I lördags natt fick jag barn.
Min son föddes med kejsarsnitt i v 28+3. Så jag vart ganska chockad av mig. Han är så liten av sig och kämpar på som bara den.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 10:04
Lördags morgon 02.33 föddes han. Är lite förvirrad.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 13:58
Har varit nere hos David. Fick mata honom med sonden och sen har han fått i gång magen. Ja han har bajsat. Det var inte mycket som kom. Felix och pappan var inne och Felix han bara dä dä och pekade på kuvösen. Vet inte om han förstår att det är hans lillebror som ligger där.
David hade gått ner lite i gram,men det är normalt säger de.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 16:13
Kan ju skriva vad som hände.
Jag åkte in i onsdags till förlossningen. Bara för att det kom lite blod på pappret när jag hade pinkat. Ringde före till förlossningen och de sa att jag skulle komma in, så de kunde ta en titt. Jag och min man åkte in. De tog blodtryck och ett urinprov. Sen kollade de med ultraljud och livmodern såg bra ut, men de ville ha mig inne för observation. Fick prata med läkare att jag kanske skulle få barnet tidigare, men det kunde också gå så att jag fick behålla det tills jag skulle föda i april. På torsdag blödde jag pyttelite. Kom bara när jag torkade . Men fick fortfarande vara kvar på förlossningen. Fredag var det ingeting. Fick åka ner till oförlösta. Då fick jag börja äta som vanligt. Så jag tänkte att nu på lördag får jag åka hem. Halv tolv på natten vaknade jag att jag tyckte jag var lite öm i magen, så jag ringde på nattsköterskan och hon kom in och frågade om jag hade sammandragningar. Jag bara nja det ömmar. Så hon hämtade en ctg-kurva som jag fick ligga med i en timme. Hon kom in och tog kurvan till läkaren och sen kom hon tillbaks och sa att det såg inte bra ut. Du ska upp till förlossningen nu på en gång. Jag bara öhh fattade fan ingeting. Det kom en massa läkare och annat sjukvårdspersonal in till rummet. Satte i en kateter och sen snabbt till operationssalen. Där jag vart nedsövd och när jag vaknade hade jag en son.
Moderkakan hade alltså börjat släppa i kanterna då på natten.
Så det var en himla tur att jag var inne på sjukhuset när det hände.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-03 09:10
I går på kvällen fick David ligga i min famn, fast i sin snuggelkorg eller vad det hette nu. Med massor av slangar och allt han har på sig. Det kändes helt fantastiskt.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-03 15:53
Nu får David ligga under en sollampa och jag har haft han på min hud i en timme. Fattar inte att han är så liten.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-04 15:39
Yes David har gått upp 9 gram
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-12 11:09
David har gått upp till 918 gram nu. I dag ska de ge honom blod. Bara för att han hade så lågt blodvärde. Sen senare i dag ska de röntga hans lungor. Varför vet jag inte. Kanske ska kolla om de växer som de ska.