• sasssyy

vi med partners i rullstol

flyttar tråden hit från en annan grupp.

Är väl inte direkt ett relationsproblem men möjlighet för den som vill diskutera anonymt för- och nackdelar med att leva med en man/kvinna i rullstol

Ni som själva sitter i rullstol får gärna själva hoppa in och säga vad ni tycker, tänker och känner.

• Svar på tråden vi med partners i rullstol
  • sasssyy

hmm jaa du hur säger jag det??

Jag försöker få in det så tidigt som möjligt... för det blir så krångligt annars.. sen tycker jag att det är lite kul att se folks reaktioner det är väldigt ofta man får höra "vad tråkigt" "stackars dig/honom" osv osv.. sen kommer ju frågorna som man ser att de vill fråga men inte vågar.. de finnsar och försöker linda in det men i själva verket så håller de på att sprängas för de vill veta om vi har sex, om han KAN ha sex och HUR vi har sex.. ha haha.. det är såå roligt att se för det syns tydligt vad de vill veta.

I övrigt så hämtar vi hem lilla tintin i dag.. en kattkille på 2 år P har äntligen gått med på det.
    Jag har kommit i gräl med en sk vän som ljugit så jäkla myckte för mig, när jag "kom på " henne så slutade hon höra av sig, blockade mig från sin blogg och skickar sin tonåringa dotter att skriva mastodontkommentarer med påhopp i min blogg.. moget.. särskilt med tanke på att kvinnan själv suttit och beklagat sig att hennes dotter misshandlat henne o gud vt vad...

välkomna att läsa min blogg förresten... lämna gärna snälla kommentarer...behöver lite positivitet där nu efter allt detta.

ruthinger.wordpress.com

• Serafin
    sasssyy skrev 2009-03-28 12:39:06 följande:
    hmm jaa du hur säger jag det??Jag försöker få in det så tidigt som möjligt... för det blir så krångligt annars.. sen tycker jag att det är lite kul att se folks reaktioner det är väldigt ofta man får höra "vad tråkigt" "stackars dig/honom" osv osv.. sen kommer ju frågorna som man ser att de vill fråga men inte vågar.. de finnsar och försöker linda in det men i själva verket så håller de på att sprängas för de vill veta om vi har sex, om han KAN ha sex och HUR vi har sex.. ha haha.. det är såå roligt att se för det syns tydligt vad de vill veta.I övrigt så hämtar vi hem lilla tintin i dag.. en kattkille på 2 år P har äntligen gått med på det.Jag har kommit i gräl med en sk vän som ljugit så jäkla myckte för mig, när jag "kom på " henne så slutade hon höra av sig, blockade mig från sin blogg och skickar sin tonåringa dotter att skriva mastodontkommentarer med påhopp i min blogg.. moget.. särskilt med tanke på att kvinnan själv suttit och beklagat sig att hennes dotter misshandlat henne o gud vt vad... välkomna att läsa min blogg förresten... lämna gärna snälla kommentarer...behöver lite positivitet där nu efter allt detta.ruthinger.wordpress.com
    Jag håller med dig Sasssyy om att det oftast känns bäst att få det sagt ganska snabbt... och visst kan det vara kul att se folks reaktioner De flesta brukar inte säga så mycket om det direkt utan frågorna kommer oftast lite senare, och jag tycker att det är bra att de frågar. Hellre det än att de går och funderar och tror en massa som antagligen inte stämmer
    Ibland får man ju en sån "nämen stackars" kommentar men då är det oftast äldre, de flesta i vår generation reagerar helt ok.

Ofta kommer det ju naturligt i en konversation, man pratar om vad han gjort tidigare osv... speciellt eftersom han ju var väldigt duktig inom sin idrott och jag brukar berätta att den karriären tog slut pga en olycka. Det svåraste är om den biten liksom inte kommer naturligt.

Frågor om sex kommer nästan aldrig förutom på krogen... då kan ju folk kläcka ur sig vad som helst hahaha Tur att man har svar på tal hehe Många verkar utgå ifrån att killar i stol har svårt att få tjejer och blir sååå förvånade när han presenterar mig som sin flickvän. Min uppfatting är snarare att det verkar vara många som är nyfikna och intresserade och de rullstolsburna killar jag känner (iofs inte så många men en del från rehabtiden) har flickvänner. Ändå verkar det som om sambon ska vara "tacksam" som hittat någon... Lite intressant Jag tycker ju att jag ska vara lika tacksam som hittat någon som älskar mig

Vad mysigt med en liten Tintin!! Hur trivs han i sitt nya hem?

Å vad jobbigt med skitsnack och ovänskap Hoppas du inte tar illa vid dig utan kan släppa det och gå vidare, en sådan vän är ju inget att ha tyvärr.

KRAM å gonatt!!
  • Serafin

Hej tjejer!

Hur har ni det i vårsolen? Det är sååå härligt att se ljuset, höra fågelkvittret och känna strålarna mot kinderna Äntligen har jag några lugna dagar på jobbet och njuter av att faktiskt kunna ta en timmes lunch kl tolv, promenera i stan och ta en glass i parken utan att känna mig stressad av tusen projekt på kontoret.

Igår mötte jag upp älsklingen på lunchen och vi tog en härlig promenad och lunch på en uteservering, underbart!!

Vi har bokat resa till Italien nu Ska bli sååå skönt att åka iväg!! Vi gav upp tanken på att bila hela vägen ner utan kommer att flyga till Florens och hyra bil där för att kunna ta oss runt i Toscana, där vi har hyrt ett hus en vecka tillsammans med goda vänner. Ett underbart lantligt stenhus med pool och stor trädgård blev det... längtar! Det är ungefär en mil från kusten och det ligger flera små söta byar runt omkring. Vet inte hur rullstolsanpassat det är men i beskrivningen står det att det är barnvänligt så det ska nog gå bra. Det är inga branta stentrapppor till entrén i alla fall och badrummen ser stora ut och det är ju huvudsaken, sen att man kanske får flytta runt lite möbler är ju en petitess Antar att det är svårt att få tag i hyrbil med handreglage så det blir väl vi andra som får köra men jag tror inte att sambon sörjer alltför mycket över det hehe Rätt skönt att sätta sig i baksätet och bara åka med...

Nej, nu är kaffet slut så det är dags att sätta fart med jobbet igen...
    Ha en bra dag!!
    KRAM

• sasssyy

ååå låter härligt med toscana...

Hur gör ni med bilköring?? Jag har ju inget körkort och Peter kör med handkontroll, en spak som han gasar och bromsar med.
    det är ju lite trist att om vi åker någonstans så måste han köra men jag ska ta kortet så fort jag får jobb. Vi har gått handledarkurs så jag ska övningsköra med honom och jag tänker ta körkort för automat eftersom jag har prövat tidigare och jag fixar det helt enkelt inte annars.

Folk försöker övertala mig att ta med växel men jag blir så less eftersom jag försökte i 2 år och 4 uppkörningar och det gick inte, jag bara fuckade upp det trots att jag kan köra. Dessutom har jag inte råd eller ens möjlighet att ta så många lektioner jag behöver för att få mängdträning på körskola och P kan ju bara köra automat och då blir det så.
    Jag kan lägga till växel sen senare, körskoleläraren är helt på min sida i detta och det känns bra

Vi ska "inviga" landet i helgen, sätta på vattnet och kolla till det. Katten som vi införskaffat ska få åka med i kattbur och gå runt på ägorna.. i koppel dock för han är innekatt och inte van vid att var ute.

• sasssyy

ååå låter härligt med toscana...

Hur gör ni med bilköring?? Jag har ju inget körkort och Peter kör med handkontroll, en spak som han gasar och bromsar med.
    det är ju lite trist att om vi åker någonstans så måste han köra men jag ska ta kortet så fort jag får jobb. Vi har gått handledarkurs så jag ska övningsköra med honom och jag tänker ta körkort för automat eftersom jag har prövat tidigare och jag fixar det helt enkelt inte annars.

Folk försöker övertala mig att ta med växel men jag blir så less eftersom jag försökte i 2 år och 4 uppkörningar och det gick inte, jag bara fuckade upp det trots att jag kan köra. Dessutom har jag inte råd eller ens möjlighet att ta så många lektioner jag behöver för att få mängdträning på körskola och P kan ju bara köra automat och då blir det så.
    Jag kan lägga till växel sen senare, körskoleläraren är helt på min sida i detta och det känns bra

Vi ska "inviga" landet i helgen, sätta på vattnet och kolla till det. Katten som vi införskaffat ska få åka med i kattbur och gå runt på ägorna.. i koppel dock för han är innekatt och inte van vid att var ute.

• Serafin
    sasssyy skrev 2009-04-02 14:44:00 följande:
    ååå låter härligt med toscana...Hur gör ni med bilköring?? Jag har ju inget körkort och Peter kör med handkontroll, en spak som han gasar och bromsar med.det är ju lite trist att om vi åker någonstans så måste han köra men jag ska ta kortet så fort jag får jobb. Vi har gått handledarkurs så jag ska övningsköra med honom och jag tänker ta körkort för automat eftersom jag har prövat tidigare och jag fixar det helt enkelt inte annars.Folk försöker övertala mig att ta med växel men jag blir så less eftersom jag försökte i 2 år och 4 uppkörningar och det gick inte, jag bara fuckade upp det trots att jag kan köra. Dessutom har jag inte råd eller ens möjlighet att ta så många lektioner jag behöver för att få mängdträning på körskola och P kan ju bara köra automat och då blir det så.Jag kan lägga till växel sen senare, körskoleläraren är helt på min sida i detta och det känns braVi ska "inviga" landet i helgen, sätta på vattnet och kolla till det. Katten som vi införskaffat ska få åka med i kattbur och gå runt på ägorna.. i koppel dock för han är innekatt och inte van vid att var ute.
    Ja det ska bli sååå skönt med en resa!! Längtar...

Vi har körkort båda två men det brukar oftast bli N som kör... klassiskt manlig grej antar jag Han har handreglage och det funkar bra.
    Jag har haft körkort sen jag var 18 och är så glad att jag tog det då, det är så mycket svårare att ta sig tiden när man är vuxen och har fullt upp med resten av livet Om du tycker att det är enklare att köra med automat och ni ändå har en sån bil tycker jag att du ska börja med ett sånt kort. Varför krångla till det i onödan?? Du kan ju alltid komplettera med resten senare om du skulle vilja.

Hoppas ni har en skön helg på landet! Har ni en bit att köra eller är det nära?
    Vi har (eller snarare mina föräldrar) har sommarstuga i skärgården, på lagom avstånd hemifrån - tar en timme att köra. Vi ska nog ta en sväng ut dit i påsk och se hur långt våren har kommit
    I helgen passar vi på att träffa vänner och njuta av solen. Jag har suttit ett par timmar på balkongen och läst senaste Elle - underbart!

Trevlig helg!!
    KRAM
  • Black roses

Hejsan tjejjer...

Jag hoppas att allt är bra med er??
    Här har regnat hela dagen, och jag har bara slöat heeeeela dagen..
    Men jag tyckte väl att den rätten var min, då det har varit dop här för Orlando, samt att jag har storstädat inne och ute.. Tyvärr har jag väl minst lika mycket kvar, men det känns gott att kunna titta ut o se en renare trädgård...
    M är fortsatt sjukskriven, värken ger bara inte med sig, o han e sååå trött o grinig nu, men det är inte att undra över, för han sover ju knappt pga värken..

Nog om oss..

Sassyy.. Hur har det gått för dig?? O hur går det med kissen, trivs han??

Serafin...
    Låter underbart med era resplaner, jag hoppas att ni ska få en helt underbar resa...

Ser att ni nuddade vid bilkörning...
    Nuförtiden är det jag som kör, punkt slut..
    Detta pga att chryslern inte är handikappanpassad.. Och M har en alfa som är handikappsanpassad, som är avställd för närvarande... Den både spak och ring, spaken är bromsen, och ringen är gasen... Totalt livsfarlig för mig, så det är en jädra tur att det går att koppla ur när jag kör...

Sasssyy... Vad det gäller bilkörningen, så gör som du känner känns bäst för dig, det är ju ditt körkort det handlar om, så vad andra tycker får stå för dem...

Kraam

• Serafin

Meko Gica: Vad roligt att se dig här igen!! Hoppas du inte stressar dig sönder och samman med allt där hemma... Skönt att ha dopet avklarat iaf Blev det fint?

Vad tungt att M fortfarande har det så jobbigt med värken Det sliter ju rätt rejält på psyket att aldrig få känna sig helt pigg så man kan ju förstå att han är grinig men det är ju såklart jobbigt för hela familjen... Vet hur tufft det kan vara...
    N blev ordentligt deppig under de veckor han var sjukskriven för axlarna men det är bättre nu när han är tillbaka på jobbet igen. Det känns så skönt att ha resan att se fram emot efter några mörka vintermånader!!

MG... Hur funkar det att bara du kör? Har ni funderingar på att anpassa Chryslern också?

Sasssyy... Hur har det gått med jobben du sökt?

Vad händer i påsk då??
    Vi har hela helgen uppbokad känns det som... Middag hos vänner i morgon, till sambons föräldrar på fredag och med min familj ut till sommarstugan på lördag (om det är fint väder) till söndag. Som tur är är stugan vinterbonad och värmen påslagen annars hade det nog inte varit aktuellt med övernattning för min del, frusen som jag är hehe Det är en hel del som måste fixas på tomten så vi håller tummarna för sooool!!
    Rätt skönt att bara ha en balkong att hålla reda på här hemma Ska nog ta och plantera lite penséer iaf... Ställde ut några krukor med påskliljor idag och det blev så fint! Hoppas de klarar sig bara...

Nej, vårtröttheten börjar ge sig till känna... dags att sova!
    KRAM och gonatt!

• sasssyy

hej tjejer.. jag är så himla trött nu för tiden att jag helst bara vill sova.. vi har fortfarande lite "tjafs" oss emellan hemma men vi jobbar på det och kanske kommer vi vidare snart.

Jobb söker jag i massor, och jag kommer på lite intervjuer då och då men det lustiga är att antingen är jag underkvalificerad eller överkvalificerad ha ha.. men jag får ständigt höra vilket härligt intryck jag ger så det lossar nog snart.

Påsken spenderas lite här och var. Vi har skaffat katt så vi kan inte sova borta just nu, vill inte lämna honom även om han är vuxen. Långfredag ska vi till Ps bror med sambo på något slags heldagsarrangemang och påskafton kanske vi ska en tur till sommarstugan under dagen och sen till Ps föräldrar på kvällen.
    Påskdagen ska vi till Skara och hämta min lillprins

helst skulle jag egentligen vilja ligga hemma och sova.. är grymt urlakad men jag brukar få mina dipper på våren.

Har haft JÄTTEPROBLEM med pms sista åren , nästan två veckor går bort varje månad med depp och oerhörd känslighet och den blir bara värre för var månad. Nu har jag börjat knapra naturmedel FemalBalans, som tydligen ska hjälpa. Men det visar sig inte förrän efter 4-6 veckor... är inne på vecka två nu och snart närmar sig nästa pms period.. yippie! ! ! Kan inte vara lätt för P heller, för han kan inte ens skämta med mig utan att jag börjar böla.. SKITJOBBIGT... hoppas tabletterna är värda sina pengar och funkar....

Katten ja... vi eller JAG ville ha ett husdjur och P gick med på katt så vi tog en från ett katthem. Men han är ju minst sagt puckad *S* Har efter 2 veckor nu blivit världens gosigaste, han följer mig som en hund och är hur mysig som helst. Men fick för sig att smita häromkvällen.. hoppade på dörrhandtaget och smet ut i trappen...när jag upptäckte det fick jag panik, tänkte om han lyckats smita ut på gården, för han har varken halsband eller märkning än. Men han låg tre våningar upp och darrade av skräck. ÄNDÅ försökte han rymma igår igen. Men nu har vi dörren låst ha ha

• Serafin
    sasssyy skrev 2009-04-09 09:57:00 följande:
    hej tjejer.. jag är så himla trött nu för tiden att jag helst bara vill sova.. vi har fortfarande lite "tjafs" oss emellan hemma men vi jobbar på det och kanske kommer vi vidare snart.Jobb söker jag i massor, och jag kommer på lite intervjuer då och då men det lustiga är att antingen är jag underkvalificerad eller överkvalificerad ha ha.. men jag får ständigt höra vilket härligt intryck jag ger så det lossar nog snart.Påsken spenderas lite här och var. Vi har skaffat katt så vi kan inte sova borta just nu, vill inte lämna honom även om han är vuxen. Långfredag ska vi till Ps bror med sambo på något slags heldagsarrangemang och påskafton kanske vi ska en tur till sommarstugan under dagen och sen till Ps föräldrar på kvällen.Påskdagen ska vi till Skara och hämta min lillprins helst skulle jag egentligen vilja ligga hemma och sova.. är grymt urlakad men jag brukar få mina dipper på våren.Har haft JÄTTEPROBLEM med pms sista åren , nästan två veckor går bort varje månad med depp och oerhörd känslighet och den blir bara värre för var månad. Nu har jag börjat knapra naturmedel FemalBalans, som tydligen ska hjälpa. Men det visar sig inte förrän efter 4-6 veckor... är inne på vecka två nu och snart närmar sig nästa pms period.. yippie! ! ! Kan inte vara lätt för P heller, för han kan inte ens skämta med mig utan att jag börjar böla.. SKITJOBBIGT... hoppas tabletterna är värda sina pengar och funkar....Katten ja... vi eller JAG ville ha ett husdjur och P gick med på katt så vi tog en från ett katthem. Men han är ju minst sagt puckad *S* Har efter 2 veckor nu blivit världens gosigaste, han följer mig som en hund och är hur mysig som helst. Men fick för sig att smita häromkvällen.. hoppade på dörrhandtaget och smet ut i trappen...när jag upptäckte det fick jag panik, tänkte om han lyckats smita ut på gården, för han har varken halsband eller märkning än. Men han låg tre våningar upp och darrade av skräck. ÄNDÅ försökte han rymma igår igen. Men nu har vi dörren låst ha ha
    Hahahaha vad roligt med katten!! Man skulle ju kunna tro att han blivit avskräckt den första gången?? Mysigt med husdjur... Vi var lite inne på att skaffa hund för ett par år sen men kom fram till att vi är lite för upptagna just nu, förhoppnigsvis är läget annorlunda när vi har barn.

Hoppas du får ordning på pms:en!! Det är ju minst sagt jobbigt med såna humörsvängningar... för alla i familjen
    Våren är väl en sån period som lätt triggar depressioner och trötthet så det är du nog inte ensam om, men såklart jobbigt när man är trött heeela tiden Kanske kan tabletterna mot pms:en hjälpa humöret också? Bättre balans i hormonerna ger väl jämnare humör också??

Idag har jag städat och piffat med nya blommor så lägenheten känns vårfräsch, härligt! Har fyllt några påskägg också så efter den här helgen är vi nog båda ett par kilo tyngre hehe tur att det bara är påsk en gång om året...

Nu ska vi iväg på middag hos några vänner... Trevlig kväll!
    KRAM
  • Serafin

Hejsan tjejer!!

Har ni överlevt påsken?? Vi har överlevt, ett par kilo tyngre men pigga och utvilade efter några härligt lediga dagar på landet!

Vi har träffat vänner och familj och tillbringat lördag + söndag i sommarstugan, det var heeelt underbart i solen! Det var såklart massor att göra men vi smet undan en hel del (tack sambon för en giltig ursäkt hehe ) och njöt av våren från bryggan med varsin bok och ett stort påskägg hahaha medan resten av familjen rensade ogräs, eldade bråte och fällde träd... Nej då, vi hann med litegrann vi också...

Kommer ni ihåg att jag frågade om tips på hur man enklast berättar om sambons handikapp efter att jag träffat en gammal kompis? Det problemet löste sig smidigt Jag åt lunch med henne idag och vi pratade om när vi skulle ta middagen med respektive. Hon föreslog att vi skulle ta det hemma hos dem så jag var liksom så illa tvungen att berätta och tur var väl det för det visade sig att de bor i ett gammalt hus tre trappor upp UTAN hiss hahahaha Hade ju just varit perfekt för älsklingens trasiga axlar... Hur som helst bestämde vi att ses hemma hos oss istället...

Nu är det tv-soffan som gäller... dubbla avsnitt av Desperate Housewives!! Sedan är det dags att packa resväskan igen, ska på jobbresa ett par dagar...

Ha en god kväll... KRAM

• Serafin

Hejsan tjejer!

Hur har ni det? Fullt ös med barn och familj?

Det är helt ok med oss Jag håller halvt om halvt på att jobba ihjäl mig men det ska nog lugna ner sig snart... hoppas jag... Älsklingen har ont i ena axeln igen men inte lika illa som förra gången så vi hoppas att det ska hjälpa med bara lite vila.

Hoppas ni har det bra
    KRAM

Svar på tråden vi med partners i rullstol