• WhiteAngels

Vilka vagnmärken har ni ägt?

Vilka skulle ni ALDRIG köpa eller rekomendera?

Själv har vi haft Monbebe,jäkla billighetsskiplastvagn
    Efter det en Babymaster,uppfyllde inte mina önskemål
    En jyskvagn och där lärde jag mig att aldrig mer köpa vagn utan ordentligt märke på.
    Efter det har det blivit en Emmaljunga limited edition,Emmaljunga scooter,Emmaljunga Edge sport Duo och nu en Quinny speedi xs.
    Dom enda jag kan rekomendera det är Emmaljunga oc Quinny

• Svar på tråden Vilka vagnmärken har ni ägt?
  • danosani
    lucky65 skrev 2009-03-20 20:18:45 följande:
    Nu har jag provat en EL Nitro City. Skön att köra visst... men inte är den vacker och HUR faaan tänkte dom med varukorgen?? Får ju inte plats med nånting knappt... om man nu överhuvud taget lyckas komma åt den, ha ha ha. Vilken totalmiss!! OM jag får för mig att köpa en iaf så får man väl ta matkassen i ryggsäcken som man också måste ta med. Så praktiskt!!
    Tyckte också den verkade förjävlig, men idag handlade vi för första gången. Visst, knepigt att få ner varor (precis som med Buggan) men det får ändå plats en del. Helt okej. Har dessutom slutat bry mig om designen, har varit vagnfåfäng så det räcker
  • mini75
    danosani skrev 2009-03-22 19:53:52 följande:
    Tyckte också den verkade förjävlig, men idag handlade vi för första gången. Visst, knepigt att få ner varor (precis som med Buggan) men det får ändå plats en del. Helt okej. Har dessutom slutat bry mig om designen, har varit vagnfåfäng så det räcker
    Är du nöjd nu med din EL nitro, vilken färg blev det?
  • danosani

Jättenöjd! Det blev black croc. Lätt att torka av, och bra färg så att man kan byta åkpåse/filt istället för att tröttna på hela vagnen
    Nä, men jag är supernöjd. Lika smidig som Buggan fast med bättre suflett, bättre liggläge, bättre sittläge, bättre gung, bättre körkomfort.. Bättre allting förutom vikten

• Grodan76

Började med en Quinny Freestyle 3xl. Lessnade fort och sålde bort den av diverse anledningar. Men vi gillade den aldrig.

Sen dess har vi haft: Emmaljunga classic, tråkig men bra samt
    Brio sitty, en perfekt sittvagn när man ränner på stan.
    Har bara kvar Emmaljunga Scooter som används jättesällan...

• lucky65
    danosani skrev 2009-03-22 19:53:52 följande:
    Ha ha... är inte heller så noga med hur vagnen ser ut, har ju en Cango som inte är världens snyggaste precis *s*. Buggan är väl en Bugaboo då antar jag... och där är en design jag inte fixar, inte med liggdelen iaf. Låg som fan och så det där "locket"... det ser ju ut som ungarna ligger i en sardinburk, ha ha ha. Nä fy... den är riktigt ugly!

Hmm, får väl kolla in den där Nitron igen då och se om jag kan ändra mig. Just nu är det bara varukorgen jag irriterar mig på. Ska jag ha någon får det bli en svart iaf så jag kan matcha med andra roliga färger :)
  • Mor till Ella

Har haft/ har * brio kombi från 95 ( alla mina barn har haft denna som liggvagn inne, denna vagnen har använts till 10 barn och är fortfarande jättefin) * graco Voyager 05 funkade jättebra klickade bara i babyskyddet. * brio sitty 06 * brio race 06 * jysk sulky * emmaljunga citycross 07 * Carena paraplysulky *emmaljunga twin citycross 09 *silvercross pop duo 10 *brio tvin sitty 11 *emmaljunga scooter s 12 * quinny zapp * urban jungle singel 07 varför köpte jag inte denna vagnen tidigare denna är jätteskön att köra.

• erika85

Har haft emmaljunga, brio, acta graco, crescent och babytravel :) Mest nöjd har jag varit med emmaljunga! :)

• Mabaja

Jag har haft en
    Emmaljunga duo edge
    Britax Vigour 4
    Bugaboo donkey
    Babytravel Amsterdam
    Teutonia Mistral S
    Trehjuling av okänt märke.

Emmaljunga och bugaboo är klart de bästa!

• hannis

Brio happy
    Babyjogger city elite
    Brio happy (till nästa barn)
    Phil

• yodi
    lucky65 skrev 2009-03-20 20:18:45 följande:
    Nu har jag provat en EL Nitro City. Skön att köra visst... men inte är den vacker och HUR faaan tänkte dom med varukorgen?? Får ju inte plats med nånting knappt... om man nu överhuvud taget lyckas komma åt den, ha ha ha. Vilken totalmiss!! OM jag får för mig att köpa en iaf så får man väl ta matkassen i ryggsäcken som man också måste ta med. Så praktiskt!!
    kan hålla med om att den inte är den mest lättåtkomliga men den sväljer faktiskt en hel del, har haft nitron i två år nu och är helnöjd med den, man vänjer sig snabbt vid hur man enklast lastar allt i korgen
  • yodi

har haft flera olika varianter av Emmaljunga och Emmaljunga kan jag rekomendera

har och har haft

Emmaljunga  duo edge

en äldre model av syskonvagn

Emmaljunga scooter

Emmaljunga  city jet

Emmaljunga nitro city           

• 07051001

Har haft följande vagnar Brio Happy med compactchassi 07- Underbar när barnen är små, men när dom blir större och ska ligga ner när man har dom vänd mot sig så blir det fruktansvärt tungt, så man fick flippa handtaget fram o tillbaka. Men den har rullat många mil, klädseln är fortfarande jättefin, chassit har börjat bli rangligt i alla lederna, men har varit riktigt nöjd. Emmaljunga duo 01- Blev fort solblekt, var mycket mer tungkörd än Brion då det var så mycket gung i chassit. Var fruktansvärt stor ihopfälld. Men många riktigt smarta detaljer, framförallt på liggdelen Emmaljunga scooter 2.0 -Skitvagn, dragkjedjorna gick sönder på suffletten, var lika jobbig att svänga som en vanlig kombivagn, tog mycket plats ihopfälld Carena swing och en carena sulky, easy tror jag- Skulle aldrig mer ens titta åt en Carena. Swingen tappade hjulen, då spärrarna inte funkade ordentligt. Barnet kunde välta den utan ansträngning, blev sned efter första vältningen, ställdes bort efter andra. Fast vi va rädd om den så såg den ut som den va flera år gammal efter några månader. Fördelen med den va att den va liten ihopfälld. Sulkyn gick inte o köra ens på plan asfalt, gjorde oss av med den efter 5 försök Phil & Teds sport - Så underbar, hade haft kvar den som singelvagn om den hade haft enklar upp-nerfällning av ryggen. Tog sig fram överallt, barnen trivdes bra i den, lite bökigt när yngsta ville växla mellan att sitta uppe och ligga o sova. Den vagn jag använt som blivit minst ihopfälld. Crescent m300- Hyfsad vagn, sittdelen var liten och den gick inte att köra på vintern. Men som extravagn helt ok, skönt oxå att det inte var någon extra liggdel utan 2i1 lösning UJ -2st tom, första köpte vi begagnad för att testa hur stabil den va, ville ha tillbaka smidigheten hos en trehjuling, men va avskärmd efter carenan, ville ha en med lika låg tyngdpunkt som P&T. Älskade den vagnen från dag ett, enkel och smidig, tog inte så mycket plats ihopfälld, gott om plats för sonen och då sonen inte lyckades välta dem beställde vi en ny.

Svar på tråden Vilka vagnmärken har ni ägt?