• husmorsan

tvåveckorsperioder

Hej! Jag är en tjej som undrar om det är någon som har sina barn växelvis boende i tvåveckorsperioder istället för varannan vecka? Jag och min man har hans tre barn varannan vecka och har haft det sedan separationen för 6 årsedan. Barnen börjar bli stora, 10, 13 och 15 år och vi tror att det skulle vara bättre med lite längre sammanhängande tid för att få en lugnare vardag. Vill gärna ha synpunkter på fördelar/ nackdelar på tvåveckorsperioder. Tack på förhand

• Svar på tråden tvåveckorsperioder
  • Spoky

Jag gör på samma sätt med min äldste son (nu sex år). Dels blir det färre byten och han hinner vara med oss under längre sammanhängande perjoder.

Fördelen för mig är att jag kan planera in aktiviteter som sträcker sig över en helg, t.ex. från torsdag till tisdag.

Så, för min del är det mycket praktiskt med tvåveckorsperjoder.

• fryxan
    Svar på #2
    nej tyvärr vi försökte alla perioder.
    men avståndet hindrade oss.
    vi körde tingsrätten på ensamrätt.
    därefter först fick killen en bättre kontakt med pappan.
    tyvärr så tog pappan livet av sig 4 år senare efter flytten pga andra problem.

så nu har vi andra problem att tampas med.
    känns som vi alltid måste tampas med nåt problem
  • Nethizen

Hej. Jag och min ex man har det så nu när barnen blivet större och klarar av att vara ifrån den andre föräldern i två veckor. vi började med det när den minsta var ca 8-9 år. Innan dess hade vi dem varannan vecka. Har även provat att dela upp syskonen två och två, alla fyra varannan helg och helt barnledigt varannan helg. Passade oss bäst ett tag när en av oss bodde i mindre lägenhet. Men för oss alla så fungerar två veckors perioder jätte bra, barnens idè. De ville kunna landa och hinna packa upp innan det var dax att fara vidare igen. För mig som är mor känns det jätte skönt att hinna med dem lite mer när de är här.
    Mvh Nethizen

• husmorsan
    Svar på #5
    Längtar barnen efter dig när de är hos den andre föräldern? Låter ni barnen träffa er i den andres veckor?
  • Hanah
    husmorsan skrev 2009-02-09 15:27:07 följande:
    Svar på #5Längtar barnen efter dig när de är hos den andre föräldern? Låter ni barnen träffa er i den andres veckor?
    Jag är alltså bonusmamman.
Svar på tråden tvåveckorsperioder