Vem beslutar om jag får kejsarsnitt?
Hej alla räddisar!
Jag har alltid varit inställd på att jag ska föda med kejsarsnitt. Nu under min graviditets gång har jag dock försökt ändra min inställning eftersom jag tror att det vore bättre för mig och för barnet att föda vaginalt. Jag har idag fem veckor kvar och nu börjar jag bli nervös på riktigt. Jag läser Anna Wilsbys "innan du föder" för att förbereda mig men tycker att det känns som för kort tid kvar för att bli redo. Träffar en psykolog och en barnmorska (förutom min vanliga bm) och det verkar som att de vill att jag ska föda vaginalt men att valet är mitt. Vem är det som fattar beslutet? Är det läkaren? Jag har bokat en tid hos en läkare och jag är rädd för att denna nu ska säga nej.
Jag har betett mig mycket sansat ang. min rädsla eftersom jag är sån som person. Nu är jag rädd att det har gjort att jag inte framstår som rädd.
Ni som är rädda, hur har ni fattat ert beslut? Om ni har valt att föda vaginalt, har ni ångrat er? Antingen under förlossningen eller innan?
Usch, jag önskar jag slapp, att storken kunde svänga förbi med min baby istället!