• Tvåbarnsmorsan

Hur många tänder har era 15 månaders?

Min dotter har fått 10st men det är 2 till på väg så hon har lite ont just nu!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-08 20:15
    Min dotter har 4 tänder nere i mitten och 4 tänder uppe i mitten, sen har hon fått 2 kindtänder och håller nu på att få dom andra 2 nere!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 07:25
    Ja nu har ett litet gryn av kindtanden nere visat sig, lillan sov mycket bättre i natt!

• Svar på tråden Hur många tänder har era 15 månaders?
  • Elin 82

Hon har bara 2 nere. Jag undrar när dom andra vill dyka upp?

• Flickan och kråkan

14½ månad och 16 tänder. De innersta kindtänderna kvar. Det var inte roligt när kindtänderna bröt igenom. vaknade varje kvart-halvtimme under nätterna i 2 veckor.

• jills

Min 16 månaders har 12 tänder.

• Loco Madre

16 månader snart och han har 12 tänder, 6 uppe och 6 nere.

• Loco Madre
    Flickan och kråkan skrev 2009-03-14 12:07:19 följande:
    14½ månad och 16 tänder. De innersta kindtänderna kvar. Det var inte roligt när kindtänderna bröt igenom. vaknade varje kvart-halvtimme under nätterna i 2 veckor.
    Ja kindtänderna har varit riktigt jobbiga här också och vi har några kvar :-/
  • 3barnsmor

Min lille kille har precis som din.. tio st och två på väg! Det märks måste jag säga....

• Edalia

Min son hade ca 10 vid 15 månader.. vid 20 månader hade han sexton och nu 22 månader har han 18

• Superbia

12 st var tror jag att de hade i den ålden. Nu är de 19 månader och har fått två stycken till var.

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • hondär

Vid 15 månader hade dottern 6 st. Vid 17 månader 10 st och nu ser det ut som det kommer fler kindtänder.. Hon har bara två tänder nere + två kindtänder.

Milia 091228, bebis november 2011
  • LillaFlingan

1a sonen hade vid 15mån precis börjat få kindtänderna.. det kom 4st på en gång så han hade höööög feber i flera dagar.... :/
    vid 19-20mån kom nde sista 4 kindtänderna.. så han har fått alla 20 mjölktänderna ((1a tanden kom vid 4mån ålder).

2a sonen är nu 14mån och har 10 tänder.. de 8 framtänderna plus 2 kindtänder upptill på genomfart ner.. :)

• Habaladabala

Min lilla skrutt hade fått 16 tänder innan hon fyllde 1år, 
    Nu är hon snart 1,5år och har fått två till...

Grannpojken är lika gammal men har bara 2 tänder än så länge, knasigt att det är så himla olika.  

Svar på tråden Hur många tänder har era 15 månaders?