• Fiviva

Svenska prematur föräldrar

Hej jag har skapat en grupp på facebook som heter svenska prematurföräldrar. ni är välkommen dit att prata och byta tankar och ventilera.
    Än så länge ser den inte ut att vara mycke för världen iom att det bara är jag och min man som är medlemmar.:0)
    Men så snart det fylls på så kan vi nog ge stöd och råd till varandra

• Svar på tråden Svenska prematur föräldrar
  • Full av förhoppning
    Botebotrollen skrev 2009-01-27 00:08:27 följande:
    Nej, jag hittar verkligen bara en, jag blir vän med dig där, så ser jag vad du är med i för grupper (Nanna)
    haha jaså är det bara därför du blir vän med mig Du vill åt mina grupper
    En älva och ett mirakel
  • Proletariatet

Haha, självklart
    Jag tror jag vet vad som är fel, jag hade inte fyllt i nätverk-sweden, ska testa nu..

• ISSEN

Va roligt!! Har precis oxå blivit medlem :) vilket bra initiativ!

• Anine

Bra initiativ, har också gått med. Men jag hittar också bara en grupp! Glad

• Fiviva

Kul att det är så många som hittat dit :0)

• ludenben

typiskt... jag har inte facebook nybliven prematurförälder men vill inte ha facebook...

Nu har våran Elias kommit 24/2-09
  • Fiviva

grattis...
    nä jag förstår om du inte vill ha facebook det är ganska många som väljer att avstå den sidan.

Men känner du för att surra prematur får du gärna skiva på min msn också.
    fiviva@hotmail.com
    skriv gärna ett litet medlenade först här bara för jag addar inte dom jag inte känner igen. 3 gången jag fått virus. :0(

• ludenben
    Fiviva skrev 2009-03-19 19:54:33 följande:
    grattis... nä jag förstår om du inte vill ha facebook det är ganska många som väljer att avstå den sidan. Men känner du för att surra prematur får du gärna skiva på min msn också. [email protected] skriv gärna ett litet medlenade först här bara för jag addar inte dom jag inte känner igen. 3 gången jag fått virus. :0(
    tack addar dig där... kan kännas skönt att prata med andra i samma situation. Hade en facebooksida men det var inte min grej så den tog jag ner samma dag
    Nu har våran Elias kommit 24/2-09
  • Fiviva

har länkat till min förlossningshistoria på mitt krypin.
    Jag fick min son i v33. har även skrivit lite mer i min blogg om mina känslor som prematur mamma.
    Alla funderingar också känslor kommer ju efteråt.
    När man ligger på neo har man ju så fullt upp med allt annat.
    Jag tycker det känns jätte bra att kunna få prata med andra som orkar lyssna och förstå vad man gått igenom. inte alla andra som tycker att man ska vara glad för man slapp gå över tiden och bli tjock.

• Emmy K

Jag har också skapat ett forum/en grupp för prematurfamiljer för en kort tid sedan.
    Det vore väldigt kul om fler än jag ville bli medlemmar där.
    Kanske kaka på kaka men detta är ett forum där man inte behöver gå med i facebook iaf. Ett litet mindre forum för bara oss...

• Fiviva

jätte kul :0)
    det är ju tanken som ett stöd för varandra så jag tycker det är jätte bra att det finns fler ställen som man kan vända sig till.

• Fiviva

åh vilken fin sida.
    vad duktig du är.

• Emmy K

Tack så mycket, jätteroligt att du tycker det.

Visst är det viktigt att få ventilera och komma i kontakt med andra i samma situation. Familjeliv har verkligen haft en viktig plats i mitt liv. Särskilt under första tiden som prematurförälder då den här världen var helt ny för mig.

Sedan så tror jag att även om våra prematurbarn blir stora och går på dagis och i skola som vilket annat barn som helst så har erfarenheten av att föda barn alldeles för tidigt lämnat djupa avtryck för alltid. Jag tror att jag alltid kommer att se mig själv som prematurförälder.

Svar på tråden Svenska prematur föräldrar