• Christaline

    Gravid igen efter bukplastik - mattips???

    Hej,

    Finns det någon här inne som har blivit gravid igen efter att ha gjort en bukplastik och hur blev det sedan? Något knep inför graviditeten?

    Efter mitt tredje underverk valde jag att göra en bukplastik - och även om det gjorde förbannat ont - var det något av det bästa själviska som jag har gjort! Jag har alltid varit smal, men fick så mycket överflödigt skinn kvar att jag fick vika in det i bikinin och det såg för övrigt gräsligt ut!

    Dessutom hade mina magmuskler delat rejält på sig och jag hade ofta ont i ryggen och fick springa till kiropraktorn stup i kvarten.

    Efter operationen blev jag mitt vanliga snygga jag :) Plus att jag aldrig hade ont i ryggen mer, inte en enda gång sedan dess!

    Varje gång jag har varit gravid, har jag gått upp mellan 24-28 kg varje gång. Jag blir bara så otroligt hungrig!! Plus att jag för varje gång fått mera problem med rygg och bäckenbottenuppluckring mm.

    Jag hade inte tänkt få några fler barn, men nu råkade det bli så - och det är såklart roligt. Jag har bara lite panik för att jag vill försöka minimera "skadorna" så mycket som det är möjligt. Det vore ju trist att helt sabotera resultatet efter operationen om man säger så.

    Jag tror däremot att jag rent kroppsligt har ett bättre utgångsläge eftersom magmusklerna är tillbaka på rätt plats och jag får nog förhoppningsvis inte alls lika mycket krämpor den här graviditeten.

    Men: Vad ska jag göra med min aptit?? De som har bra tips på nyttiga och goda mellanmål får gärna skicka dem! Om jag ska försöka att hålla vikten lite bättre behöver jag kunna stoppa något i munnen som är nyttigt och som alltid finns i kylskåpet!

    I normala fall har jag bra disciplin - men den flyger iväg någonstans när jag är gravid...

    Vill inte banta eller så - men bara försöka stanna på max + 18 kg...

    Hjälp?

  • Svar på tråden Gravid igen efter bukplastik - mattips???
  • dark baby angel

    Hej
    Hur har de gått för dig, hur gick de under graviditeten? 
    Kom du på något bra sätt å äta mm.
    Skulle bli jätte glad för att höra.
    Har själv gjort en buk op, å skulle eventuellt kanske vilja ha en till fram över.

Svar på tråden Gravid igen efter bukplastik - mattips???