Det där kommer som ett brav på posten när bejbisen väl kommit ut! Det är så sjukt hur man fungerar som mamma och jag har blivitt chockad bägge gångerna! Det finns bara en som förstår och känner sitt barn och det är mamma.. Det säger typ "klick" på förlossningen, sen sitter det.
Har man funderingar så finns ju alltid fl!
Men kan svara på dina frågor utifrån mitt barn.. Min gosse vrålar ilsket när han är hungrig, i början åt han varje halvtimme ca! Om han har ont tex i magen kniper han ihop sig drar upp benen och blir en liten boll. Jag sätter mitt finger i nacken på honom för att se om han är kall och fryser samma om han svettas, så lätt att veta när man tex är ute, varm nacke = varm bejbis (mormors tips).
Blöjan byter du när den är pissig..
Men det mesta kommer naturligt till dig, har du småsyskon har du ju fått övning därifrån, en mamma/mormor/farmor som du kan fråga saker av, sjukvårdsupplysningen finns alltid, bvc.. osv.
Ibland får man för mycket information så mitt råd till dig är att LYSSNA på vad din kropp och magkänslan säger åt dig! Det är det enda rådet man behöver få egentligen!
Grattis och lycka till!