Neville skrev 2009-03-19 16:58:45 följande:
nu e jag tillbax efter lite om o men... 4familjen - jag har som som din dotter, nästan... jag har själva bröstvårtan, men det är det. resten finns inte och den sidan är helt platt. då jag inte fått någon hjälp av doktorer, då även de här där jag bor är inkompetenta och tror att polands syndrom är påhittat har jag bestämt att söka hjälp åt andra håll. mamma90 - ja, för det mesta använder jag en bh som trycker ihop mitt ena bröst så gott det går, andra brukar jag lägga en sån silikon grej man kan köpa.lite jobbigt att pusha upp ena och trycka ihop andra, men det har funkat ett bra tag då jag inte fått någon hjälp...nu tror jag att jag ser en ljuspunkt i det hela. har hittat en doktor som faktiskt vet vad det handlar om och ska kontakta honom snart igen...ber till gudarna om att en dag gå i bikini!!!löjliga saker att önska, jag vet... men jag är 22 år. i tio år har min dröm vart att gå i en bikini utan rädsla för att ena bröstet ska hoppa ut och andra med inlägget ska försvinna...
ja jag fick själv ställa diagnos på min dotter, och 2 läkare på bb missade att hon inte hade någon bröstvårta/bröstgård, och en utav dessa läkare som missade tidigare, missade även på besöket idag att hon inte hade någon bröstmuskel *suck*
och när jag frågade om polands så fick jag svaret "nej nej nej, det har hon inte alls för då skull det fattas någon muskel och det gör det ju inte"
men för att lugna mig så kunde han ju be en annan läkare titta, och den läkaren sa direkt att det var polands.
sjukt att man skall behöva självdiagnostisera sina barn!!
men så mycket mer fick man ju inte veta, implantat kanske blir aktuellt, men det får vi ta senare, när tonåren kommer, att jag hade frågor och funderingar redan nu kunde dom inte förstå alls, utan nu skall vi vänta ett år och så skall hon kallas så dom får se hur det ser ut.
om man läser om polands (det lilla som finns) så finns ju även risken för skador invändigt, så man tycker att dom borde kolla med ul eller något, men det var heller inte aktuellt. tydligen så skall man bara "glömma" att hon har det handikappet ända tills hon är tonåring.