det brukar fungera bra

• jajane
    Ailajk skrev 2009-02-26 21:01:25 följande:
    lol, där jobbar jag. I matbutik i och för sig =)samma ägare till bådaJag tror det brukar fungera bra
    haahahah så ni kommer inte blåsa mig? :P
    Har du någon koll på hur långa leveranstider ni har?
  • Ailajk

hm...nä faktiskt ingen aning. Men de som kör ut grjerna är bra karlar. Och det är bra priser på sakerna de har. Mycket folk här runt omkring köper alla vitvaror där, samt mycket annat de har i srotimentet, just för att de håller nere priserna så mycket

• Tompan
    Nej.

Köp för h...vete inget här.

Beställde i mitten dec 2015 en frys.
    Fick omedelbart besked på att den finns hos leverantören (hör samtalet) med ca 3 dagars lev-tid. Betalar direkt (misstag).
    Ringer sedan under hela dec och får tider för leverans, sitter hemma 2 dagar och väntar, ringer de och meddelar att ingen leverans sker, f.n heller.

I början på jan börjar de skylla på att Frysen inte går att få hem från leverantören.

Detta innebär att de har tagit betalt från oss, sålt den som kom hem till Gränsbygden till någon annan kund och kan sedan inte lev till oss.

Vid kontroll med personal visar det sig att den som (miss)skötte om vår order är ägarens son Magnus (snackar som fan och gör inget).

Vidare har de inte personal som ser till att beställda prylar som kommer hem kontrolleras mot en beställningslista utan kommer det en kund som vill ha det du beställt, så får den kunden din vara och Gränsbygden fattar inget! 

Status idag är ingen frys, ingen spis som beställdes för 3 veckor sedan och överhuvudtaget ingen respons från Gränsbygden om man inte rínger själv.

Från att för 4-5 år sedan varit ett ställe som jag uppskattade för bra service, finns det bara ett alternativ. LÄGG NER SKITEN

Handla inte här.

Kommer att försöka polisanmäla dem för bedrägeri, förskingring mm samt till ARN,
  • zZzZz

Beställde i mitten dec 2015 en frys...

Rest till framtiden?

• Långben

Beställde kyl, frys o köksfläkt där i december. Den sistnämnda kom omedelbart men jag fick vänta nästan en månad på kyl o frys trots att de varje gång jag ringde sa att "de kommer nästa vecka".

De var trevliga och framstod som ärliga men troligen är inte webhandel det de är bäst på.

Svar på tråden Gränsbygdens Köpcentrum AB