Någon med äldre barn som också känner sig ensam?
Hej! Det är många som skriver att de känner sig ensamma och inte har så många vänner med samma intressen. Känner detsamma. Men mest är jag frustrerad för att jag vill hitta på roliga saker MED min son. Jag har kvar vissa gamla vänner men de lever i en helt annan värld än mig och att träffas och ta med mig Grim är ju inte så populärt. När jag har med mig Grim måste jag alltid hålla koll på honom, se vad han gör och det är något de märkt på senare tid. Jag kan inte lyssna helt ihärdigt på deras snack om saker som ligger helt utanför min värld.
Jag blir frustrerad för att jag som sagt vill hitta på saker med Grim men på något sätt känns det konstigt att gå själv överallt. Jag vill gå på lekhus, på Junibacken och dylikt men att ta med en vän som endast är intresserad av fester och killar går ju inte.
Grim är redan 1½ år så jag ska ju egentligen ha mammakompisar vid denna tiden. Det har dock inte blivit så. Jag anmälde mig till två föräldrarutbildningar under graviditeten men det blev konstigt när inte min dåvarande pojkvän ville vara med. Alla hade med sig sina sambos men min vägrade. Samma sak var det i föräldragruppen därefter.
Det känns som att alla har sin umgängeskrets redan när barnen är så pass äldre. Är det så? Det är det jag undrar. Finns det fler med samma dilemma som mig?