Det är befängt hur dumma människor kan vara. Jag blir häpen över hur man kan säga något sådant som barnmorska och dessutom behålla jobbet efter det. Man blir helt ställd kan jag tänka mig, tror inte sina öron.
Ska man som man med nordiskt utseende behöva höra människors fördomar och se deras blickar för att man är tillsammans med en kvinna som har asiatiskt utseende? Jag blir äcklad över hur människor generaliserar och sätter andra i fack. Ska man som kvinna med asiatiskt utseende bli utsatt för människors fördomar. Fy vad upprörd jag blir!
Och i den situationen där man blir utsatt för ngt liknande av en barnmorska, som ska vara med och göra förlossningen till en fin upplevelse, hade jag förmodligen gett henne långfingret och sedan tagit mig til närmaste chef, för en anmälan. Usch!
Nagoyam W skrev 2009-05-09 17:56:28 följande:
Jag förstår hur du menar. Jag själv är född asiat, adopterad dess utom. Och när jag går på stan tror många att jag är ihop med en svensk kille. Men så är inte fallet jag är gift med en Thailänds man. Min bror som oxå är Thailänds är sambo med en svensk tjej. När de hade fått första barnet och min bror hade åkt till jobbet. Så sa barnmorskan på bb. Jaså du har varit i Thailand på semester och haft det roligt ser jag. Hur dum får man vara och säga så.... fy på dom.