• Ulfino

Är jag gammal för en 3-åring?

Frukosten serverad, Lilleman blänger och jag blänger tillbaka. Då händer det - min nyblivna 3-åring slänger ur sig sin förolämpningen - och ordet kommer...

Gubbe!

just det... GUBBE!

Visst, 40+ är man, går förhoppningsvis i pension samtidigt som Lillemans skolavslutning, och visst, någon dag skulle ju förolämpningen komma, men innan han änns kastat av sig blöjan och innan han knappt lärt sig tala...

Han fick i alla fall Mamma att skratta både länge och väl.

• Svar på tråden Är jag gammal för en 3-åring?
  • El Maco

ja, du är ju en gubbe för mig på 25 så visst är det så;)

MVH/

• Gnagarn

Kan trösta dig med att du är inte ensam. Blev kallad farbror sista året på gymnasiet. Hjälpte en mamma med att lyfta hennes barnvagn av bussen. När det var klart bad hon sitt störra barn att tacka "farbrorn" för hjälpen. Vände mig demonstrativt bakåt för at se var den där farbrorn som morsan snackade om fanns. Var väl 18 bast eller så....farbror...pytsan heller!

• smedn85

40+ med en 3-åring är väl någorlunda gammalt, men knappast ovanlig. Själv vill jag inte ha barn efter jag är 30. Har fått barn ungt och när jag är 40-45 ska ungarna ut, (om det inte händer något oplanerat).

• Erko

Jämfört med mig så antar jag att du kan klassas som det =) När min dotter är 3 kommer jag vara 24 :) men alla blir 40+ förr eller senare =)

• nassepånken

Imorse berättade min dotter för mig att jag är för gammal för att klara av att vika tvätt, så hon gjorde det istället. 26 är jag...

• Vipera

Jag fyller 48 dagen efter lillgrabben fyller tre år i maj{#lang_emotions_cool}
    Skall man ta åt sig så kan man ju göra det av vad som helst, eller hitta på saker som trycker ner en om man så vill, så är det bara.
    Vad värre är i mitt fall som du kan trösta dig med är att min fru skrek gubbjävel åt mig en gång när hon var riktigt arg och vi försöker skaffa mer barn, så jag lär få höra mer...

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • pigg64

Jag tycker inte 40+ är speciellt gammalt. Själv är jag i mitten av 40. Har en som på 7 och ett barnbarn som är drygt 1. Man gör sig själv gammal.

Svar på tråden Är jag gammal för en 3-åring?