sasssyy skrev 2009-03-28 12:39:06 följande:
hmm jaa du hur säger jag det??Jag försöker få in det så tidigt som möjligt... för det blir så krångligt annars.. sen tycker jag att det är lite kul att se folks reaktioner det är väldigt ofta man får höra "vad tråkigt" "stackars dig/honom" osv osv.. sen kommer ju frågorna som man ser att de vill fråga men inte vågar.. de finnsar och försöker linda in det men i själva verket så håller de på att sprängas för de vill veta om vi har sex, om han KAN ha sex och HUR vi har sex.. ha haha.. det är såå roligt att se för det syns tydligt vad de vill veta.I övrigt så hämtar vi hem lilla tintin i dag.. en kattkille på 2 år P har äntligen gått med på det.Jag har kommit i gräl med en sk vän som ljugit så jäkla myckte för mig, när jag "kom på " henne så slutade hon höra av sig, blockade mig från sin blogg och skickar sin tonåringa dotter att skriva mastodontkommentarer med påhopp i min blogg.. moget.. särskilt med tanke på att kvinnan själv suttit och beklagat sig att hennes dotter misshandlat henne o gud vt vad... välkomna att läsa min blogg förresten... lämna gärna snälla kommentarer...behöver lite positivitet där nu efter allt
detta.ruthinger.wordpress.comJag håller med dig Sasssyy om att det oftast känns bäst att få det sagt ganska snabbt... och visst kan det vara kul att se folks reaktioner

De flesta brukar inte säga så mycket om det direkt utan frågorna kommer oftast lite senare, och jag tycker att det är bra att de frågar. Hellre det än att de går och funderar och tror en massa som antagligen inte stämmer
Ibland får man ju en sån "nämen stackars" kommentar men då är det oftast äldre, de flesta i vår generation reagerar helt ok.
Ofta kommer det ju naturligt i en konversation, man pratar om vad han gjort tidigare osv... speciellt eftersom han ju var väldigt duktig inom sin idrott och jag brukar berätta att den karriären tog slut pga en olycka. Det svåraste är om den biten liksom inte kommer naturligt.
Frågor om sex kommer nästan aldrig förutom på krogen... då kan ju folk kläcka ur sig vad som helst hahaha

Tur att man har svar på tal hehe

Många verkar utgå ifrån att killar i stol har svårt att få tjejer och blir sååå förvånade när han presenterar mig som sin flickvän. Min uppfatting är snarare att det verkar vara många som är nyfikna och intresserade och de rullstolsburna killar jag känner (iofs inte så många men en del från rehabtiden) har flickvänner. Ändå verkar det som om sambon ska vara "tacksam" som hittat någon... Lite intressant

Jag tycker ju att jag ska vara lika tacksam som hittat någon som älskar mig
Vad mysigt med en liten Tintin!! Hur trivs han i sitt nya hem?
Å vad jobbigt med skitsnack och ovänskap

Hoppas du inte tar illa vid dig utan kan släppa det och gå vidare, en sådan vän är ju inget att ha tyvärr.
KRAM å gonatt!!