Illegal invandrare
Ha rman en skyldighet att anmäla om man vet att det finns en illegal invandrare i sverige!
Ha rman en skyldighet att anmäla om man vet att det finns en illegal invandrare i sverige!
Eh nej det har man inte...
MrsManneh skrev 2009-02-09 23:34:32 följande:
MrBig666 skrev 2009-02-09 23:36:17 följande:
Hade han sökt uht?
eller bara kommit hit o gömt sig direkt?
pilliss skrev 2009-02-10 00:07:14 följande:
Beror på om han sökt uht? om andra förhållanden.
Det går ej att spekulera i...
pilliss skrev 2009-02-10 11:48:43 följande:
MrsManneh skrev 2009-02-09 23:34:32 följande:
Lasis skrev 2009-02-15 14:12:48 följande:
Hej! Jag har också en fråga som har med detta att göra. Nu är det så att jag träffade en tjej för 1 år sen, jag visste inte att hon var här illegalt, jag hjälpte henne med lägenhet då hon har ett svartjobb. (då trodde jag det var vitt) sen kom det en hemsk dag då hon ringer mig panikslagen och ber mig om mina personuppgifter för polisen stod utanför hennes jobb för hon utlöst ett inbrottslarm. Jag gav henne mina uppgifter för det kändes som attjag inte hade något val. Och hon sa till polisen att hon var jag. Dom släppte henne! Fast att det hörs på hur hon pratar att hon inte är född här. Dumma polis. Nu undrar jag om jag har utsatts för 'brott"? Jag har ingen som helst kontakt med henne, men är rädd att hon ska utge sig för att vara mig. Vad gör jag nu???!!! Jag är en orolig svensk tjej på 23 år.
Har det hänt något som får dig att tro att hon använder dina personuppgifter?
Hörde nyss att 12000 illegala asylsökande hade fått utvisning som gått under jord och gömmer sig i Sverige. Det känns obehagligt att ha folk i Sverige som inte har identitet. Tänk om någon av de begår brott? Hur ska man hitta de?! Jag tycker att Migrationsverket och polisen bör samarbeta bättre. De borde kalla till ett fysiskt möte utan att den som söker asyl ska veta hur det går, om det blir utvisning så måste han/hon sättas i förvar och sättas på ett plan så man vet att människan inte gömmer sig. Detta förebygger många problem. Hur svårt kan det vara?!