• Alonia

Gått över tiden 2 ggr

Har gått över tiden 2 ggr, 14 & 16 dgr. Har fått stora barn, 4200 & 4500. Senaste gången var jÄTTEJOBBIG och det var problem att få ut barnet. Blev igångsatt bägge gångerna.
    Kan man önska att få bli igångsatt 39+6 (kommer uppenbarligen inte igång på egen hand)?
    Någon som gjort det?

• Svar på tråden Gått över tiden 2 ggr
  • lindi 77

Hej! Har själv gått över +11 båda tidigare, 4300 + 4700. Blev dock aldrig igångsatt och ville det nu (har bf på onsdag 18/2). Min läkare sa då att det är större risk för tuffare fl vid igångsättning, så jag tänker vänta ut den här ändå... Så om du nu går över kanske kroppen fixar det bäst när det är dags? Jag menar eftersom du inte har provat det tidigare, men det kanske inte var frivilliga igångsättningar? Svårt sånt här... Good luck!

• A M

Min svägerska har blivit igångsatt alla fem förlossningar. Hennes barn vill liksom inte ut ... Jag tror nog du kan be om en igångsättning - försöka duger! Din kropp svarar förmodligen bättre på igångsättningsmetoderna nu tredje gången än första (en läkare förklarade för mig att kroppen känner igen hormonerna och minns vad den ska göra) - så länge livmodertappen är mogen.

Har lärt mig att responsen på önskemål om t ex såna här saker helt beror på vilken läkare man träffar ... Lycka till!

• Dr Mupp

mina är födda +18 +16 och +14. Sista kom igång spontant. De två första är igångsatta. Spontanförlossning är bättre.

• 3 barns mamma84

Jag gick över med mina barn

1.a v 41 och hon blev 4,140g och 52cm huvud 35cm
    Henne födde jag vaginalt och jag sprack blev klippt och med sugklocka och igångsättning med kraftiga värkar när mina värkar tog slut.
    Nära akutsnitt efter 24 timmar.

2.a v 41 fick jag tillväxtul han skulle väga 4,885g fick planeradsnitt 41+2 han var 5,810g och 62cm huvud 40cm
    Fick INTE föda ut honom.

Svar på tråden Gått över tiden 2 ggr