• pojkens

flera uttråkade och frustrerade?

jag är nu hemma med vår lille son, första barnet. Han är snart 3 månader och är rätt snäll av sig. Men idag kände jag en sådan enorm frustration över att vara hemmamamma!! Så berättade jag det för en vän och helt plötsligt kändes det som om jag var en hemsk person.

Känner bara att dagarna rinner iväg och jag gör absolut ingenting. Självklart tar jag hand om min son, men det är just det. Ingenting annat hinns med, förutom disk och ätande. Och jag känner att min hjärna ruttnar bort och jag blir grinig för att jag saknar att prata om andra saker än barn och barnmatning och barnsömn.

Vissa dagar känner jag att det är supermysigt att få vara hemma bara, men så ibland kommer dessa dagar där jag blir så uttråkad av mig själv. Finns det kanske flera mammor i samma situation eller är jag den enda hemska mamman som känner såhär?

• Svar på tråden flera uttråkade och frustrerade?
  • kurteva

Om du är hemsk så är/var jag det med! Kännde precis likadant efter några månader hemma. Instängd!!! Snart är det dags igen men som tur är så blir jag inte helt ensam, har kompisar som kommer att vara hemma samtidigt!

• ebben

så har jag aldrig känt-då jag varit hemma med småbarn!
    Däremot NU. ledig flera dar då jag jobbar halvtid..o då vi har -30 grader vill man inte va ute.Nu har vi så tråkigt! fast jag har ju "stora" barn.
    en är 4½ år o den andre drygt 3år.De VILL ju till dagis nu ,o jag har gjort massa med de redan. Lekt med "leklera" ,ritat bakat o massa saker-nu har vi trist!

• pojkens

ja, kanske svårt att sysselsätta stora barn hela dagarna. Men jag tycker vår son oxå är svår att roa. Han gillar inte att sova på dagarna alls så han är mestadels vaken och vill hela tiden ha nya saker att titta på så ingenting annat blir gjort.

• lena 5

hej på dej,NEJ du är inte en elak mamma man får känna så ibland.Skriv gärna till min inbox om du vill prata av dej lite,Stor kram

• Me baby

Hej!

Klart att man kan känna så emellanåt, sedan är det givetvis en omställning som tar tid att anpassa sig till därav en frustration, ...man känner att man inte vill "tappa sig själv", sin identitet förutom att vara mamma.

Pappor för de mesta fortsätter sin personliga utveckling, karriär etc. Ett tips! Jag brukar passa på att läsa (inte romaner, deckare utan personlig utv, ledarskap,kommunikation, barns utv, samhällsanalyser etc).. de håller en allert och närvarandes, gör det när gumman sover eller hon roar sig själv, samt att säga till mina vänner att inte bara prata bäbis. Uppriktighet är bra! Samt att inte bara prata sin bäbis med sin sambo heller, relationen behöver energi av olika perspektiv.

kramis! K&S

• LJ2

sådär känner nog alla mellanåt..
    även jag har tyckt att för sjutton, man hinner ju inget annat än mat, blöja, spyor, bajs, torka, leka, natta, amma, tvätta o fixa.. men vissa dagar flyter allt på jättebra o man e hemifrån utan krav redan vid 9..
    du är inte hemsk om du känner så.. =) snart kommer våren o då kan man åtminstone gå fler promenader utan att frysa häcken av sig.. =)
    *själv sitter jag i morgonrock o leggings än, ska hoppa in i duschen NU.. äntligen 2 barn som sover då jag kan passa på..*

Svar på tråden flera uttråkade och frustrerade?