• UngMorsa

Någon som vet var man hittar en bra korsett?

Jag är på jakt efter en bra och skön korsett som man kan ha både som underkläder men även ha under sina vanliga kläder.

Någon med bra tips?

• Svar på tråden Någon som vet var man hittar en bra korsett?
  • UngMorsa
    ettplustack skrev 2009-02-20 13:13:42 följande:
    Tradera har många prisvärda nya korsetter annars är elitladies bra
    Jo jag har kollat på båda men tycker att alla modeller jag hittar är så korta i midjan. Vill lixom att dom ska ¨gå ner lite mopt höfterna så att man slipper att "valkarna" hänger ut
  • annmin

UngMorsa skrev 2009-02-20 13:06:51 följande:

...både som underkläder men även ha under sina vanliga kläder...
    Hmm, du vill alltså ha en korsett enbart som underkläder = under kläder och inte synligt? Eller vill du kunna använda korsetten som synlig överdel?

Sen är frågan också om du vill ha en riktig korsett som är kroppsformande eller om det bara är en korsettsnörd topp du vill ha?

Är det en snygg riktig korsett du vill ha kan jag t ex tipsa om www.fairygothmother.co.uk/ som har flera märken bl a Vollers som också säljer direkt via www.vollers-corsets.com/

Vollers och Revanche de la femme kan du också beställa via svenska www.violalahger.se/

Det finns många fina korsetter men tyvärr så är de inte billiga...
  • UngMorsa
    annmin skrev 2009-02-20 13:46:45 följande:
    UngMorsa skrev 2009-02-20 13:06:51 följande: Hmm, du vill alltså ha en korsett enbart som underkläder = under kläder och inte synligt? Eller vill du kunna använda korsetten som synlig överdel?Sen är frågan också om du vill ha en riktig korsett som är kroppsformande eller om det bara är en korsettsnörd topp du vill ha?Är det en snygg riktig korsett du vill ha kan jag t ex tipsa om www.fairygothmother.co.uk/ som har flera märken bl a Vollers som också säljer direkt via www.vollers-corsets.com/Vollers och Revanche de la femme kan du också beställa via svenska www.violalahger.se/Det finns många fina korsetter men tyvärr så är de inte billiga...
    Tack för tipsen.
    Jag skulle helst av allt vilja ha en som fungerar för både "kroppsformning" men även som är snygg/ sexig.
  • annmin

UngMorsa skrev 2009-02-20 13:55:37 följande:

Tack för tipsen.Jag skulle helst av allt vilja ha en som fungerar för både "kroppsformning" men även som är snygg/ sexig.
    De som finns på t ex Eliteladies är då lite för klena, de har plastskenor och knäpps med hyskor som lätt går sönder. De jag refererar till har stålskenor och planchette. Dyrare men bättre!
    Vollers v1905 sägs vara en bra nybörjarkorsett, kostar ca 1400.

De finns också korsettsömmerskor om man vill ha en korsett helt anpassad till dig, vilket är absolut nödvändigt om man tänker börja med korsettering på allvar, dvs använda korsett mer eller mindre dygnet runt. Men det är kanske att gå till överdrift...
  • UngMorsa
    annmin skrev 2009-02-20 15:35:24 följande:
    UngMorsa skrev 2009-02-20 13:55:37 följande: De som finns på t ex Eliteladies är då lite för klena, de har plastskenor och knäpps med hyskor som lätt går sönder. De jag refererar till har stålskenor och planchette. Dyrare men bättre!Vollers v1905 sägs vara en bra nybörjarkorsett, kostar ca 1400.De finns också korsettsömmerskor om man vill ha en korsett helt anpassad till dig, vilket är absolut nödvändigt om man tänker börja med korsettering på allvar, dvs använda korsett mer eller mindre dygnet runt. Men det är kanske att gå till överdrift...
    Ja asså jag tänker ju inte använda korsett dygnet runt. Inte ens säkert att jag skulle ha på mig den varje dag
  • annmin

Ska man vara fin får man lida pin

Tightlacing verkar inte vara behagligt direkt
    "Tight lacing innebär att man succesivt "tränar" kroppen att anpassa sig till mindre och mindre korsetter. Detta kräver åratal av korsettanvändande. En person som utövar tight lacing användar ofta korsett huvuddelen av dagen och i vissa fall även under nattetid. En tight lace korsett måste sitta perfekt för att vara uthärdlig att gå i under så lång tid och dessutom vara extra förstärkt för att klara år av påfrestning." Citat från violalahger.se

Svar på tråden Någon som vet var man hittar en bra korsett?