• meilling

Spårlöst i tv4!

Undrar bara ifall det finns någon/några som har/haft planer på att söka till Spårlöst som går på tv4??

• Svar på tråden Spårlöst i tv4!
  • mammamys06
    Milkina cerka skrev 2009-02-26 07:45:58 följande:
    logg81 - Ja det var ju en orolig del av världen, men naturligtvis har han förmodligen de uppgifter som behövs egentligen. Jag fick välja o m jag ville vara med i tv, m e n tackade nej.Hade aldrig annars fått tag i dem o. förmodligen hade det både tagit lång tid o. blivit jättedyrt med.Har aldrig öht hört talas om återresor dit där jag kommer ifrån, inget av de vanligare adoptivländerna.Dessutom kom jag hit privat utan att adopteras gnm någon organisation.Det är en av de bästa saker jag gjort i mitt liv, förutom att gifta mig med min man o. få våra barn brukar jag säga .
    Det är ju bra att möjligheten finns och att det blev så lyckat för dig. Jag vill hellre göra resan via vår organisation eftersom den möjligheten finns.
    Att dricka kaffe utan mjölk är som kärlek utan kyssar- INTE kul!
  • Milkina cerka

mammamys06 skrev 2009-02-26 17:21:19 följande:

Det är ju bra att möjligheten finns och att det blev så lyckat för dig. Jag vill hellre göra resan via vår organisation eftersom den möjligheten finns.
    Var du glad att du har den möjligheten .

Jag kände att utan en organisation i ryggen så hade det varit omöjligt för oss att få tag i någon öht. Ett språk jag inte kan o. få som talar engelska.
  • mammamys06
    Milkina cerka skrev 2009-02-26 17:41:13 följande:
    Var du glad att du har den möjligheten .Jag kände att utan en organisation i ryggen så hade det varit omöjligt för oss att få tag i någon öht. Ett språk jag inte kan o. få som talar engelska.
    Ja, jag är glad över det men antagligen blir det inte att jag åker....har själv småbarn nu som jag bara inte kan lämna hur som helst och dessutom så kostar det massor med pengar...mycket som spelar in men för mig är det viktigaste att ha kommit så långt i mig själv att jag nu känner att jag verkligen vill åka, har inte känt så förrän jag själv fått barn genom adoption. Starka känslor. Men jag vill inte träffa bioföräldrar, det är inte viktigt för mig utan det är landet i sig som känns viktigt för mig att besöka.
  • Milkina cerka

mammamys06 skrev 2009-02-26 18:36:10 följande:

Ja, jag är glad över det men antagligen blir det inte att jag åker....har själv småbarn nu som jag bara inte kan lämna hur som helst och dessutom så kostar det massor med pengar...mycket som spelar in men för mig är det viktigaste att ha kommit så långt i mig själv att jag nu känner att jag verkligen vill åka, har inte känt så förrän jag själv fått barn genom adoption. Starka känslor. Men jag vill inte träffa bioföräldrar, det är inte viktigt för mig utan det är landet i sig som känns viktigt för mig att besöka.
    Det är ju alltid mycket att ta hänsyn till, praktiska liksom känslomässiga, för att inte tala om ekonomiska.
    Jag försökte själv först att göra mig av med mitt ursprung så mycket som möjligt, men vartefter jag mognade själv o. fick barn så blev det mer o. mer viktigt.
    Att få biologiska barn blev otroligt viktigt för mig o. efter det insåg jag vilken uppoffring min mor gjort för mig.
    Landet o. vissa städer var viktiga för mig också, det känner jag igen.
  • mammamys06
    Milkina cerka skrev 2009-02-26 20:02:43 följande:
    Det är ju alltid mycket att ta hänsyn till, praktiska liksom känslomässiga, för att inte tala om ekonomiska.Jag försökte själv först att göra mig av med mitt ursprung så mycket som möjligt, men vartefter jag mognade själv o. fick barn så blev det mer o. mer viktigt.Att få biologiska barn blev otroligt viktigt för mig o. efter det insåg jag vilken uppoffring min mor gjort för mig.Landet o. vissa städer var viktiga för mig också, det känner jag igen.
    jag kan tänka mig det. Jag känner igen mig i att jag kände det viktigare nu att göra en återresa efter att jag själv blivit mamma. Men jag är lite konstig i huvudet tror jag för jag är rädd för att bli gravid och tycker det känns nästan läskigt och onaturligt att föda barn. Jag har genomgått 2 missfall nu och det är ju så att jag självklart skulle bli glad om jag blev gravid och fick lov att gå hela vägen om du förstår vad jag menar men om det blir så så behöver jag mycket stöd i det då jag känner mig så främmande kring att just få biobarn. Jag vet ju hur det är att adoptera, jag är själv adopterat, våra mammor har ingen erfarenhet i att vara gravid så jag kan inte få den typen av stöttning och råd från dem som jag fick när vi adopterade. Och tanken på att få ett barn som kanske ser ut som jag gör känns också främmande på något vis...jag vet, låter helt sjukt men ja....tur att det finns psykologer hihihihi
  • Milkina cerka

mammamys06 skrev 2009-02-26 20:54:33 följande:

jag kan tänka mig det. Jag känner igen mig i att jag kände det viktigare nu att göra en återresa efter att jag själv blivit mamma. Men jag är lite konstig i huvudet tror jag för jag är rädd för att bli gravid och tycker det känns nästan läskigt och onaturligt att föda barn. Jag har genomgått 2 missfall nu och det är ju så att jag självklart skulle bli glad om jag blev gravid och fick lov att gå hela vägen om du förstår vad jag menar men om det blir så så behöver jag mycket stöd i det då jag känner mig så främmande kring att just få biobarn. Jag vet ju hur det är att adoptera, jag är själv adopterat, våra mammor har ingen erfarenhet i att vara gravid så jag kan inte få den typen av stöttning och råd från dem som jag fick när vi adopterade. Och tanken på att få ett barn som kanske ser ut som jag gör känns också främmande på något vis...jag vet, låter helt sjukt men ja....tur att det finns psykologer hihihihi
    Tja, alla är vi ju olika, som tur är .

Att få biobarn var enormt viktigt för mig o. att vi iom det blev de enda jag var släkt med "på riktigt".
    Kanske hade det varit jobbigt för min a-mamma när jag väntade barn, men någon stöttning el. klander ifrån det hållet fanns inte att få(eftersom hon redan gått bort då).
  • Nagoyam W

jag skulle kunna tänka mig att söka upp mina föräldra och min bror. Men jag behöver inte vara med på tv. Utan bara höra hur man ska gå till väga och vart man ska börja leta. För det har jag ingen aning om och det känns lite svårt när man inte kan språket.

Är det någon som kan några bra sidor eller något annat som man kan läsa och se hur man ska gå till väga?

• Milkina cerka

Nu har jag suttit o. bölat till det senaste programmet.
    Tror aldrig att det slutar att vara s å gripande, även om det nog är svårare för den som vuxit upp med sin biologiska familj.

Nagoyam W skrev 2009-03-09 18:58:52 följande:

jag skulle kunna tänka mig att söka upp mina föräldra och min bror. Men jag behöver inte vara med på tv. Utan bara höra hur man ska gå till väga och vart man ska börja leta. För det har jag ingen aning om och det känns lite svårt när man inte kan språket. Är det någon som kan några bra sidor eller något annat som man kan läsa och se hur man ska gå till väga?
    Har du kollat med ambassaden?
    Adoptionsorganisation?

Någon sida på internet, känner jag inte till tyvärr.
  • mammamys06

Jag såg det också, tyckte det var fint program FAKTISKT De var så stora när de kom...och så många syskon....tänk vilken smärta det måste ha varit för storasyster som blev kvar och som miste alla sina syskon....

• allfrida

Är det bara jag som inte klarar av programmet? Min mamma sitter också och tittar på det varje vecka(de två som gått) och jag ryser i hela kroppen när jag såg 5 min av första prog. Tycker de fläker ut sig om en sån privat sak, samtidigt som jag tycker det är bra att de som inte har möjligheten själv eller pengar nog att resa dit får hjälp. Är lite splittrad över hela programiden..

• mammamys06
    allfrida skrev 2009-03-23 21:47:44 följande:
    Är det bara jag som inte klarar av programmet? Min mamma sitter också och tittar på det varje vecka(de två som gått) och jag ryser i hela kroppen när jag såg 5 min av första prog. Tycker de fläker ut sig om en sån privat sak, samtidigt som jag tycker det är bra att de som inte har möjligheten själv eller pengar nog att resa dit får hjälp. Är lite splittrad över hela programiden..
    Känner samma som du, tittar inte på avsnittet idag, väljer Cityakuten istället
    Störst av allt är kärleken
  • allfrida
    mammamys06 skrev 2009-03-23 21:50:39 följande:
    Känner samma som du, tittar inte på avsnittet idag, väljer Cityakuten istället
    Cityakuten är bra mkt bättre :) Dock har jag missat hela den pågående säsongen denna gång..
  • Milkina cerka
    allfrida skrev 2009-03-23 21:47:44 följande:
    Man behöver inte vara med i Tv vet du..
  • allfrida
    Milkina cerka skrev 2009-03-23 22:51:23 följande:
    Man behöver inte vara med i Tv vet du..
    Nä jag vet :) Jag tänker mer på dem som väljer att VARA med i tv.
  • Milkina cerka
    allfrida skrev 2009-03-24 14:36:27 följande:
    Nä jag vet :) Jag tänker mer på dem som väljer att VARA med i tv.
    Hade d e t varit ett k r a v hade jag nog fått tänka efter både en o. två gånger.
  • allfrida
    Milkina cerka skrev 2009-03-24 15:18:47 följande:
    Hade d e t varit ett k r a v hade jag nog fått tänka efter både en o. två gånger.
    Ja det förstår jag.. men som jag skrev tidigare.. det ÄR ju bra för de som inte har möjligheterna själva. Och bra att man själv får välja om man vill vara med eller inte. :)
Svar på tråden Spårlöst i tv4!