• Lithe

Vikt på katt?

Hur mycket väger en vanlig "bondkatt" eller en normalstor huskatt?
    Vi ska titta på en sibirisk katt imorgon och undrar lite över skillnaden i vikt.

• Svar på tråden Vikt på katt?
  • vackrastarflow
    Lithe skrev 2009-02-01 21:46:36 följande:
    Ja, han vi ska titta på imorgon vger 8,5 kilo. Vet du hur länge de lever?
    Katter kan bli riktigt gamla, helst om de är innekatter. Beräkna iaf 15-20 år.
  • Lithe

ajkw skrev 2009-02-01 21:57:52 följande:

Lithe skrev 2009-02-01 21:56:49 följande:
    Hur gammal e missen ni ska kolla på?! Har inte sett några direkta priser på rasen, vet du vad de ligger på?!
    Han är hela 5 år gammal, men vi vill inte ha en unge. Hon beghär 6500:- men jag tycker att det är lite väl kasnke. En unge kan ligga på mellan 7-8000:-.
  • ajkw

Lithe skrev 2009-02-01 22:03:46 följande:

ajkw skrev 2009-02-01 21:57:52 följande:
    Han är hela 5 år gammal, men vi vill inte ha en unge. Hon beghär 6500:- men jag tycker att det är lite väl kasnke. En unge kan ligga på mellan 7-8000:-.
    Så pass. Vet tyvär inte hur gamla den rasen blir, men jag själv skulle ha satsat på en kattunge ifall hon begär den summan för en som är 5 år gammal.
  • Lithe

Vi vill verkligen veta att det är en stor katt, det vet man ju inte riktigt när de är ungar, därför vill vi ha en vuxen. Vi hade väl iofs tänkt oss ett par år, men vi får se.

• Lusthan

vi har två små på 3,2 kilo en på 4,6 och en gigantisk tjockis på 5,8. Eller ja så tjock är han inte men han är väldigt stor och tung i alla fall. ;)

• vackrastarflow
    Lithe skrev 2009-02-01 22:07:01 följande:
    Vi vill verkligen veta att det är en stor katt, det vet man ju inte riktigt när de är ungar, därför vill vi ha en vuxen. Vi hade väl iofs tänkt oss ett par år, men vi får se.
    Om du är intresserad av stora katter tycker jag även ni ska titta på maine coon stora myskatter!
  • vackrastarflow

Jag älskar min lilla mystös som man kan bära i en hand, men skulle gärna vilja ha ett stort gosmonster också

• juluu

Har två katter...
    Den ena är en 7.5 år gammal kastrerad hane som väger ungefär 9 kg. Han är bondkatt, men jag ser drag av maine coon i honom.
    Min andra katt är 6.5 år, kastrerad hane, och han väger närmare 6 kg.
    Han är också bondkatt, men med 25% norsk skogskatt i sig.

• Chantelle

bondkat kastrerad kan väga upp ca 6 kg beror på vad för man man ger ..

min renrasiga kisse scottish striaght ( broder vart en fold)
    han väger 10 kg .. lite tung då men världens lugnaste kisse är som en nalle björn ... har bild på honom i mitt galeri om du vill se han är hel vit .. den rasen väger upp till 10 kg så ännu så häller han de måttet .. *L*

• Kinya

Visst är sibben en stor katt men det är mycket få som väger över 10kg utan att vara överviktiga. Kolla det mycket noga när ni kolla katten för hög vikt är mer sannolik orsakat av övervikt än av att katten är stor.

Min huskattshane (kastrerad 3 år gammal) väger 5-6 kg och då är han slankt byggd. Vi får ofta höra att han är stor.

Vår hona väger 3,5 kg men ser rundrae ut pga kort fluffpäls.

• Karlsson

Våran kasterade bondkatt väger 6,7 enligt veterinären. Han är nu satt på bantning....

• Norpan81

Min första "bondkatt" var en hona som vägde 7 kilo, hon hade inte ett gram fett på kroppen, bara muskler och hon var enorm. Hon var inte steriliserad/ kastrerad utan var sån av sig själv. Ibland undrade vi om inte pappan var ett lodjur med tanke på storleken haha

• Lithe

Nu är han hemma hos oss!! Vår sötaste sibiriska hankatt på 8,75 kilo! Inget fett, fin ex-utställningskatt!

• juluu

Lithe skrev 2009-02-04 20:54:48 följande:

Nu är han hemma hos oss!! Vår sötaste sibiriska hankatt på 8,75 kilo! Inget fett, fin ex-utställningskatt!
    GRATTIS MYYYS
  • Ida och Razmus Mamma

Grattis Ts till eran katt

vi har en bondkatt på 10 år som väger 4-5 kg. (kastrerad)

• Jennnyn

Grattis till kissen

Mina två katter väger 4,5 kg (hane) och 2,8 kg (hona). De är fina i hullet båda två. Honan är väldigt liten så därför väger hon inte så mycket

• trollmåne

Min honkatt på 5 år väger strax under 5 kg och hanen 6.5 kg. Men båda är är lite för överviktiga så jag ska försöka banta ner dom lite i vår.

• tinatina002

Jag har 2 st. bondkatter syskon på 1 - 1 1/2 (17 månader) hönor.

1 katt väger 4,8 kg. ,den andra syster bara 2,8 kg.

Frågan är varför den andra katten vägar bara 2,8 kg?????

Är det något som man måste var orolig ??????????????????????????

MVH

Tina Boris

Simrishamn 17.12.13

Svar på tråden Vikt på katt?